Hoofdsponsor

1/72 Sd.Kfz.9 FAMO [wip]

BUZZY10719

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 aug 2012
Berichten
2.330
Tussen de kleine aanpassingen aan de Stug III en Panzer III door als deze moeten drogen ofzo ben ik al gestart aan een kitje op kleinere schaal namelijk de Trumpeter FAMO die ik vandaag mee gebracht heb uit Ronse.
Deze is het.

20151205_025519_zpsxhoz2vm8.jpg

http://misc.kitreview.com/armourreviews/trumpeter07203reviewgp_1.htm

Tussen mijn stapel boeken heb ik volgende uit gehaald, op deze schaal is het misschien wel niet mogelijk om te gedetailleerd te gaan maar men weet nooit.
Door er even in te bladeren viel mijn aandacht er plots op dat de bladen van de ventilator van de motor niet realistisch was. morgen (misschien) ga ik daar iets proberen aan doen.

20151205_025607_zpsp7zh8ixg.jpg

Zo ver zit ik al.
Hier zie je dat de bladen van de ventilator 1 lompe blok plastic is. morgen eens kijken of ik dit kan oplossen.

20151205_024311_zpsmzebqxww.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie start :)
Ik volg , mijn favoriete schaal en dan nog een Duits voertuig :07:
 
Deze wil ik ook graag volgen, omdat het een van mijn favoriete voertuigen is.

Wie raakt hier nu niet van onder de indruk: https://www.youtube.com/watch?v=BI3x17q4W7A en https://www.youtube.com/watch?v=ix_W0k3_P4A

Ik heb er ook zo eentje maar dan met kraan erop. Die kraan ga ik eraf slopen en dan op een Mercedes L4500S onderstel pritten. Ben vooral benieuwd naar de bouwkwaliteit, want daar heb ik min of meer (vergelijkbaar) ook mee te maken als ik die kraan ga bouwen.

Het (schitterende) fotoboek heb ik ook.
 
Bedankt mannen voor de reactie.

@Xavier, ik wist wel dat de schaal je zal aanspreken en ook het Duitse voertuig.
Het is trouwens door jouw verslagen te lezen dat ik toch wil proberen om bepaalde details wat te verbeteren aan de hand van de foto's.
Het is niet echt mijn schaal maar vind het wel eens leuk die kleine voertuigjes.:D:D:D

@Roy, tot nu toevalt de pasvorm wel mee. wel een tip (maar dit gelt eigenlijk altijd) eerst dryfitten bij elk stuk.
Soms zit er een stukje flasch aan die men niet onmiddellijk aanziet als flasch door de kleine schaal en op sommige onderdelen zijn de gietranden ook wel goed te zien (dus schrapen).

Ik heb ondertussen al wat zitten rond neuzen en heb gevonden dat Trumpeter ook een Sd.Ah.116 heeft op schaal 1/72.
Ik begin te overwegen om deze ook aan te schaffen om samen met de Famo dan opeen klein ondergrondje te staan.

Heb deze combinatie van Tamiya op schaal 1/35 ook liggen om ooit eens te maken.
 
De 1/35-combinatie is erg imposant om in gerede toestand te zien. Nog genoeg te doen dus!

Ik zal letten op de flash, dank voor de tip.
 
Prachtig voertuig, maar de kleine schaal is iets te fijn voor mij. Hoewel ik het volste respect heb voor wie in deze schaal kunstwerkjes neerpoot.

Heb de Famo van Tamiya liggen op 1/35 met een update (Bilstein crane om een 9/1 te bouwen) van Tiger Models, hoewel dit flink wat voeten in de aarde heeft gehad vooraleer ik die in België kreeg.

Succes met de bouw.

Groeten Rik
 
Een pracht voertuig ook om te bouwen.Zelf heb ik de tamiya versie staan op 1/35 ste,wil ik zeker hier gaan bouwen.
Zou zeggen veel genot en plezier met je mooie kit alvast :)
 
Bedankt voor jullie reactie mannen.
Mijn eerste indruk van deze kit is dat hij vrij goed gedetailleerd is zeker voor deze schaal.
Het is net een 1/35 kit die gekrompen is in de was.
De kit bestaat uit 310 stukken wat vrij veel is denk ik voor deze schaal.
Vind dat Trumpeter zijn naam eer aan doet, al is het soms goed opletten of een stukje flash is of niet maar dat blijkt dan wel bij het dry-fitten wat het is.
 
Voor de geinteresseerden, dit is de inhoud van de kit.

20151205_142855_zpsvmipugux.jpg
 
Mooie start en aan nuttig informatie ook geen gebrek zie ik hier het motorblok ga je deze nog verder van detail voorzien..
 
Dat is een goed begin Buzzy.
Ik weet dat het veel meer werk is, maar ik zou toch proberen de losse tracklinks te gebruiken (op de doos lijken ze de dropveters gebruikt te hebben e die zien er daar al niet mooi uit).
Als je de motor zichtbaar houdt, zeker de ventilator aanpasen.
Ik weet niet of hier ook katrollen en dergelijke bij zitten (wel bij de grote van Tamiya), maar dan kan je ook een bergingsdio maken zonder aanhanger.

Peter
 
Schuren en plamuren, dat is het handelsmerk van Trumpeter. Ik ben momenteel begonnen aan een 21 cm Mörser van Trumpeter, (een topic volgt). Ik heb een grote tube plamuur klaarliggen en een klein potje lijm in de hoop tot een goed resultaat te komen.

Groeten Rik
 
Bedankt voor de goede moed en tip Rik.:D :D :D

@Peter: bedankt voor de tip.
Een bergingsdio zou ook nog iets kunnen zijn inderdaad. Heb nog een Dragon Tiger I liggen waar de wielen en de tracks ontbraken in de doos. Misschien kan ik deze ergens uit de modder laten trekken.
Dan geeft het niet dat de wielen er niet op zitten want je ziet het niet.
Ik was zowiezo al van plan om de afzonderlijke links te gebruiken voor de tracks. Ben zo niet voor die spaghettislingers.
 
Schuren en plamuren, dat is het handelsmerk van Trumpeter. Ik ben momenteel begonnen aan een 21 cm Mörser van Trumpeter, (een topic volgt). Ik heb een grote tube plamuur klaarliggen en een klein potje lijm in de hoop tot een goed resultaat te komen.

Groeten Rik

Toch niet de "German 21cm Morser 18, hoop ik?" :wacko:
Die heb ik hier ook liggen.

Peter
 
ik heb de 21cm mörser gebouwd staan van revell. bij deze kit had ik niet echt veel problemen wat gaten en andere mogelijke problemen betreft.
 
@Makamba : yep, deze is het. Een stuk van zo'n 42.5 cm op schaal 1/35 !

Groeten Rik
 
Een eerste dryfit van het shassis met een deel van de bovenbouw.

20151206_201341_zps6ryznuav.jpg

Op de foto laat het eerste plamuurwerk dat er aankomt zich ook zien.
Op de echte bestaan de fenders uit 1 stuk,bij dit model is heel duidelijk te zien dat ze uit 3 stukken bestaan.
 
Dat komt inderdaad goed in aanmerking voor een partijtje kitwerk.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan