Hoofdsponsor

1/32 Spitfire Mk V Hasegawe [!]

Zucht, wat moet je hier op zeggen...heb je een verslag van 31blz waar de meest absurde dingen worden gedaan...om dan vast te stellen dat er 2.5mm foutmarge is :)

Pascal, zelfs met dit foutje op blijft het een schitterende prestatie ! Een voorbeeld van vindingrijkheid en scratchbuilding...

Edit : Die SDB zijn flightvideo toont wel aan dat het beestje problemen had om mooi level te vliegen. Ik had de indruk dat hij constant 'nose down' aan het doen was (tail heavy).

Pascal, anders een statisch model maken op 1/6de !!!
 
Laatst bewerkt:
Kleine update. Ik kreeg de ronde binnenkant van de wielbakken maar niet gelijk geschuurd, dus heb ik kopertape gebruikt. Omdat de wielbakken niet overal even diep zijn, was het effe sukkelen om het stukje tape op maat te snijden, maar het is dan toch gelukt :





Gelijk een grondlaagje erop gekwast om te kijken wat het geeft :





Ook het verstevigingsplaatje aan de achterkant van de staart aangebracht, gat voor het bedieningsmechanisme voor het hoogteroer geboord, en de horizontale staartvlakken aan de binnenkant rond geschuurd :



De beide delen van het hoogteroer zijn aan de voorzijde ook rond geschuurd, zodat ze naar beneden hangend gemonteerd kunnen worden :



"Whose broad stripes and bright stars, thro' the perilous fight, O'er the ramparts we watch'd, were so gallantly streaming?"

Groeten, "Wet Sellery"
 
Laatst bewerkt:
Gewoon prachtig werk.
Blijf je volgen kijk al uit naar het vervolg natuurlijk.

Mark
 
Sorry Pascal, maar ik moét steeds weer hetzelfde zeggen. Telkens zie ik passie op je foto's, zoveel zin voor detail, ik heb nu al compassie met al die deelnemende vliegtuigen op de wedstrijdtafel.
 
Er komt hier echt geen einde aan de detaillering hé ;)
Straks gaan ze in de musea nog de 1/1 Spits herstellen met jouw model als voorbeeld :ohmy:....

Respect hoor Pascal.

Ik hoor je nog praten over die Spit die we gezien hebben op die beurs enkele maanden geleden.... ;)

Grtz,
Beyond
 
Er komt hier echt geen einde aan de detaillering hé ;)
Straks gaan ze in de musea nog de 1/1 Spits herstellen met jouw model als voorbeeld :ohmy:....
:wacko::wacko::wacko:

Ik hoor je nog praten over die Spit die we gezien hebben op die beurs enkele maanden geleden.... ;)

Binnenkort gaat iedereen maanden nakaarten over de Spit van Wet Sellery, daar mag je zeker van zijn.

Ook het verstevigingsplaatje aan de achterkant van de staart aangebracht, gat voor het bedieningsmechanisme voor het hoogteroer geboord, en de horizontale staartvlakken aan de binnenkant rond geschuurd
Pascal, dit interesseert me.
Hoe ben je te werk gegaan om die binnenkant te schuren? Ik zou eerder denken aan een rond vijltje.
 
Bedankt voor de leuke reacties ^^

@ ExSerCo : Hey Dominiek, ik heb eerst een sleufje gemaakt met zo'n Dremel slijpschijfje, en dan met een rond vijltje het sleufje gevijld. Het ging eigenlijk veel makkelijker dan ik had gedacht, door deze sleuf passen de hoogteroer er netjes in, net zoals bij een 1/1 Spit.

Groeten, "Wet Sellery"
 
Hey, :)

Gewoon een schitterende bouw man, ik ben benieuwd naar de verf die erop moet...;):$
 
Ik ook :) Het schilderen gaat nog een flinke klus worden.

Eén van de beide uitlaten is klaar (moet enkel nog een beetje geschuurd worden). De 3 aparte stukjes zijn terug aan elkaar gezet, met een wit plastic rondje er tussen zodat het lijkt alsof het terug 1 uitlaat is. Ook het buisje voor de verwarming van de .303 machinegeweren is aangebracht, gemaakt van een stukje elektrische draad. Een dryfit met dubbelzijdige tape geeft dan dit beeld :









Ik heb dik 4 uur zitten zagen, schuren en vijlen aan deze ene uitlaat, en het is maar een detail. Maar ik wou het toch graag op mijn model hebben. De tweede uitlaat is in 3 gezaagd, gevijld en de fishtails zijn erop gelijmd, nu enkel nog wat plamuren en schuren.

Groeten, "Wet Sellery"
 
Laatst bewerkt:
Het ziet er prachtig uit en het is die vier uur werk wel waard denk ik.

Mark
 
Ziet er idd erg goed uit,
Over uitlaten gesproken, moest mij daar ook maar eens mee bezig gaan houden. :tongue:

Bewaard voor het laatst. Is een rotklusje. Maar goed. Het hoort erbij he. :D
 
hallo pascal

wat mooi 8):$ ik kijk met verwondering hoe je dat maakt


gr ron
 
Thanks guys, jullie reacties geven mij altijd een stevige "boost" om te bouwen ^^

Soms zijn er momenten, dat ik aan je denk, al komen die maar

Oei, effe afgeleid.

Soms zijn er mometen dat iets niet wil lukken, en dan ineens komt de oplossing vanzelf. De horziontale staartvlakken hebben hele dunne opliggende lijntjes, die zijn natuurlijk verdwenen door het schuren, en daarom moesten ze er opnieuw ingekrast worden. Dat was een vervelende klus, en het lukte niet goed om de lijntjes strak te krijgen. Op de foto's zijn de verschillende probeersels te zien; 2 pogingen met losse hand, en 2 maal terug weg geschuurd :





En toen dacht ik : "Hey, maar ik kan misschien zo'n staartvlak als mal gebruiken ?" Zo dus :



En dan gaat het ineens een stuk makkelijker. Nog wat schuurwerk om de rivetten weg te krijgen, en dan kunnen ze aan de romp gelijmd worden :



Groeten, "Wet Sellery"
 
Laatst bewerkt:
Na het vele plamuren en schuren, was het eindelijk nog eens tijd om iets te lijmen ^^ De horizontale staartvlakken zijn gemonteerd :



En dan is het weer tijd om te plamuren en schuren :angry: :



Maar ik heb iets leuks ontdekt. De Epanol plamuur van de Action lost makkelijk op door water, dus eerst plamuren, een minuutje of 5 laten drogen, en dan met een nat stukje keukenrol erover, en voilà :



Bespaart een hoop schuurwerk :)

Ze begint er nu meer en meer als een rasechte Spit uit te zien :



Ooh ja, en omdat ik het echt beu was om te bouwen op een aantal vierkante centimeters, heb ik mijn bureau nog eens opgeruimd, en een klein rekje gemaakt :



Groeten, "Wet Sellery"
 
Laatst bewerkt:
Ziet er zeer goed uit.......
die opgeruimde bureau :laugh:

De Spit trouwens ook ;)

Grtz,
Beyond
 
Hey, :)

Inderdaad, ziet er alle twee mooi uit. :P;)
Schoon werk aan "den vlieger". ;):8
 
minuutje of 5 laten drogen, en dan met een nat stukje keukenrol erover, en voil

He,he, he, Fijn he. :P Zo kun je ook grote oppervlakte´s met een rubber behandelen. Eerst lekker verdunnen en klaar voor gebruik, voor kieren vullen is het als met tegelvoegen. :laugh: En geen krimp he. :nowink:
 
Hey Rik,

Waarmee verdund ge de Epanol ? En wat gebruikt ge als "rubber" ? Ik heb het eens geprobeerd met een rode, maar toen rook mijn model naar aardbeien !!??!! :laugh::laugh:

Groeten, "Wet Sellery"
 
Nee, niet dat soort rubbers.... Rik die zich nu afvraagt waar pascal zich mee bezig houd in de late uurkes. :O:O:O

Maar goed. Ik bedoel een plamuur rubber. 1_SANY0520.jpg

Dit is een voorbeeld, gewoon bij de dhz winkel. Kun je ook in stukjes knippen. Geeft een geweldig resultaat.

Dan verdunnen met alcohol of water. ;)
 
Vandaag flink wat kunnen bouwen aan de Spit ^^ Straks als de lijm droog is, plaats ik wat foto's, maar hier is alvast een preview(ke) :



"Is het een vogel ? Is het een vliegtuig ? Nee, dat is het niet. Het is Wet Sellery, die hopelijk niet met zijn Spit tegen de lamp loopt (euuuh vliegt)" :laugh:

Groeten, "Wet Sellery"
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan