Hoofdsponsor

1/10 The Aquila ( Roman Legionary )

Pascal

Administrator/V.I.P.
Administrator
Lid geworden
20 feb 2015
Berichten
8.650
Nu het warme weer achter de rug is en eindelijk terug wat zin krijg om er in te vliegen.
Begin ik met deze buste.
Bij het openen van de doos ben ik echt onder de indruk van de kwaliteit
Zodanig dat het resultaat van het schilderke zal afhangen en niet v/d buste.
Eigenlijk was ik op zoek naar iets anders maar deze trok mijn aandacht.
Er is op het eerste gezicht niet veel opkuis aan maar ga daar al eens mee beginnen.

40351_np-b005-2.jpg

DSC00474.JPG

DSC00478.JPG

DSC00481.JPG
 
wow mooie details ziet er niet gemakkelijk uit om dit te schilderen
 
volg!
 

Bijlagen

  • 134138270_10219431689490756_8937181587377728973_n.jpg
    134138270_10219431689490756_8937181587377728973_n.jpg
    242,3 KB · Weergaven: 12
Ben benieuwd naar je schilderwerken.
De figuur ziet er inderdaad ongelooflijk gedetailleerd uit :wow:
 
Prachtige buste Pascal met een enorm gedetailleerd gezicht. Daar ga je werk aan hebben.
Ben je van plan acryl te verven of olieverf ?
 
Ziet er een prachtig gedetailleerde buste uit. Ga dit zeker volgen. Succes.
 
Mooie bust veel plezier met schilderen ervan.
 
Bedankt voor interesse.
Mooi gerief en toffe kat Reneduret.

Prachtige buste Pascal met een enorm gedetailleerd gezicht. Daar ga je werk aan hebben.
Ben je van plan acryl te verven of olieverf ?
Heb alleen nog maar in acryl geschilderd Erwin en heb geen enkele ervaring met olieverf.
Heb wel eens de hoofdkleuren watervermengbare olieverf aangeschaft om eens te proberen.
Heb het zoals olieverf op karton gezet en was zoals olieverf nog bruikbaar na een paar dagen en heb borstel uitgewassen met water wat goed ging.
In alle eerlijkheid is dit ook alles wat ik tot nu geprobeerd heb met die verf.

Alles staat nu in primer en laat het steeds meer dan 24 uur drogen.

DSC00484.JPG
De delen die later gelijmd worden zijn afgeschermd met bleu tac.
 
Dan veronderstel ik dat je zal gebruik maken van een “wet pallet” ?
 
Nu het warme weer achter de rug is en eindelijk terug wat zin krijg om er in te vliegen.
Begin ik met deze buste.
Bij het openen van de doos ben ik echt onder de indruk van de kwaliteit
Zodanig dat het resultaat van het schilderke zal afhangen en niet v/d buste.
Eigenlijk was ik op zoek naar iets anders maar deze trok mijn aandacht.
Er is op het eerste gezicht niet veel opkuis aan maar ga daar al eens mee beginnen.

Bekijk bijlage 428324

Bekijk bijlage 428325

Bekijk bijlage 428326

Bekijk bijlage 428327
Ja Pascal dat is inderdaad een heel fijn gedetailleerd model dat het schilderke veel werk zal geven. Succes! Willy.
 
Ben benieuwd, ga ik natuurlijk volgen.
Als ge met een ei zit vraagt ge maar.
 
Dan veronderstel ik dat je zal gebruik maken van een “wet pallet” ?
Erwin: ik heb een bakje gevuld met water en een spons met bakpapier op wat hetzelfde doet als een wet pallet.

DSC00487.JPG


Ja Jan dan val ik al direct met de deur in huis met de vraag ,Schilder jij eerst alle losse stukjes voor je ze het in elkaar zet.
Mijn eerste gedacht is ja maar ben dan weer bang voor schade door bv. de helm die toch dicht bij het gezicht zit.
De strik op de kin kan later vermoed ik.
Het zwarte verwering effect (stippels ) op het harnas. spetteren of aanbrengen.
Ben eens gaan kijken terug naar alle werken van bustes en vind vele foto's maar weinig uitleg.
Knight of Heaven van Gunit kwam ik ook weer tegen met veel uitleg maar email en olieverf ,Wat ik niet heb of ga gebruiken.
Is wel een geweldig mooi werk van zeer hoge kwaliteit.
Maar dat zijn uw werken met acryl ook en dus gaan we ervoor.
 
Laatst bewerkt:
Is persoonlijke smaak Pascal, Begin in ieder geval met een dry fit of alles mooi past.
Ik heb bij Nuts nog nooit grotere problemen gehad, maar als je stukken geschilderd hebt en nadien passen ze niet ben je even ver van huis.
Persoonlijk bouw ik de figuur bijna compleet samen, tenzij er stukken zijn die duidelijk zichtbaar zijn en waar je later niet meer aankunt.
In het algemeen zijn busten niet erg dynamisch.
Als je de kap nog kunt monteren zonder schade te maken als je het hoofd en de romp hebt samengevoegd, zou ik dat doen.
Een gezicht schildert gemakkelijker als men het kan roteren en er langs alle zijden aankan.
Ben eens gaan kijken terug naar alle werken van bustes en vind vele foto's maar weinig uitleg.
Ik ben jammer genoeg Steven niet, ik schilder liever als uitleg schrijven. (ben er ook zo goed niet in)
Anderzijds zal ik altijd naar eer en geweten op een vraag antwoorden.

Ben op zoek gegaan en heb de topic niet terug gevonden, ik heb ooit van Young deze ridder gemaakt.
European_Knight_04.JPG European_Knight_07.JPG European_Knight_11.JPG
De kap heeft me enkele G¨***** gekost, na het hoofd geschilderd te hebben paste de kap niet. Bij snijden, sculpteren, schuren, heb toen een vingercondoom over zijn hoofd gestulpt om de schade te beperken. Maar beter voorkomen als nadien prutsen om het goed te krijgen.

Voor je wetpallet, ik heb zo ook jaren gewerkt met het gedacht waarom aan zoiets geld uitgeven.
Stap 1; extra papier gekocht in de vakhandel, eerste haha moment, werkt echt wel
Stap 2; een wetpallet gekocht van Redgrass A5 model(er zijn zeker een aantal alternatieven op de markt)
Stap 3; alle andere rommel weggegooid.
Stap 4; toch een A4 model bestellen voor thuis.

Spetteren enkel als het bloederig word, ander verlies je de controle.
Dus als je dit effect wil bereiken zal je een meester worden in het stippelen. (nat in nat en kleuren door elkaar, niet Na elkaar)
Mijn aanbod staat, als er iets is gewoon vragen, en als je het niet in de topic wilt gewoon via PM.
Anderzijds is het dan ook een leermoment voor zij die willen meelezen.

PS de bust is van een jaar of twee geleden, ergens heb ik een sprong in mijn techniek gemaakt als ik mijn huidige werken zie.
 
O.k Jan.
Ben mee en plan alles via forum te vragen dan heeft iedereen die wil er wat aan.
Ik zal mogelijk verschillende keren de verf eraf halen en opnieuw beginnen tot op een zekere hoogte.

Was vandaag aan de ogen begonnen maar is er niet door geraakt.
Macro bijgetrokken en was niet tevreden.
Weet wel dat macrofoto zelfkastijding is maar slecht is slecht.
DSC00491.JPG

DSC00492.JPG

DSC00493.JPG

Geef gerust voluit jullie mening en er mag graag wat sarcasme bij hé.
Lachen mag en moet.
 
Wat is er dan zo slecht aan?

Ik heb er geen verstand van, maar moet even goed kijken wat je bedoelt. Ik heb wél begrepen dat een figuur of buste een kwestie is van schildering op schildering om een mooi resultaat te krijgen en binnen dat uitgangspunt bezie ik je werk tot nu toe en dan ben je volgens mij op de goede weg, toch? Of misschien zie ik iets over het hoofd. De figuurschilders zullen misschien met een andersluidende mening en/of met tips komen.
 
Het gaat hier om de ogen als je de foto bijtrekt.

oog.PNG
 
De ogen zijn veruit het moeilijkste om te schilderen en wat ik nu zie ben ik verstomd van dat jij dit al kan, ik kan er nog maar van dromen.
Het onderste ooglid is natuurlijk nog te bleek maar dat komt in een latere fase.
Op de laatste foto zou ik zeggen dat de onderkant van het oog links (op de foto) een beetje uitloopt naar links maar ik ben er bijna zeker van dat je dat zonder macro opname niet kan zien.
Als dit volgens jouw een "slecht" begin is dan vraag ik mij af wat jijzelf goed zal vinden.
Ga zo door man ...
 
alleszins netjes gedaan vind ik. ding is wel als je nu gelaat gaat schilderen, met alle streken dat je de ogen moet ontzien.
Ik had ze iets later ingewerkt zelf.
maar de blik, sfeer is al goed in de ogen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan