Hoofdsponsor

1/16 Su-100 [wip]

Misschien is hij wel even groot Marc geen idee hoe groot je Dixi is :)

Wat olieleidingen (denk ik ) gelegd vanmiddag.
De beugeltjes die de leidingen op hun plaats houden zijn niet echt helemaal goed uit de verf gekomen maar als alles op zijn plek zit zie je er zeer weinig van terug.
Dat mag uiteraard geen excuus zijn maar had dus echt geen zin om weer een paar 0,5mm gaatjes in een 1mm breed stripje te gaan boren :)

DSC_0746.jpg

DSC_0747.jpg

DSC_0748.jpg
 
Weer een klein stapje verder, gaat niet snel en is ook niet de bedoeling hier word alleen aan gewqerkt tussen projecten door en als ik er zin in heb uiteraard.

Vandaag de tweede rij cilinders voorzien van hun kabelklemmetjes en van mijn vorige update van de klemmetjes toch maar drie nieuwe klemmetjes gemaakt zodat alsnog wat strakker is.
Gemiddelde tijd voor zo`n klemmetje maken zes minuten, kwam hier achter toen er een eierenwekker achter me afliep :)

Ploatjes en nee dit is S-F voertuig alleen het blok in de klemmen om straks zo min mogelijk werk met putty te hebben.
DSC_0785.jpg

DSC_0786.jpg
 
Wow dat is weer een staaltje modelbouw amaai da is knap gedaan
Mijn Dixietje is juist 11 cm en aan uw lijmklem te zien ( natuurlijk daar zijn er ook kleintjes in )

marc
 
Bedankt Marc en dit stukje motor is 10 cm en dan komt er nog het een en ander aan te zitten, dus word nog wel enkele cm langer :)
 
Wawww dit ziet er meer dan goed uit de leidingen zijn super goed gelukt...
 
Hey,

Heel knap werk Ron, ga je de leidingen nog zien nadien, want ik vermoed dat er nog een stuk tussenkomst, in de
V-opstelling, of ben ik verkeerd :)
 
Thnks Danny.

Swaken ik moet nog even met een pincet langs de plastic stripjes want er zijn sommigen iets krom zag ik.
 
Amai Ron das echt puik gevonden om zo op da plaatje met spijkers die leidingen in de juiste lijnen te zetten...!

Grtz yves,
 
Yves dat idee kwam ik tegen op internet tijdens het zoeken naar informatie dus niet echt een slimmigheidje van mezelf :)
 
Ron dit is zeer prachtig gedaan en wat me het meest opvalt zijn je leidingen die zo perfekt recht zijn geen kronkels en zo mooi gebogen daar ben ik al een tijdje op aan het trainen ...:8...want je ziet veel leidingen in modellen waar spijtig genoeg zo veel kronkels in zitten :( en die van uw zijn zeg maar perfekt ...top man....
 
Swa ik heb hier koperstaaf inplaats van koperdraad gebruikt.
 
Ron is het volle koperstaaf of wel degelijk koperbuis.....want ik probeer ook alles om het onder de knie te krijgen;););)
 
Uiteraard volle staaf want er moet nog gebogen worden en dat wil niet goed met holle ;)
 
Weer een stapje verder.

Ten eerste een geval gemaakt wat zeer goed in het zicht komt te zitten, geen idee wat het is maar het zal wel belangrijk zijn geweest :)
DSC_0812.jpg

DSC_0813.jpg

Toen de buis die naar de luchtfilters loopt wat meer detail aangebracht zoals de rubberen slangen en een missende velsrand.
DSC_0810.jpg

En een extra naad aangebracht aan de zijkant van de radiatoren
DSC_0814.jpg

Tot de volgende update :wink:
 
Hey,

Da's meer of belangrijk, dat is de dieselpomp, zonder dat ding, niet rijden..... :)
Mooie werken Ron ;)
 
Bedankt Swaken voor de uitleg dat het de dieselpomp is, nu kunnen we tenminste rijden :)
Wel dom van Trumpeteer dat ze zo een belangrijk onderdeel vergeten :nowink:
 
Nette scratchwerken, Ron.
 
Na een tijdje stilte deze maar weer opgezocht.

Ik heb voor mezelf de beslissing genomen (na lang erover nagedacht te hebben) om het interieur er niet in te bouwen, de redenen mis teveel info en eerlijk gezegd ben ik ook niet het type voor interieurs in voertuigen :(
Inderdaad het is zonde om het niet doen maar om in mij geval tespreken is het ook zonde om verder niets aan deze kit te doen wat zeker zal gebeuren als ik verder zal zijn gegaan met interieur.

Dus de stand van zaken na een paar uur spelen met plastic en lijm

1e28c350759703eaf80fd51e07cb20ba.jpg
 
Nice, een tank op 1/16... wat een monster :D

Persoonlijk voor mij: ik hoef in een tank geen interieur te zien, tenzij het ontzettend goed zichtbaar is. Het leuke van tanks bouwen is naar mijn smaak juist (hoewel ik er nog nooit een heb gebouwd, maar ik verheug me er nu al op) dat de constructie relatief snel in elkaar zit en er dan heerlijk geschilderd en verweerd kan gaan worden.

Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken. Lijkt me een leuke afwisseling w.b. de figuren en bustes, iets waar ik zelf in het geheel niets mee heb en welke topics van jou ik dan ook niet integraal heb gevolgd.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan