Hoofdsponsor

1/35 Tempo A400 Lieferwagen

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
5 feb 2009
Berichten
10.420
Met de huidige en de komende hitte wordt werken op mijn hobbykamer (bijna) onmogelijk, veel te warm voor mij. Daarom schakel ik over op een soort vakantiemodus en verhuis ik pc en model naar de living / keuken waar er airco is.

Ik ga dan ook voor een iets simpeler model en kies deze maal iets voor mijn vrouwken, een voertuigje in gebruik bij het Deutsches Rotes Kreuz tijdens de Tweede Wereldoorlog. Vermits het niet echt een militair voertuig is, plaats ik dit onder de rubriek auto's.

Boxart.jpg

De boxart van een klein sympathiek ding.

Instructions 3.jpg

De instructies komen in boekvorm en zijn heel gedetailleerd.

Instructions 1.jpg

Er zijn vijf kleurenschema's beschikbaar: Deutsche Reichspost, Ordnungspolizei, Deutsche Reichsbahn en 2x Deutsches Rotes Kreuz.

Parts 1.jpg

Parts 2.jpg

Parts 3.jpg

Er zijn 7 sprues + 1 klare, decals en wat PE.

Beloofd een interessante bouw te worden.
 
Met de huidige en de komende hitte wordt werken op mijn hobbykamer (bijna) onmogelijk, veel te warm voor mij. Daarom schakel ik over op een soort vakantiemodus en verhuis ik pc en model naar de living / keuken waar er airco is.

Ik ga dan ook voor een iets simpeler model en kies deze maal iets voor mijn vrouwken, een voertuigje in gebruik bij het Deutsches Rotes Kreuz tijdens de Tweede Wereldoorlog. Vermits het niet echt een militair voertuig is, plaats ik dit onder de rubriek auto's.

Bekijk bijlage 426088

De boxart van een klein sympathiek ding.

Bekijk bijlage 426089

De instructies komen in boekvorm en zijn heel gedetailleerd.

Bekijk bijlage 426090

Er zijn vijf kleurenschema's beschikbaar: Deutsche Reichspost, Ordnungspolizei, Deutsche Reichsbahn en 2x Deutsches Rotes Kreuz.

Bekijk bijlage 426091

Bekijk bijlage 426092

Bekijk bijlage 426093

Er zijn 7 sprues + 1 klare, decals en wat PE.

Beloofd een interessante bouw te worden.
Dat had ik wel verwacht dat je dit model zou aanschaffen Erwin. Leuk dingetje. Willy.
 
Toen ik de doos zag dacht ik ook direct aan u.
Prachtig modelletje en kijk uit naar deze bouw.
 
Bedankt om te volgen.
Interessant kitje is het zeker, zeer gedetailleerd, denk zelfs dat dit mijn eerste MiniArt kit is die ik ga in elkaar steken.

We zijn er aan begonnen en hier kan ik het stappenplan volgen.

Stap 1.jpg

Stap 1: de vloerplaat van de cabine met de pedalen en de batterij. Die laatste zal ik later plaatsen, wil die afzonderlijk kunnen schilderen.

Stap 2 en 4.jpg

Stap 2 en 4: Het brandscherm van de motor met het instrumentenbord aan de achterkant. Het stuk links is vermoedelijk de benzinetank, dat rechts heb ik nog geen idee wat het is. Heb trouwens geen informatie over dat voertuig of de motor.

Stap 5.jpg

Stap 5: het rugpaneel van de cabine en de rugleuning van de zitbank.
 
Heb zo een vermoeden dat het de ambulance gaat worden ?
 
We doen rustig verder:

Stap 7.jpg

Stap 7: het sluitingsmechanisme van de achterdeur.

Stap 8.jpg

Stap 8: de beide portieren doch voorlopig nog zonder het glas.

Stap 10.jpg

Stap 10: de zijpanelen links en rechts van de vrachtruimte. De spatborden plaats ik nu nog niet want deze moeten rood geschilderd worden.

Stap 12.jpg

Stap 12: de starre achteras

Stap 13 en 14.jpg

Stap 13: meer details aan de achteras en steun voor de vloerplaat.
Stap 14: de achterwielen.

Stay tuned ...
 
De volgende stappen behandelen de assemblage van de motor en de voorvork. In totaal worden hiervoor 31 stukjes plastiek en 1 stukje PE gebruikt.

Stap 22en 24.jpg

Er moeten tevens nog 2 leidingen (scratch) aangebracht worden. Het geheel is redelijk ingewikkeld en daarom de volgende 3 foto's ter illustratie.

Motor 1.jpg

De motor rust hier op de radiator. Het platte stuk onderaan is de voorvork, het stuk bovenaan met een tuut naar boven is de uitlaat.

Motor 2.jpg

De uitlaat hangt vast met een stuk PE.

Motor 3.jpg

In die positie zal hij moeten gemonteerd worden op het voertuig.
 
Weer verder gewerkt aan deze jongen.

Het was tijd om te beginnen samen stellen en de eerste schilderwerken uit te voeren.

Zetels.jpg

Volgens het kleurenschema moet het interieur grijs zijn, het exterieur beige.

Planken.jpg

De laadruimte is voorzien van planken en krijgen dus een houtkleur.

Stage 17 + verf.jpg

Body 1.jpg

Body 2.jpg

En dan kwam de body samen.
Ben het internet gaan afschuimen naar foto's van een echte Lieferwagen en heb daar gezien dat de carrosserie uit één stuk bestond. Daarom de naden voorzien van putty dat nog moet afgeschuurd worden.

Nose.jpg

Het neusstuk, in feite de motorkap, werd voorzien van zijn PE en is klaar voor de primer.
 
Leuk autootje,
Al mooie schilderwerken en mooie details met die pe.
 
Mooie vorderingen op een week tijd. Heel veel detail voor zo'n klein autootje en een leuk onderwerp om te volgen.
 
Voor Miniartse begrippen zijn het weinig sprues! Maar het is dan natuurlijk ook maar een klein voertuigje. Mooi begin, succes met het vervolg. Miniart kan wel eens precisiewerk to the max zijn.
 
Mooie vorderingen met toch de nodige plamuurwerken zo te zien.
 
Weer verder gewerkt aan deze jongen.

Het was tijd om te beginnen samen stellen en de eerste schilderwerken uit te voeren.

Bekijk bijlage 426317

Volgens het kleurenschema moet het interieur grijs zijn, het exterieur beige.

Bekijk bijlage 426318

De laadruimte is voorzien van planken en krijgen dus een houtkleur.

Bekijk bijlage 426319

Bekijk bijlage 426320

Bekijk bijlage 426321

En dan kwam de body samen.
Ben het internet gaan afschuimen naar foto's van een echte Lieferwagen en heb daar gezien dat de carrosserie uit één stuk bestond. Daarom de naden voorzien van putty dat nog moet afgeschuurd worden.

Bekijk bijlage 426322

Het neusstuk, in feite de motorkap, werd voorzien van zijn PE en is klaar voor de primer.
Gaat goed vooruit Erwin. Het is een sympathiek machientje, ik heb die destijds nog zien rijden. Doet een beetje denken aan die driewieler van Mister Bean . Willy.
 
Wow a lot smaller than I imagined, looking good though
 
Na de grijze primer (Spectrum), 2 lagen beige (Marabu) en een laag glanzende vernis (Spectrum)

Beige 1.jpg

Beige 2.jpg

De spatborden werden ondertussen in het rood gespoten en zullen, na montering, een mooi contrast geven met de body.

Stay tuned ...
 
Leuk voertuig Erwin en zoals al werd vermeld mooie details.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan