Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Revell 1/12 Shelby GT500 van Interceptor

  • Onderwerp starter Interceptor
  • Startdatum
Netjes Mark,
nu kun je al eens iemand een duwtje geven.
 
Bedankt mannen.

@Jelle : Dat is ook de bedoeling hé... indien nodig een "vriendelijk" duwtje. :P^^

Mark
 
Hier zijn we dan weer met een "kleine" update.
Waar zijn we de afgelopen dagen mee aan de slag geweest ?
Wel vooral is er heel veel tijd gaan zitten in het bewerken van de beide zetels. Hierbij nogmaals mijn dank aan Dirk (dikkie dik) en Mark (Haddewadde) voor hun tips inzake het behandelen van de alu tubing. Ik moet zeggen, het is even oefenen maar het resultaat is dan ook in orde.
Verder heb ik dus de openingen door de zetel gemaakt, de alu tubing ingebracht alles bijgeschuurd en geplamuurd en geschuurd en geplamuurd en ... en vervolgens heb ik de afdekplaatjes voor de buitenzijde gemaakt.
Volgende werkzaamheden zullen het aanbrengen van een rand rondom de zetel zijn, zodat er een aftekening ontstaat die kan worden opgevuld met carbon decal.
Eenmaal die rand er is kan het schilderwerk beginnen en krijgen de zetels hun basiskleur.
De voorzijde zal met leder worden overtrokken en dan de afdekplaatjes aangebracht.
Goed genoeg geschreven en gel*****d, nu foto's :

attachment.php

Rechter zetel hoofdsteun volledig bijgewerkt (voorzijde)

attachment.php

Rechter zetel hoofdsteun en rug volledig bewerkt

attachment.php

Zijkant rechter zetel

attachment.php

Zijkant rechter zetel

attachment.php

Alu tube op maat gemaakt klaar voor verwerking

attachment.php

Alu tube op maat gezaagd, klaar voor doorvoer

attachment.php

Alu tubes doorgevoerd in beide openingen

attachment.php

Gaten bijgeplamuurd en klaar om te worden geschuurd

attachment.php

Styreen en 1/48 sjabloon

attachment.php

Begin van de tekening

attachment.php

Verdere bewerking

attachment.php

Afdekplaatje klaar

attachment.php

Voorzijde met afdekplaatjes

attachment.php

Achterzijde met afdekplaatjes

Tot zover ben ik momenteel geraakt. Volgende foto's hopelijk van een zetel in de basiskleur...

Mark
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Echt knappe toevoegingen aan dit model. Ziet er echt perfect uit ;)
 
Mark,

Hoe wordt zo'n type gordel bevestigd aan de zijkant of achteraan?
Ben daar echt nieuwsgierig naar.
 
Gordel wordt normaal aan de zijkant bevestigd Dirk. Dit is het geval bij de driepuntsgordel.
Ik ga hier echter vanaf wijken en ga dus een veiligheidsharnas installeren (vierpunts- in dit geval).
Hierbij is de bevestiging dus zowel achteraan als aan de zijkanten.
Er gaat nog wel het nodige opzoekingswerk aan vooraf moeten gaan, want op het ogenblik ben ik er nog geen voorbeeld van tegen gekomen.
Heb gelukkige al wel een idee waar er naar te zoeken (race wereldje...)
Indi, bedankt voor het compliment.

Mark
 
Ziet er zeer knap uit man. Je bumper ook. Volharding loont dus.
 
Dat gaat zo lekker vooruit Mark. Bumper ziet er strak uit. ( Ja ja...de aanhouder wint!)

Fred
 
ola, mooie detail afwerking. Ben al benieuwd naar de afwerking met de gordels.
 
Mooie vorderingen aan de zetels.
 
Omdat ik moet wachten op mijn bestelde spulletjes voor de verdere afwerking van de zetels, ben ik alvast begonnen met de bewerking van het dashboard.
Aangezien het hier om een politievoertuig gaat, mag de "boordradio" zeker niet ontbreken.
Omdat er ook nog verlichting achter de dash komt, heb ik de GPS plaats geopend zodat er een stukje transparant styreen in kan.
Voor het overige werden alle opliggende delen van de muziekinstallatie weg geschuurd om plaats te maken voor inbouwruimte van de "boordradio".
Plaatjes zeggen meer dan woorden, dus hierbij de foto's :

attachment.php

Voorbereidende werken gedaan. Opening GPS gemaakt, dash geschuurd en opening boordradio klaar.

attachment.php

Boordradio voorlopig ingepast en bedrading micro aangebracht en plaatsbepaling van de micro.

attachment.php

Micro gemaakt en aangebracht.

attachment.php

Globaal plaatje (alles is nog wel dryfit en de radio is nog niet helemaal klaar... o.a. bedieningsknoppen ontbreken nog...)

Vragen, opmerkingen ? Laat maar komen...

Mark
 
hey mark

dat ziet er goed uit, dashverlichting :) klinkt goed; ik ben benieuwd..
 
Hey Mark, die boordradio ziet er werkelijk héél netjes uit, dikke pluim.
Benieuwd naar de verlichting :)
 
Vandaag nog een beetje verder gewerkt aan de radio. Denk wel dat ik er nu mee klaar ben (alhoewel ik op de foto juist nog een klein foutje zie).
Heb verder ook al een begin gemaakt me de inbouw van de sirene- en geluid- en lichtinstallatie.
Hierbij de fotootjes :

attachment.php

De afgewerkte boordradio (klaar voor de verf).

attachment.php

Inbouw van de installatieplaat voor de sirene- en lichtinstallatie

attachment.php

Installatie klaar voor verdere bewerking.

Even ter info, met deze kleine werkjes ben ik dus ruim 3(drie) uur zoet geweest.
Passen, meten, schuren, passen, meten, schuren, juiste stukjes styreen zoeken, alles mooi op maat snijden, enz.
Morgen gaan we weer een paar uur verder met het fabriceren van de sirene- en lichtinstallatie.

Mark
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan