Hoofdsponsor

1/72 Sd.Kfz.7-1 Flakvierling (herstelling) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt Roy, Doomwad, Swaken, Camaro en Swa voor de mooie complimenten :)

Ziet er goed uit B.
Heb enkel een vraagje, breekt de resin niet als je deze gaat buigen?

De resin is inderdaad zeer breekbaar, maar de track-rondingen zijn schakel per schakel aangebracht. Op die manier hoef ik de resin niet te buigen ;)
een andere oplossing (heb ik nog niet geprobeerd met deze resin!), is het verwarmen van de resin onderdelen, zodat deze terug iets soepeler worden, dus ook makkelijker te buigen...
 
Ben her pas op gestoten, maar mooi werk dat je uitvoert.

Resin buigen na het verwarmen gaat prima. Breng wat water aan de kook en deponeer er Uw bonen in... Verkeerd boek,...
Laat je resin stuk een tijdje weken in kokend water, naargelang de dikte van het stuk kan dit wat langer duren. Daarna kun je het gemakkelijk buigen, zelfde principe werkt ook goed op het styreen van kits. Zo heb ik de rails (Trumpeter) van mijn dio (Die Uberfahrt) op deze manier geplooid.

Succes nog met je make over !

Groeten Rik
 
Bedankt Rik, ook voor de toelichting ivm resin buigen ;)

De laatste tijd maar sporadisch wat kunnen verder werken, en telkens niet genoeg om een update te plaatsen.
Nu ga ik het dan toch eens doen, aangezien er nog slechts enkele kleine details toegevoegd moeten worden eer deze klaar is voor de verflaag :)
Als je naar de foto's kijkt, ga je zien dat er (doorzichtige) stukjes op bevestigd zijn, dat zijn de huisgemaakte resin onderdelen.

Het onderstel heeft reeds een laagje verf gekregen, aangezien het nog los is van de bovenbouw en nu nog makkelijk bereikbaar is.
Ben nog aan het nadenken hoe het stappenplan ineen zal gestoken worden voor de verdere bewerking, maar dat komt wel goed ;)

Zo, tijd voor enkele -foto- met hier en daar een bijschrift ter info.

Totaalbeeld van de linkerkant
attachment.jpg

Achterzijde, waar enkele reflectors en de bevestiging voor de nr-plaat bevestigd zijn.
attachment.jpg

Hier zie je duidelijk het trapje aan de zijkant, gegoten in resin, versterkt met de verbinding gemaakt in aluminium van een verpakking en strip styreen om wat dikte te hebben.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Onderzijde van de zijwanden, moeilijk te zien als het model rechtop staat, maar het zit er toch..
attachment.jpg

attachment.jpg

Zo, nu nog enkele versnellingspoken maken, nog eens goed nazien of alles gemonteerd is dat moet, en dan nog enkele details bevestigen om er meer "leven" in te krijgen.
Daarna kan hij naar de spuitkabine verhuizen :)

Toedeloe :wavey:
 
Erg mooie verbeteringen allemaal, de kit krijgt werkelijk een nieuwe leven. Het maken van die transparante onderdelen lijkt me een voldaan gevoel te geven...
 
Erg mooie verbeteringen allemaal, de kit krijgt werkelijk een nieuwe leven. Het maken van die transparante onderdelen lijkt me een voldaan gevoel te geven...

Bedankt Roy.
Inderdaad, het maken van de resin onderdelen is een extra dimensie in het modelbouwen voor mij :)
Het vergt wel enige oefening, maar ik probeer te leren uit de fouten die ik maak, om zo de volgende iets beter te krijgen...
Het moeilijkste tot nu toe zijn de luchtbellen er uit krijgen, vooral in de zeer kleine onderdelen. Het is echt wel nodig om de resin in de mal te spuiten met een spuit/pipet om zo tot helemaal onderaan de mal resin te krijgen, en de lucht er uit (wat nog niet altijd goed lukt :nowink: )
Maar met een beetje vulmiddel zijn de kleine gaatjes vlug gevuld ;)
 
Weinig te vertellen deze update, behalve dat ik er een scheut Whisky heb over gespoten :O
Het gaat hier om de kleur van de verf ;). Deze moet dienen als onderlaag van het Desert Yellow dat nog moet volgen..

attachment.jpg
 
Hehe ;)

Nu de Whisky uit het hoofd is verdwenen, was het tijd voor een tweede laagje, ditmaal Desert Yellow (Tamiya).
Daarna nog enkele stipjes olijfgroen (Tamiya), en om te eindigen nog wat SS camo black (Vallejo).
Tijdens het drogen heb ik eerst ook nog even de tijd genomen om de tracks nog wat van pigmenten te voorzien
Zeg gerust wat jullie er van denken ;)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

:wavey:
 
Aardig gelukt, ziet er netjes uit. :)
 
attachment.jpg
attachment.jpg

De hamvraag: is het een verbetering? Hmm... lastig, lastig... ;)

De enige opmerking heb, is dat ik zelf zou proberen de overspray op het roosterwerk op bepaalde plekken weg te prikken of anderszins corrigeren.
 
Ziet er heel goed uit Xavier.
Persoonlijk vind ik het groen iets té fel maar ik vermoed dat je er nog wat washes zal op aanbrengen die het dan wel wat zullen temperen.
Had je misschien beter nog wat meer modellen meegegeven om tot een goed einde te brengen ??? :@ :laugh: :laugh: :laugh:
 

Of: Zoek de zeven (tig) verschillen :laugh:

De enige opmerking heb, is dat ik zelf zou proberen de overspray op het roosterwerk op bepaalde plekken weg te prikken of anderszins corrigeren.

@ Roy, denk dat ik wel zal proberen om die gaatjes nog door te prikken, vermoedelijk is het een beetje CA lijm die niet te zien was voor de spuitwerken :@

Persoonlijk vind ik het groen iets té fel maar ik vermoed dat je er nog wat washes zal op aanbrengen die het dan wel wat zullen temperen.

@Erwin, Het groen is bewust een beetje feller gekozen, er komen inderdaad nog enkele washes overheen die het hopelijk een beetje zullen afzwakken??

Had je misschien beter nog wat meer modellen meegegeven om tot een goed einde te brengen ??? :@ :laugh: :laugh: :laugh:

Zet ze maar aan de kant, we kunnen wel nog eens afspreken, of breng ze mee naar Bissegem... Ik zal daar ook aanwezig zijn ;) :laugh: ;)
 
Wat betreft de gaatjes, als dat echt secondenlijm is wens ik je succes... misschien dat het helpt om elk gaatje uit te boren en met een vierkantig mini-vijltje (als je die zo klein hebt) uit te vijlen.
 
Wat betreft de gaatjes, als dat echt secondenlijm is wens ik je succes... misschien dat het helpt om elk gaatje uit te boren en met een vierkantig mini-vijltje (als je die zo klein hebt) uit te vijlen.

Zo klein vijltje/boortje heb ik niet, dit is Micromesh, enorm kleine gaatjes...
Ik ga proberen met een glasvezelpen...
Maar ik heb al iets in gedachten mocht het niet lukken ;)
We zien wel als ik terug het model voor mijn neus staan heb :))
 
Mooi update Beyond en geloof me echt je doet dit voertuig alle eer aan...
 
Hey,

Jawade, da's meer of een verandering :)
bijna niet meer te herkennen, goed gedaan en veel fijner van beschildering ;)
 
Bedankt Danny en Swaken :)
Leuk om te horen..

Gewoon enkele foto's van de vorderingen plaatsen, er moeten nog enkele details bijkomen...
Laat maar horen als jullie iets opmerken dat voor verbetering of aanpassing vatbaar is ;)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

:wavey:
 
Eeuuhh..... Ruitjes in de voorruit ?? en terwijl we toch aan het ziften zijn misschien iets fijnere ruitenwissers ??
 
De ruitjes moeten er inderdaad nog inkomen, maar ik wacht nog even tot alle schilderwerken gedaan zijn.
Fijnere ruitenwissers, jah, die zijn inderdaad iets aan de dikke kant hé :@, ik ga deze opmerking meenemen naar een volgende Sd.Kfz.7. Ik heb er nog twee om te restaureren en één nieuwe in de doos (maar dat is een armored cab,dus heeft geen ruitenwissers nodig ;) ). Bij deze ga ik het nu zo laten, schrik dat ik meer schade ga aanbrengen dan dat het een verbetering zou zijn voor het model... Misschien kan ik een beetje zeuren door wat zwarte verf te gebruiken? Zal eens zien...
Toch vriendelijk bedankt voor je opmerking ;)
 
Mooi voertuig geworden. Ik ben vooral heel ingenomen door de schitterende kleuren. Prachtige camo !

Een hele verbetering vergeleken met je vertrekpunt.

Groeten Rik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan