allee buiten onze kleine chinees zit er alles op
ik had wat foto s getrokken maar allemaal slecht behalve 1 die redelijk goed was. zal morgen wel wat kiekjes buiten nemen als het redelijk weer is.
de bouw van de sampan zal hier dus eindigen buiten het chineesje dat er nog op moet komen als ik er eentje vind natuurlijk. zal proberen morgen de 10 eind foto s te trekken en dan kan rik ze als jullie het goed vinden bij den boten bouw zetten en naar hier linken
de bouw is vlotter gegaan dan ik zelf verwacht had. en lijkt me een mooie uitdaging voor wie eens een bootje wil schratsen. de romp is redelijk makelijk te beplanken zoals je ziet heb ik ook maar 1 huidlaag gebruikt en het is perfect afgewerkt zonder kiertjes of spleten.
het achterste hek is wel een doordenker omdat het een rare vorm heeft en maakte het best een intresant projekt.
het beschadigen van de boot heb ik met een puntsel een hamer en een bijtel gedaan, gewoon random beschadigingen aan brenegen zowel buiten op de huid planken als op het dek. het hout verouderen is gebeurt met een ijgen mengsel .
word gemaakt als volgt kap pure azijn in een boterpotje en laat daar 3 a 4 dagen een rolletje grof staalwol in liggen. dan word het bruin veroest azijn water. als je hier je bloot hout mee insmeert word het licht zwart , alsof het al jaren buiten ligt zonder dat er iets aangedaan is. test wel ff op een stukje hout voor je het echte insmeert want elke houtsoort reageert hier anders op. van pik zwart tot licht grijs.
verder wil ik natuurlijk iedereen bedanken voor jullie nuttige tips die ik zoveel mogelijk gebruikt heb.