Hoofdsponsor

1/35 T28 Super Heavy Tank [wip]

Nee, Rudi, er zijn ook matten waar die vakjes 5 centimeter zijn, en er lag een 1/1 penseel onder een van de mannetjes op foto 2...
 
Ik verklaar de Superheavy Tank voor afgewerkt. Ik heb nog met een product van AK stuifzand aangebracht.

ce3e495bb43ad5211887597dff533b07.jpg


85f69d1b629c34e1e4b2b09d4b5a4f32.jpg


Ik wilde dat de overgang naar de ondergrond niet overal hard was, dus heb ik met de airbrush dit ingeblend. Daardoor moest ik achteraf ook alles nog eens mat lakken. De figuren kregen hun stofbril op en er werd wat verdroogde begroeiing geplant. Zonet heb ik de eindfoto's gemaakt.
 
Nog een nawoordje over het model: als je deze tank uit de doos bouwt, dan zal ze waarschijnlijk makkelijk in elkaar vallen en ze zal mits wat voorzorg ook goed opgesteld kunnen worden op haar tracks. Door de aanpassingen die hier gebeurd zijn werd dit nogal een moeilijke zaak waar ik nu nog altijd niet helemaal tevreden van ben - maar ik laat het nu zo. Hopelijk houden de tracks het uit zoals ze nu op de tank gemonteerd zitten en blijft de toplaag van mijn ondergrond zitten. De Voyager set valt wel aan te raden, al is de resin mantlet volgens mij wat overkill en hadden ze beter de takeltjes of de montageprofielen daarvoor in resin meegegeven. De tank kan niet helemaal accuraat uitgebouwd worden zonder de hele hull, de rupsbanden en alle bogies te vervangen. Het gedraaide kanon maakt veel goed, al moet je het zelf uitbalanceren. Ik raad af om de tank in gedemonteerde vorm uit te beelden, want dan moet je de ophanging van de tracks zichtbaar maken en deze is ook niet helemaal goed uitgevoerd, met PE dat lastig te bevestigen is en niet erg lijkt op foto's genomen van de echte tracks.

De bemanning van Tamiya is een mooie toevoeging voor elk tankdiorama in rust en met de decals uit 1 doos kan je zeker meerdere figurenkits voorzien (als je ze voorzichtig opbergt toch). Figuren zijn wel moeilijk te modificeren omdat ze niet per ledemaat maar in 2 helften samengesteld worden. De crackle paint en de zandverf die gebruikt zijn, kosten weinig moeite om aan te brengen en een verrassend effect te creëren. De Faller imitatiewandpanelen leveren een mooi patroon op maar zijn kwetsbaar bij afplakken.
Het is nog even koffiedikkijken welk mijn volgende landproject wordt, sommige ideeën beginnen zich al wel te vormen. Laat ik eerst maar eens met mijn scheepsdio beginnen.
 
Steven dat heb je weer prachtig gedaan , het is een prachtig monster van een tank indrukwekkend
Marc
 
Dit was toch weer een bouwverslagje waarvan ik heb kunnen genieten. En het eindresultaat mag er dan ook weer zijn, prachtig om naar te kijken.
 
Tja,
Alweer sprakeloos o_O

Een schitterend eindresultaat (y)
Ik zal hier nog wel enkele keren door scrollen als ik aan mijn tankje begin.

Grtz.

Luc:cool:
 
Mijn complimenten Steven. Mooi eindresultaat.
 
Bedankt voor de complimenten! Spijtig genoeg gaat KMK Mol niet door volgend weekend, dus misschien kan de tank in Affligem wel meedoen aan de wedstrijd.
 
Kijk er al naar uit om deze te zien in Affligem. Jouw kennende zal je waarschijnlijk weer meerdere werken inzetten.
Van mij zal je geen last hebben, ik doe niet mee in de wedstrijd.
 
Laatst bewerkt:
Dank je, Memphis. Als niet-FB-er zie ik daar alleen een inlogscherm, is het het het filmpje uit de eerste post?
 
Het is van de US army amor en cavalry collection, dus ik denk een andere video
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan