Hoofdsponsor

1/35 The Rusty Admiral. [wip]

Rijke boer, onze Guy. Vroeger had iedere schuur, vooral dergelijke houten exemplaren, een vloer van aangestampte aarde.

Als je kan Guy, ik zou het vlug veranderen. Dan kun je zelfs wat onkruid laten groeien aan de kanten. Dergelijke aarden vloer zal ook meer vochtigheid in de schuur achterlaten waardoor de aanwezige attributen rapper zullen roesten.

Slaap er eens een nachtje over, laat het eens wat bezinken... en doet dan Uw gedacht.
Het is tenslotte nog altijd Uw project.

Hierboven geef ik enkel mijn zienswijze.

Groeten Rik

Die bedenking heb ik me ook al aan het maken geweest beste Rik, goed dat je me hierin nog 'ns goed gaat laten berusten. Ik ga nog eens door m'n referenties scrollen en dan zie ik wat er meestal uit de bus komt. Een aarden vloertje is snel genoeg gebricoleerd, maar dan ga ik bijvoorbeeld m'n Cola automaatje ook nog 'ns moeten aanpakken (meer roest dus, weer meer werk extra en al ga ik zelf graag voor zo natuurgetrouw mogelijk, ik ben toch zo gemotiveerd om weer iets anders aan te vatten...)

Of een combinatie van aarden vloer met een deel betegelde/houten vloer? Daar waar de automaat op staat...???

Ziet er anders niet slecht uit :8

Ja, voor beide oplossingen is wat e zeggen hé G.
Het gaat er uiteindelijk toch op neerkomen dat gij als bouwer de eindbeslissing gaat moeten nemen.
Welke je ook neemt, ik ben er van overtuigd dat het de juiste zal zijn.
Voor de rest, gewoon sprakeloos...

Mark

Hey,

Indd Guy, een betonnen vloer doet eigenlijk afbraak aan uw knappe schuur, ik zou eerder Rik zijn versie volgen en een aarden vloer aanleggen. En zoals al aangegeven is, zet uw elektrische apparten op een soort van euro-pallet, kun je nog eens mooi wat hout scratchen.... :) ;)

Ik had eigenlijk ook al zo mijn bedenkingen over die betonvloer, wat ook veel voorkwam, vooral dan bij de rijkere boeren was een vloer in baksteen. die werden op zijn langs geplaatst, niet plat zoals bij een muur maar op hun zijkant.... eens kijken of ik een foto van zo'n vloer vind..

Ik heb een paar foto's gevonden van wat ik bedoel...

Hier zie je links op de foto wat ik bedoel, zo was de keldervloer van mijn huis destijds ook, soms kom je ook zo'n vloeren tegen waar de stenen recht in verband werden gelegd zoals een kasseiweg of in een muur, dergelijke vloeren kwam je bij rijkere boeren tegen in schuren en stallen:

attachment.jpg

Hier een foto van een heel oude baksteenvloer, een dergelijke verband heb ik onlangs nog gezien in een oude smederij van een heemkundige kring ergens in Limburg, (ben vergeten waar het precies was) :yup:

attachment.jpg

Voorlopig leg ik de vloer even terzijde en de ideetjes die jullie aangeven zal ik zeker uitproberen (meerdere versies ga ik maken).

Nu ben ik aan de jukebox bezig.

Mvg. Guy.

Het voordeel van een vloer in aangestampte grond is ook dat je gemakkelijker sporen kan aanbrengen van ratten of kippen die in de schuur rondgelopen hebben. Oeps, ik ga weeral iets te ver zeker,:D

Altijd wel gezellig een muziekje bij je werk G. :)
Ik ben benieuwd welke beslissing je gaat nemen over je vloer.

Ik zou zeker een aarden vloer nemen, nog nooit een schuur gezien met beton of andere vloer.
Zet die automaat op een zeiltje, = meer kleur, zeiltje van scheuren, sleet en vuil voorzien, ogen en riempjes aan de zijkant,..
Tis maar een idee é.

Alhoewel een betonneke perfect kan (heb serieus veel foto's van schuren bijeengesprokkeld), ga ik overwegen om toch voor een aarden vloer te gaan, dat gaat meer mogelijkheden geven om een en ander in te richten. De paletten en zeiltjes die jullie al aangeven, zijn goede ideetjes.

Btw. vanavond een update van mijn muziekdoos...

Ja, eindelijk... Laat maar komen G.
Ik ben echt benieuwd naar die muziekdoos...

Mark

Het frontje van de juke box begint wat vorm te krijgen, meerdere details moet ik echter nog plaatsen, sommige laat ik weg of zal ik vereenvoudigen (wat bij echte kits ook gedaan wordt, dus ik zal er niet wakker van liggen).

1_zpsb20836a9.jpg

Vriendelijke groet van Guy die nu nog wat knopjes gaat inlijmen.

Laatst bewerkt:
G'ke, zeker niet van wakker liggen maat. Prachtig weer, wat je uit de mouw schudt...
Benieuwd naar het vervolg.

Mark

Prachtige JB, Guy !

Hoe heb je dat megasjieke voorpaneel in elkaar gebokst ? Heel mooi hoe je die rondingen en groeven in het paneel heb gemaakt.
Of kwam hier een beetje CNC hulp aan te pas ?

Groeten Rik

dat ziet er weer heel indrukwekkend uit enne wat dat vloerke betreft... keuze genoeg blijkbaar!!:laugh::laugh:

grt Nicolas

Terug
Bovenaan