Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik ben niet helemaal tevreden. Ik wil meer kleurnuances en alles een beetje sterker hebben.
Er ligt nu een laag lak over.
Ik ga er nu eerst twee filters over doen en ga dan terug met oils erover.
Dan herbekijk ik het chippen dat ik allicht hier en daar weer wat naar boven zal brengen.
We blijven bezig.
Als ik deze foto bekijk dan heb ik daar wel een paar bemerkingen op:
- koepel: waarom een bleek en een donker luik op het luik ven de commandant?
- linker spatbord: het grote vlakke deel is donker terwijl dit juist het meeste licht vangt en dus bleker zou moeten zijn. Daarentegen is de aansluiting met de romp bleek waar het donker zou moeten zijn.
- de ventilatiekoepels zijn ook te bleek in vergelijking met de rest, dit lijkt niet op een natuurlijke verkleuring.
Enkele washes zullen wel wat helpen en zijn het proberen waard.
De modulatie is intussen al een stuk subtieler. Ben erg content met de diepte die intussen in de kleuren is gekomen.
De tel van het aantal filters en washes ben ik intussen kwijt.
Doordat er chipping onder de washes en boven de washes zit, zit ook daar veel variatie in.
De witte band heb ik door wat mapping met witte olieverf, de witte kleur ervan terug een beetje naar voor gebracht, wat nodig was na de vele laagjes die erover gegaan zijn.
De lichte vlek op het dek van de koepel is wat te plaatselijk en ga ik nu breder uitwerken met gele olieverf.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.