Hoofdsponsor

1/35 Tempo A400 Lieferwagen

Als je op 1/72 mooi kunt spuiten, lukt dat in 1/35 zeker ook blijkbaar.
 
Het soort autootjes dat we niet vaak tegen komen op een forum. Mooi verfwerk.
Benieuwd naar het afgewerkte model (en jou kennende is dat voor eerstdaags :winking: ).
 
Mooi spuitwerk Erwin.
 
Herstellingen mooi weg gewerkt en inderdaad knap spuitwerk.
 
Het warme weer is een spelbreker, het gaat mij niet vlug genoeg.
Toch maar al de starre achteras aangebracht. De beide remleidingen staan op het plan vermeld als "for experienced modellers", je moet dus zelf maar beslissen of je ze wil aanbrengen of niet, scratch want geen leidingen voorzien in de kit.

Achteras.jpg

Ook de motor moet voorzien worden van 3 dergelijke "for experienced modellers" leidingen die verbinding moeten geven met de stukjes vooraan aan de onderzijde. Het kan dus niet anders of dit zullen de gas- en remleiding zijn doch ik twijfel wat de derde kan zijn want de koppeling is via een hendel zoals we kennen bij de Renault R4 en de 2CV .
 
Profiteren van minder warme momenten en de leidingen geplaatst:

Motor 3.jpg

Motor 1.jpg

Motor 2.jpg

Sterke metaaldraad bleek hier niet voor geschikt en het daarom gehouden bij soldeerdraad 0,3mm.

Eens de kabels geplaatst, was het tijd voor de wielen:

Wielen 1.jpg

Wielen 2.jpg

Wielen 3.jpg

We kunnen beginnen denken aan de afwerking van dit beestje.
 
Te bedenken dat het model op de foto's steeds groter is dan in het echt, is dit zeker een knap staaltje. Ik vind de motor erg mooi verweerd, heel erg bescheiden gehouden maar daarmee realistisch.

Op de laatste foto lijkt de aansluiting tussen body en wielkuip niet volledig strak, wat ofwel gezichtsbedrog kan zijn ofwel nauwelijks opvalt (zeker niet in het echt); misschien nog even naar kijken.
 
@ Roy: heb het eens nagekeken maar ik ga het zo laten want moest ik er nu nog aan beginnen veranderen dan riskeer ik meer stuk te maken dan ik zou wensen.

Vandaag een klein beetje extra rood aangebracht op diverse onderdelen:

Rood 1.jpg

Rood 2.jpg

Het einde komt langzaam in zicht.
Nog te doen: decals op portieren en achterdeuren, nummerplaten, glasdelen monteren, 2 koplampen, 2 ruitenwissers, stuur, achteruitkijkspiegel.
 
Kijk al uit naar de afwerking met alles erop en aan.
 
Zoals zo dikwijls bij mijn modellen gaat alles goed tot bijna aan het einde en dan begint er van alles mis te gaan, los te komen of af te breken.
De beide steunen voor de koplampen werden vervangen door metaaldraad, niet origineel maar vond geen andere passende oplossing.
Ook vond de motor het hoog nodig om af te breken op 2 punten maar dat kon gelukkig spoedig hersteld worden.

Deze avond enkele foto's genomen om eens te kijken en te polsen of alles goed zat en het model representatief overkomt.

Almost 1.jpg

Almost 2.jpg

Almost 3.jpg

Almost 4.jpg

Almost 5.jpg

Almost 6.jpg

Laat maar horen....
 
Ik vind het een leuk model geworden. De aandrijving van het voorwiel zit precies niet in het midden van het voorwiel op de eerste foto.
 
Wat Michel zegt, verder leuk modelletje geworden. Hopelijk heb je de 1/35-vind te pakken (hoewel 1/72 ook leuk is natuurlijk).
 
Modelletje Is OK en komt inderdaad goed over. Zeker omdat het zo'n "specialleke" is.
De steunen voor de koplampen zien er goed uit.
Weer eentje voor de vitrinekast :-) .
 
Leuk model geworden alleen vind ik het persoonlijk een saai model en dus verder niets met jou bouw en afwerking te maken.
 
Mooi afgewerkt model Erwin, leuke aanwinst voor de vitrinekast ;)
 
Zoals zo dikwijls bij mijn modellen gaat alles goed tot bijna aan het einde en dan begint er van alles mis te gaan, los te komen of af te breken.
De beide steunen voor de koplampen werden vervangen door metaaldraad, niet origineel maar vond geen andere passende oplossing.
Ook vond de motor het hoog nodig om af te breken op 2 punten maar dat kon gelukkig spoedig hersteld worden.

Deze avond enkele foto's genomen om eens te kijken en te polsen of alles goed zat en het model representatief overkomt.

Bekijk bijlage 427571

Bekijk bijlage 427572

Bekijk bijlage 427573

Bekijk bijlage 427574

Bekijk bijlage 427576

Bekijk bijlage 427577

Laat maar horen....
Mooi dingetje geworden Erwin. Op de eerste foto's zag de carrosserie er meer beige uit en nu veel witter , of komt dat omdat de latere foto's buiten genomen zijn ? Willy.
 
Dat ziet er toch wel goed uit mijns inziens.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan