Hoofdsponsor

1/35 The Rusty Admiral. [wip]

En toen werd het stil...
Ik ga toch beginnen uitkijken naar een andere hobby zene G...
Jongens toch, dit is al ongelooflijk mooi en dit is nog maar een proef opstellingske...
Mijnen hoed af, MEESTER, mijnen hoed af...

Mark

Guy, jij werkt op een artistiek niveau waarvan ik zeg, daar ik zou wel een boek van willen...
Menig modelbouwer zou smullen van zo'n uitgave tasty2_zpsab11278f.gif
Al 'ns overwogen ? (waar kan ik voorinschrijven als ik zo vrij mag zijn ? :P)

>w Over die die smilies, op bijvoorbeeld smileys.smilchat en Your Smiles vind je er al een flinke stapel en zoek je op " smilies, emoticons, animated gifs, dan vind je er nog tigduizend bij.
Door rechts te klikken op welke smiley wáár dan ook, kun je 'm saven door kiezen van "Afbeelding opslaan als..."
want een smiley is gewoon een plaatje.
Dan online albommetje aanleggen en gebruiken.>w

Mazzels :)

Laatst bewerkt:
Hola, ik was The Admiral een tijdje uit het oog verloren.

Amaai, dat plastiek maakt het plaatje volledig af. Prachtig nagemaakt, Guy.

Groeten Rik

Spijtig genoeg heb ik dit weekend niet veel gelegenheid om aan de schuur te werken, feestjes en overeten geraken zijn mijn deel...maar in gedachten ben ik wel met mijn project bezig, het is zo'n plezante 'afwijking' deze hobby !

Het enige wat ik gisteren kon doen, was een achtergebleven balk in het dak steken en nu rest er nog een plank op het hoekje van de dakstructuur. Daarna binnenin nog een paar horizontale balkjes voorzien en dan is het hammertime. Al mijn plankjes dien ik nu te gaan voorzien van nagels, maar hiervoor heb ik een snelle oplossing denk ik. Ik ga twee fijne gaatjes boren in een stukje plastic card en die als masker gebruiken om nagelkopjes te simuleren. De meeste nagels in zo'n schuur zijn toch kop onder geslagen. En daarna hier en daar van die heerlijke aflopers en vlekjes...

De juke box heeft al een tijdje geen aandacht meer gehad, maar ik kan zeggen dat de eerste werkjes achter de rug zijn (de bogen rond de kast).

:wavey:

Ocharme G...:(:(:( Overeten... ge moet u wat beter verzorgen hé makker.:O:O
Hoe krijgen wij hier anders uw updates op tijd te zien ? :laugh::laugh:
Dat ge wordt verzorgd, daar twijfel ik niet aan en dat ge in gedachten met uw dio bezig bent, ook niet... ;)
Ik kijk al uit naar uw volgende bijdrage.

Mark

Vandaag weer wat kunnen doordoen, eerst het hout weer wat aangepakt en dat ziet er nu naar m'n zin uit. En om het routinematige houtwerk eens even te doorbreken, heb ik een lamp samengesteld uit de scrapbox, waarbij passende ronde vormpjes, afgerond transparant sprueraam (lamp zelf) en fijn Evergreen tube tot één geheel verlijmd werden, wat draad erbij en wat verf, pigmenten en washes om af te werken. De kabel ga ik nog wit airbrushen (met een mist van Buff erover voor het stof), zodat die er wat meer uit zal springen.

36_zpsfc9e836c.jpg

Groeten van Guy.:wavey:

Schitterend G. Gewoonweg schitterend.
(Of moet ik zeggen stoffig ?)

Mark

De details worden hier beter en beter.
Het zijn deze kleine details die het hem maken makker.
Knap gedaan terug.
Je had misschien voor de draad een glasvezel kunnen gebruiken en deze tot in de doorichtige spru brengen en zo tot onder je dio waar je er dan een LED op aansloot.
Misschien bekwam je dan het effect dat de lamp brand. (ben het wel niet zeker).

Buzzy, ik heb het eerlijk gezegd niet voor lichtjes die echt werken in een diorama. Tenzij het een Enterprise oid. betreft...

Mark, ook bedankt he !

Geen probleem e maatje, vind het zo ook dik in orde.
Wou het gewoon maar mee geven.
Ik weet zelfs niet of het echt zou werken.
Misschien probeer ik het zelf ooit wel eens uit.

Ik heb hier vanalles liggen om lampen te laten branden Buzzy, maar persoonlijk vind ik dat zulks geen meerwaarde aan het geheel kan geven. Ik steek dan liever mijn tijd in het fabriceren van plezante items om in het diorama te plaatsen. Maar om je vraag te beantwoorden, glasvezel wordt wel regelmatig toegepast.

Wederom worden we hier omver geblazen. Guy waar blijf je het halen en telkens met zoveel kracht, elke onderdeeltje is weliswaar een totaal losstaand projekt.

:wow: Indrukwekkend... heel realistisch, doet me denken aan die heel oude fabriekslampen. :35:

Terug
Bovenaan