Hoofdsponsor

1/16 PzKpfw 38 (T) Ausf E/F [wip]

Mooi !

Ik had bij mijn vorig comment geen rekening gehouden met het feit dat er nog een WW volgt. Uiteraard zal je tank erdoor lichter worden, het contrast in de zones waar je wil chippen, (verwijderde WW) zal duidelijker aanwezig zijn.

Prachtige decals.

Groeten Rik
 
Rik geen probleem ;)

Vandaag eens de wielen aangepakt om een beetje de feeling te krijgen voor het werken aan de wintercamo.

Ik heb vier wielen in twee laagjes haarlak gespoten, de andere vier in de worn effecks van AK om te zien of er verschil is 8)

DSC_9800.jpg

Eerst de wielen in de purity seal gespoten en inmijn geval een paar dagen laten drogen.
Haarlak 2 laagjes.
Een dun laagje wit voor de basis. (links de gespoten wielen)
DSC_9796.jpg

Daarna een tweede iets dikkere laag in het wilde weg erop gespoten om iets van kleurverschil te creëren.
DSC_9797.jpg

Daarna met lauw water een wiel vochtig gemaakt (wel een 1 uur droogtijd aangehouden) even wachten en toen met de langharige penseel/borstel het oppervlakte behandeld, dit is als het ware in een drybrush beweging gedaan.
Daarna met de kortharige penseel/borstel een beetje getamponneerd, maar deze beweging puur met eigen gewicht van de penseel/borstel dus penseel boven het wiel houden en los door je vingers laten glijden, dus geen kracht gebruiken op een enkel plekje na wat echt hardnekkig vast zit.
Met een tandenstoker nog enkelen krasjes aangebracht.
DSC_9798.jpg

Een close-up plaatje van een setje wielen, 2 haarlak en 2 worn effects, zoek de verschillen en nee niet dat het ene wiel witter is dan de ander.:)
DSC_9799.jpg

Morgen weer de wielen in de vernis voor de verdere behandelingen, ik ben benieuwd hoe alles gaat uitpakken bij mijn tweede winter projectje.
 
prechtig gedaan. Ik verkies de net iets minder blauwe werkwijze. (panzergrijs van tamiya heeft al genoeg blauwe pigmenten) Lijkt mij immers minder tendentieus te zijn (en dus correcter).
T38 ... Rommels machtig speelgoed in 1940. Misschien wel "tank van de operatie"?
 
Prachtig resultaat !

Worn Effects, Haarlak, Purity Seal, ... dat begrijpen we allemaal, maar die Export ... is dat om de moed er in te houden ? :dry::)

Groeten Rik
 
Thnx mannen.

Steben ik durf bijna wel te zeggen dat het wel de tank was van de operatie vanwege zijn betrouwbaarheid, bewapening.

Rik inderdaad je weet het precies waar Export voor word gebruikt :laugh:

Maar back to the point, ik zie en merkte geen verschil in het werken en resultaat van de haarlak methode ten opzichte van AK worn effects.
 
Decals zitten er inderdaad superstrak op Ron, de basiskleur vind ik mooi zoals je ze gelaten hebt.

De winterwash komt nu mooi uit, veel beter dan wanneer je tot en lichtere basislaag was overgegaan.

De haarlakmethode bewijst bewijst weer eens haar nut.

Vergeet de methode niet af te schermen met wat satijnvernis, dan vloeien de washes etc. beter en is je gedane werk beschermd.
 
mooi werk ron de winter camo ziet er erg goed uit
 
Bedankt voor de reacties mannen :)

G. de wielen hebben vandaag hun vernislaag gehad en nu staat de toren in de haarlak te wachten op de witte prut :)
 
Vroeg wakker vandaag dus de toren zijn kleurtje gegeven, morgen weer in de vernis en dan het onderstel aanpakken.

DSC_9801.jpg

DSC_9803.jpg

DSC_9802.jpg

DSC_9806.jpg
 
Heel mooi resultaat, Ron. Ik kijk al uit naar het geheel.

Soms werden de zones met markeringen gevrijwaard van WW, maar dat is geen vaste regel, dus wat je ons toont, kan prima. Prachtig.

Nog wat bruine washes en pinwashes, en hij heeft een helse wintercampagne achter de rug !

I like this !

Groeten Rik
 
Bedankt Rik,

Inderdaad meestal werden de markeringen vrij gehouden van de WW, heb hier ook even aan staan denken maar van afgezien door het grote oppervlakte van de cijfers en wilde dus niet zo`n groot grijs vlak hebben op het model.
Ik kan ook niet wachten tot ik met de washes en andere spullekes het model te lijf kan :)
 
zeer mooi resultaat ben benieuwd naar het vervolg
 
Zo vandaag de laatste WW aangebracht en morgen weer in de vernis zetten, lijkt wel lopendeband werk :)

Even alles los in elkaar gezet voor het saaie aanblik LOL
DSC_9808.jpg

DSC_9809.jpg

DSC_9810.jpg
 
:)

Zit me hier gek te bedenken waar ik moet beginnen hahaha echt geen idee dus
 
Ziet er heel cool uit. Nog een paar washkes met burnt umber or whatever en het wordt een topmodel.
 
Tja, dat zijn zo van die momenten dat ge niet weet met wat beginnen om een eerste stap te zetten en het toch niet te verknoeien.

Misschien beginnen met een pinwash rond de details, ribben, klinknagels, uitstekende delen... dan gevolgd door wat chippen, misschien hier en daar wat DB'en met lichtgrijs of wit...

Stoute schoentjes aantrekken, Ron, en starten maar... het komt wel goed.

Groeten Rik
 
Nu de Dark Elf gereed is en de BMW op zijn eind loopt en de type miep staat te drogen zijn we maar gestart met het inlijnen, ben al een paar dagen bezig met dit werkje.
Ik hoef alleen nog de fenders te doen en dan krijg hij een lichte drybrush met grijs om wat details terug te halen.

Sorry voor ietwat slechte foto`s, de camera had het weer moeilijk vandaag :(

DSC_9956.jpg

DSC_9958.jpg

DSC_9960.jpg

DSC_9961.jpg

DSC_9962.jpg
 
Flink werk ! Ik vind je inlijnen wat hard naar voor komen, maar misschien wordt dit nog wat afgezwakt in de volgende stappen.

Veel succes nog verder.

Groeten Rik
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan