Hoofdsponsor

1/35 T34/85 bedspring armour Dragon [wip]

Nu even drogen, intussen kan ik de t34 opnieuw van chips voorzien, in de eerste plaats waar ik de koepel opnieuw heb opgelicht.

Merci voor de reacties. Helaas moet er nu toch es weer een laag vernis tussen (op de tank, niet de roosters) voor ik veilig verder kan. Ik moet mezelf er bijna toe dwingen dit te doen. Het kriebelt om verder te doen. :-)
Ik zie het in how to's nooit staan eigenlijk. Dat laagje vernis hier en daar tussen verweren en washes door. Heel vreemd.

@doomwad, de verf is roest van lifecolor en verder gewoon revell aqua, uit het potje of gemengd; roest, bruin, rood, geel, oranjes,

Mvg,

Ik lig maar een laag vernis en dat is op basislaag verder nooit, tenzij je met de haarlak methode meerdere kleuren wil gebruiken :)

Hmm, als ik nu zonder vernis, met white spirit roestaflopers in ennamel nr beneden aftrek, dan pak ik van de onderliggende lagen, zeker olieverf mee bvb.
En dat willen we niet natuurlijk. ☺

Men verkoopt dit als "pigment" maar er is plaaster doorgemengd!
Niet alleen is dit boerenbedrog, de witte vlekjes die je ziet, die zijn straks ook zchtbaar op je model.
Heel zwak product als je het mij vraagt.

20170224_154551_zpskvienv7f.jpg

Die witte puntjes zijn zeker een ellende. Erg, want deze weatheringproducten zijn niet goedkoop. Maar ik hou wel van de gelaagdheid van je weathering en hoe je de groenen op mekaar wil afstemmen, meer laagjes geven op den duur meer effect, al moet je waken over het overdone gegeven.

Tracks zien er goed uit zo ;)

Toch vreemd dat er plaaster in je pigmenten zit, dit is inderdaad boerenbedrog...
Zelf nog niet tegengekomen :nowink:

Tnx GUnit en Beyond.
Er zitten alvast al een hoop laagjes op nu. :-)
Ik heb met een bleke ennamel dustkleur en wat bleke pigmenten wat rainmarks gemaakt.
De modulatie springt er intussen niet meer vanaf. Het is tijd om de verwering te stoppen denk ik voor het inderdaad te veel wordt.
De roosters staan er intussen ook op.

Het gaat stilaan richting de afwerking. Ik moet die nu es laten staan en er dan es met frisse ogen naar zien.

Ik hoop binnenkort es wat scherpere foto's te kunnen maken die wat meer diepte tonen. De vorige foto's zijn nogal vlak en vaal.
Fotografie is helaas niet zo mijn ding vrees ik.

(en die pigmenten koop ik alvast niet meer bij dit merk.)

Zaalig werk geleverd Philipson..tracks zijn zeer mooi gedaan alsook de turret en de kleurnuances zijn zeker beter geworden na de correcties die je gedaan hebt..!!!

Grtz yves,

Terug
Bovenaan