Jip, we blijven gemotiveerd op koers voorlopig !
Ron, merci.
Erwin, de ladder wordt weggelaten in de barn zelf maar krijgt een plekje buiten tegen of bij de schuur.
Buzzy, ge bent nog niet van me af makker...
Walter, merci, de ladderkwestie is opgelost en over het hout ben ik aardig tevreden (gebeurt niet altijd...).
Mark, ik zal eens foto's posten van een gast die 100% gescratchte brommers in schaal 1/9 bouwt, tot en met banden, spaken, ALLES dus, daar verbleekt een schuurke bij. Maar ik ben tevreden hoor, je hoort me niet klagen voorlopig.
En dan nu iets anders...
Jullie herinneren je misschien de opengevouwen kap met canvas cover die ik sculpteerde ? Vandaag heb ik enkele foto's gevonden van oldtimerbakken die geheel of gedeeltelijk werden overdekt met zeil, plastic etc. Dat bracht me op het idee om de kap iets extra's te geven door die te beschermen met een stuk transparant plastic.
Om een realistisch stuk plastic cover te maken, gebruikte ik superdun huishoudfolie en die bewerkte ik om een oude, verweerde, stoffige look te geven. Nadat ik had bepaald welk uitzicht ik wilde, tamponneerde ik de folie met een varkensharen borstel waarvan de haren drastisch ingekort werden. Zo ontstonden er kleine gaatjes hier en daar, fijne plooitjes etc. Om stoffige effecten te verkrijgen deed ik er tevens ineens stofpigmentpoeders bij, die mooi integreerden met het fijne oppervlak.
Een van de dochters heeft me daarna geholpen met het nauwkeurig draperen en vastsjorren rondom het zeildak element van de auto. Hiervoor gebruikte ik stevig beigekleurig garen welk ook in het stof werd gezet.
De eigenaar van de Admiral kan er nu relatief gerust op zijn, het dak is nu toch een beetje beschermd...
Referentie voor het aanvatten van het werkje :
ONLY for reference purposes !
En het eindresultaat :
Groeten ! Guy.