Merci Danny

Ik denk wel niet dat PE vlug zal verdwijnen, maar op deze schaal is het moeilijk om PE setjes te vinden, zeker voor de oudere modellen

Maar we doen ons best om er toch iets moois (??) van te maken
Intussen nog een kleine vordering meegeven, ik heb langs de voorkant de lasnaad gemaakt door middel van een eindje uitgetrokken sprue, en deze eerst gewoon op de tank gelijmd. Als dit goed droog was, heb ik er rijkelijk lijm (Tamiya thin cement, maar Revell of Humbrol werkt even goed) op gesmeerd en dit even laten inwerken. Het plastic wordt daardoor zacht en is dan makkelijk met een mesje (of iets dergelijks) te bewerken. Ik heb sneden gemaakt tot tegen de hull van de tank. Op die manier kon ik de dikte van de las nog iets aanpassen door er even over te gaan met een vijl en/of schuurstick.
Hier even een foto van hoe het er nadien uitziet:
Verder nog de achterste pantserplaten opnieuw gemaakt uit evergreen. De panelen uit de kit zijn naar mijn gevoel veel te dik en uit schaal. Ik heb de originele als sjabloon gebruikt om ze over te tekenen en dan uit te snijden. Wel goed kijken, want als je overtekent heb je zo goed als altijd een klein randje dat groter is dan het origineel, dus nog even naschuren en controleren

Ik heb er vier getekend, omdat ik er voor de andere Jagdpanzer ook nodig heb...
Hier even getracht om het verschil in dikte te tonen tussen de originele en de scratsh onderdelen
Zo, terug naar de volgende update