Hoofdsponsor

1/72 Sd.Kfz.162 Jagdpanzer IV L/70 (Kitbash Esci, Revell)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Doomwad, straks doe je mij nog blozen man :$ :nowink:
Bedankt voor de bloemetjes...
Ik probeer steeds mijn best te doen :8
En ik kijk veel naar de topics van anderen waar ik veel van opsteek ;)
 
Netjes hoor , die stipjes looks good :) geslaagde camo !
 
Ik treed mijn collega's hier volledig in bij,kijk uit naar de eerste stappen in het verwering proces. ..
 
Tracks

attachment.jpg

Nu dat de tracks ontvangen zijn kon ik het niet laten om er zo vlug mogelijk een mal van te maken zodat ik ze kon dupliceren.
De mal moest 24u harden, waarna ik de resin gegoten heb. Deze moet normaal gezien 7 dagen drogen eer deze volledig is uitgehard, maar dat wil ik juist niet -nono-
Ik heb de vers gegoten tracks de dag erna voorzichtig uit de mal gehaald. Jammer genoeg is er dan altijd een beetje schade, maar dat neem ik er bij :sleep: Op de foto's kan je de foutjes duidelijk zien, maar deze heb ik proberen strategisch te plaatsen zodat er weinig van te zien zal zijn na volledige montage van de hull.
De reden waarom ik de vers gegoten tracks uit de mal haal voor deze volledig uitgehard zijn is omdat ik dan de tracks beter kan vormen naar mijn eigen wil...
Je kan de resin dan ook nog snijden met een schaar of mes, zonder fijn stof :D
Nu, al mijn blabla wordt waarschijnlijk toch niet gelezen, dus ga ik over naar de foto's :nowink:

attachment.jpg

attachment.jpg

Hier nog een foto van de verschillende tracks.
Van boven naar onder:
-Resin tracks zoals geleverd
-Resin tracks opgekuisd
-Esci dropveters
-Revell dropveters
attachment.jpg

Intussen heb ik deze nacht nog wat verder gewerkt aan de tracks en gestart met de verwering van de tank, maar daar nog geen foto's van, dat zal voor een volgende update zijn, straks met enkele vrouwtjes naar de sauna :P
 
Hey,

Ik lees den blabla wel zulle.... :))
Neen, mooi gedaan allesinds met dat afgieten, spijtig dat iets of wat gescheurd is aan de bovenkant, mocht het onderaan geweest zijn zag niemand het.... :) ;)
 
Zo, terug van een lekker dagje ontspannen in de sauna met opgietsessies :)
Ben terug helemaal uitgezweet en gezuiverd si..

Hey,

Ik lees den blabla wel zulle.... :))
Neen, mooi gedaan allesinds met dat afgieten, spijtig dat iets of wat gescheurd is aan de bovenkant, mocht het onderaan geweest zijn zag niemand het.... :) ;)

De blabla lees je wel, en de rest niet dan?? :laugh: ;)
Het scheurtje zal ook nu zeer moeilijk te zien zijn, het zit op een plaats waar er shurzen voor komen ;)
Als ik komende week tijd genoeg heb om verder te werken staat hij volgende zaterdag op de Artevelde Challenge misschien toch nog op de wedstrijdtafel???
En anders zal hij als wip op de Modelbouwen@be-forumstand te zien zijn ;)
Als je wil breng ik ook de mal en de originele tracks mee om je eens te laten kijken, dan kan je ook je eigen tracks maken in de toekomst ;)
 
Ik vroeg me altijd al af in welk land die tanks geproduceerd waren, maar het staat er gewoon onderop :laugh:

Leuke vooruitgang met dit prachtig voertuig, ga zo voort :)
 
Je kon wel zien welke van de twee dictators de broek aan had toen.
 
attachment.jpg
Bron: www .For reference purpose only

Tracks wat voorzien van verf, en de eerste sessie verweren achter de rug :)
Hier wat foto's ;)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Dank U Roy :)
Er zijn wel een aantal fouten in te vinden, maar ik leer weer bij, vooral ivm de tracks en de resin gieten/gebruiken..
Ooit lukt het mij wel om het mooier te maken (hoop ik :8 )
 
Hey,

Jaja, zeer mooie verwering op die tank, .... mmm dat doet me al kwijlen voor de Vomag.... :)
Als ik tijd heb kom ik zeker de stand langs kijken naar jullie werken, en naar de tracks, lijken me heel goed gegoten te zijn. ;)
Mocht je meedoen met de wedstrijd, ik zit daar aan de inschrijving.... :)
 
...
Als ik tijd heb kom ik zeker de stand langs kijken naar jullie werken, en naar de tracks, lijken me heel goed gegoten te zijn. ;)
Mocht je meedoen met de wedstrijd, ik zit daar aan de inschrijving.... :)

Je bent meer dan welkom aan de stand :)

En ja, ik zal je zeker zien aan de inschrijving, ik heb enkele modellen om in te schrijven, alleen weet ik nog niet of deze jongen er zal tussen staan :nowink:
 
Ik vind het altijd knap dat er mensen zijn die iets kunnen maken van een 1/72 model :)

Misschien kan je je tracks nog recht zetten met een beetje hulp van warm water of föhn, ze staan nu nog een beetje scheef.
 
Bedankt Ron :)

De tracks staan inderdaad een beetje scheef, maar het zal moeilijk worden deze nog aan te passen vrees ik :(
Ze zijn zelf gegoten in resin, en het is mij al door ondervinding opgevallen dat deze iets brozer is dan de aangekochte resin. De schrik zit er dus in dat ik ze ga breken of dat er stukken gaan afkraken tijdens het manipuleren..
Zal het misschien eens zachtjes proberen ;)
 
Mooi verzorgd werk Beyond,persoonlijk vind ik het jammer van de tracks misschien toch de originele gebruik...😉
 
mooie camo op de panzerjager
de meeste camo's werden te velde aangepast bij de pantsertroepen ... dus je hebt redelijk vrije hand hierin

knap gedaan breng je hem mee naar artvelde challenge ?
 
Mooi verzorgd werk Beyond,persoonlijk vind ik het jammer van de tracks misschien toch de originele gebruik...😉

Bedankt Danny :)
Ik heb zopas nog de tracks eens deftig bekeken, en ik moet zeggen dat het op de foto veel erger lijkt dan dat je met het blote oog kan zien..
Ik had er al de haardroger bijgenomen om het te proberen aan te passen, maar ik ga het toch zo laten ;) (ik moet trouwens de haardroger nog terug in de badkamer leggen voor mijn vrouwtje thuiskomt :ph34r: :laugh: )
Zelf ben ik wel overtuigd over de zelfgemaakte tracks. Ze zijn veel makkelijker te manipuleren om de sagging te maken en ook op de bodem volgen ze veel mooier de grond... De originele daarentegen zijn juist iets te kort, waardoor er enorm veel spanning op de wielen komt te staan, met als risico dat deze nog meer alles schuin zouden kunnen trekken... Ook het detail is mooier te zien op de resin exemplaren ;)

mooie camo op de panzerjager
de meeste camo's werden te velde aangepast bij de pantsertroepen ... dus je hebt redelijk vrije hand hierin

knap gedaan breng je hem mee naar artvelde challenge ?

Bedankt Karel :)
Er zijn inderdaad enorm veel mogelijkheden qua camo, de volgende zal een mengeling zijn van twee soorten camo, welke ik nog nooit op een model heb gezien, maar ik heb wel een foto van een echt exemplaar gezien. Ik weet nu wel niet met zekerheid of ik de foto ook opgeslagen heb, ik hoop van wel, want het zou wel eens tot ongeloof kunnen leiden of het wel bestaan heeft ;)
En ja, hij zal in de Artevelde Challenge te zien zijn, op de wedstrijdtafel zelfs, want ik heb zopas de laatste puntjes op de i gezet :))

Straks nog enkele foto's nemen en op zijn ondergrondje plaatsen ;)
 
Prachtig met die tracks...ach ja die foutjes kon je goed verstoppen, das het belangrijkste !
Je hebt er iets mooi's van gemaakt, zal hem zaterdag eens "live" bewonderen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan