Hoofdsponsor

1/35 Quad Gun Tractor [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.

stropke

Well-known member
Registered
Lid geworden
9 aug 2011
Berichten
68
Zoals reeds aangegeven in het topic van Gunit met hetzelfde onderwerp ben ik ook met dat beestje gestart.
De stand van zaken aan de hand van foto's:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En een dryfit omdat het zo mooi in elkaar valt:
attachment.jpg

De werkzaamheden liggen nu wel plat wegens een invasie van virussen... :huh:
 
Mooi begin aan een lelijk vehikel ;-), doe je de gietnaden niet weg aan de vering?
 
Succes stropke ! Goed begonnen alvast !
 
@Silenoz: idd volledig over het hoofd gezien; Ik was zo 'verblind' door het spel van wiel- en aandrijfassen dat ik de vering verwaarloosd heb.
Als ik wat opgeknapt ben zal ik kijken wat ik er nog aan kan doen. Al moet ik zeggen dat het chassis m.u.v. de uitlaat in elkaar zit...
 
Vergeet de bedrading niet van de motor en zeker de soupappen op de banden niet hé Stropken. (Laat U niet afschrikken hé dat is een IPMS Gent grapje.)
Ik vind dat je goed bezig bent maar vergeet de details zoals die gietnaden niet.
 
Gietnaden, de terreur van de bouwer die aan het washen gaat, en ziet dat de gietnaden niet 100% verwijderd werden, met wash ophoping langs de randen...washes dat zijn eigenlijk wel dé verraders van de hobby...en vals licht ook.
 
Nu vraag ik mij eigenlijk af waarom er zoveel schuine vlakken aan dat voertuig zijn? Had dat een reden ?
Nette build tot hiertoe vind ik
 
Zonder expert te zijn meen ik dat het hier gaat om het basis type cabine dat gebruikt werd. Deze Quad is waarschijnlijk gebouwd rond het type 12 CMP cabine, de zogenaamde "Monkey Cab" waarvan motor en ombouw (zeg motorkap) behouden werden.
Het later type 13 cabine was iets simpeler en iets ruimer.
Het grote verschil tussen dit type voertuigen, de Canadian Military Pattern of CMP, en normale voertuigen is dat de gaspedaal in het midden staat en de rem rechts. Reden hiervoor is simpelweg dat er geen plaats was om het grote gaspedaal rechts te bouwen en dat geeft dus wel enig idee over het rijcomfort dat een chauffeur toen had.
 
het is en blijft toch een mooi specialeke. die engelsen hadden toch een vreemd gevoel voor design...
 
Vergeet de bedrading niet van de motor en zeker de soupappen op de banden niet hé Stropken. (Laat U niet afschrikken hé dat is een IPMS Gent grapje.)
Ik vind dat je goed bezig bent maar vergeet de details zoals die gietnaden niet.

Ik weet het Erwin: wie niet waagt, ... ;)
Tijdens de laatste vergadering had ik al een boomke opgezet waar ik de bougiekabels naar toe moet leiden (als ik zo ver ga detaillleren). Ik weet: in principe naar de 'delco' (=verdeelkap), maar ik kan dat niet identificeren en van de mecano's in de club heb ik ook geen uitsluitsel kunnen krijgen.
Maar dat zijn zorgen voor later. De griep heb ik ver afgeschud, volgende week kan ik weer in de kelder kruipen
 
Best het internet eens afschuimen op : "GMT FAT-1", "GMT FAT-2" of "Chevrolet 8440/CGT Tractor". Zo heette dat ding trouwens. Misschien vindt je wel fotos van de motor. Volgens Wikipedia was dat een "Chevrolet, 6-cyl 216 cubic inch petrol
85 bhp (52 kW)".
Succes met de zoektocht naar je bougiekabel configuratie.
Dirk
 
Nu vraag ik mij eigenlijk af waarom er zoveel schuine vlakken aan dat voertuig zijn? Had dat een reden ?
Nette build tot hiertoe vind ik
Het is idd opvallend dat al die Britse legervoertuigen zo hoekig waren, de eerste reden daarvoor is anders simpel: zo kon men snel en goedkoop voertuigen bouwen, zo werden tijd en geld bespaard omdat er geen persmallen nodig waren... de schuine vlakken tenslotte hebben dan weer als reden om de impact van kogels en granaten te verminderen.
Op een schuine plaat zal een kogel eerder afwijken of zelfs afketsen, op een rechte plaat gaat hij er dwarsdoor.
 
Ik weet het Erwin: wie niet waagt, ... ;)
Tijdens de laatste vergadering had ik al een boomke opgezet waar ik de bougiekabels naar toe moet leiden (als ik zo ver ga detaillleren). Ik weet: in principe naar de 'delco' (=verdeelkap), maar ik kan dat niet identificeren en van de mecano's in de club heb ik ook geen uitsluitsel kunnen krijgen.
Maar dat zijn zorgen voor later. De griep heb ik ver afgeschud, volgende week kan ik weer in de kelder kruipen

Ik zal eens uitkijken naar foto's want ik weet dat Swaken en ik er in Normandië minstens één zeer in detail hebben kunnen fotograferen.
 
Hey Erwin, Stropke,

Indd, klopt wat Erwin zegt, ergens zit die fotoreportage van zo'n ding van van binnen en van buiten, de verf was er bijna afgetrokken van het fotgraferen..;)
Mooi bouw ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan