Hoofdsponsor

1/16 PzKpfw 38 (T) Ausf E/F [wip]

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.306
Aan deze kit van Panda ben ik al een tijdje bezig maar werk er alleen aan op een bouwavond die iemand thuis plaatsvind, alleen de tracks die uit losse schakels bestaan heb wel gewoon thuis schoon gemaakt want anders ben ik jaren bezig met deze kit :)

De boxart en wat komische teksten op de deksel.
DSCN0803.jpg

DSCN0804.jpg

Ik zet even wat algemene opmerkingen over de kit neer in plaats van bij elke foto een stukje tekst neer te zetten.

De kit heeft scherpe details en is goed gedetailleerd, voorbeeldje de machine geweren en geschut zijn zeer uitgebreid te bouwen en ik kreeg de indruk dat Panda er in het eerste geval een volledig interieur bij wilde leveren gezien de details aan de binnenzijde van de kit (zie foto`s) maar alsnog er van heeft afgezien.
De pasvorm is goed te noemen, de enigste puntjes die ik tot nu ben tegen gekomen waren de voorste steunen van de spatborden die uit PE bestaan, en de achterplaat van de hull die een kiertje laat zien maar daar val precies een wiel voor.
Voor de rest een enkel gaatje iets opruimen voor een goede passing.
De bouwbeschrijving laat wel een steekje hier en daar vallen door sommigen onderdelen verkeerd te nummeren maar dat leverde verder geen problemen op.
De wielstellen zijn beweegbaar en misschien wel handig de banden zijn aparte onderdelen die je zo op de velgen kan schuiven.
Nog een apart gevalletje, van de twee machine geweren is er maar een waarvan de loop aan de voorkant open is dus de tweede mag je zelf een gaatje in boren :nowink:

Dus ik vind deze kit wel een aanrader voor wie interesse heeft in dit type voertuig.

DSCN0820.jpg

DSCN0818.jpg

DSCN0815.jpg

DSCN0816.jpg

DSC_9548.jpg

DSC_9549.jpg

DSC_9538.jpg

DSC_9547.jpg

Het enigste wat ik heb gedaan is een houtnerf aangebracht op de houtendelen en de gereedschapsklemmen uitgeboord zodat ze wat dunner werden.
DSC_9634.jpg

DSC_9635.jpg

DSC_9630.jpg

DSC_9627.jpg

DSC_9631.jpg

DSC_9632.jpg
 
Een knappe tank.
Deze staat ook nog op mijn verlanglijstje.
Ik zal er waarschijnlijk wel de RC upgrade er bij kopen.
 
Weer eentje die mijn aandacht heeft Ron ! Jij ziet het echt groot tegenwoordig he...
 
Schitterende panzer ron,die nerven op het hout heb je die met een mesje ingekrast of heb je een eigen techniek hier voor!
 
Weer eentje die mijn aandacht heeft Ron ! Jij ziet het echt groot tegenwoordig he...

Nou je het zeg inderdaad, de BMW 1/6, de Elf 1/6 en nu deze nog ,het volgende model maar in 1/72 bouwen voor de verandering :)

Danny die houtnerf is met een grove vijl aangebracht, dat idee heb ik van GUnit gepikt
 
Weer eentje om te volgen.
Tot hiertoe ziet alles er perfect uit.

JM
 
Hoela ziet er idd heel gedetaileerd uit! Bon... ik heb dus geen keuze... ik kom er ook bij zitten :D

Thierry
 
Drie club bouwavondjes verder en de 38 is gereed buiten de tracks die ik wel thuis in elkaar ga zetten.

Leuk kitje om te bouwen en geen echte problemen tegen gekomen dus ik ben tevree :)

DSC_9756.jpg

DSC_9754.jpg

DSC_9753.jpg

DSC_9752.jpg
 
Hey,

Schoon en groot model, mooie afwerking tot nu, heb je nog plaats genoeg in de kast voor zulke grote beesten???? :)
 
Bedankt voor de reacties allemaal.

Swaken er kan er nog wel eentje bij hoor met wat wat passen en meten :)

Wat het kleurtje betreft, misschien een winter camo?
 
Toevallig, heb zijn kleine broer in 1/35 in mijn "af te werken" hoekje staan. Hele leuke tank, ben benieuwd naar het verfwerk.
 
Wat het kleurtje betreft, misschien een winter camo?

Mooi beestje, heeft mij ook altijd al geboeid,... misschien, als ik eens tijd vind, bouw ik hem op 1/35...

Wat de kleur betreft, vind ik je winter camo een goed idee, op een Panzergraue ondergrond zal dit mooi contrasteren.

Groeten Rik
 
Mannen nog bedankt voor de reacties.

Rik, Inderdaad met mooie contrasten opleveren maar of dat bij mij lukt??


Denk je van de week even je tank in de primer te zetten en dan kom je erachter dat sommigen delen in het echt een plaat vormen en niet uit twee wat ik dacht
Vooruit dan maar weer, putty erbij schuren weer schoonspoelen en laten drogen.
DSC_9770_1.jpg

Twee dagen dagen later :D hij staat in de primer.
DSC_9774.jpg

Panzer grey van Tamiya erop
DSC_9775.jpg

En toen een mix van Pazer grey en medium grey van Tamiya erop geblazen.
DSC_9776.jpg

En als toetje een laagje glans zodat de decals/stickers/plakplaatjes erop kunnen.
DSC_9782.jpg
 
Heel mooi spuitwerk we blijven graag wachten naar het verloop van deze mooie panzer!!!!!!;)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Danny,

Alleen vind ik hem iets te donker van kleur en jawel panzer grey is ook erg donker van kleur maar voor een model vind ik hem redelijk donker dus een nachtje over slapen of ik hem lichtjes overspuit.
 
Mooi spuitwerk, Ron. Maar inderdaad hij is wat aan de donkere kant, vooral als je rekening houdt met de verweerfases die ongetwijfeld zullen volgen en het uitzicht nog verdonkeren.

Persoonlijk opteer ik voor XF54, welke ik dan oplicht met wat wit om wat modulatie te creëren.
Voor mijn Panzer I Ausf C had ik drie delen XF63 en één deel XF2 genomen, maar deze kleur stemt overeen met XF54.
Daarna had ik er een blauw filter van AK opgezet, wat resulteerde in een mooi donker blauwachtig panzergrau.

Succes nog met de schilderwerken.

Groeten Rik
 
Hey,

Ron, ikzelf gebruik voor het oplichten van het panzergrey wat fieldblue en wat light grey bij de basiskleur.
Daarna kan je uiteraard een blauwe filter erop zetten, maar heel lichtjes dan.

Mooi ding aan het worden.. :)
 
Thnx mannen, ondanks alle tips/aanwijzingen heb ik deze kleur toch aangehouden, eigenwijs nee hoor:) , Ik denk/hoop dat na het aanbrengen van de winter camo/haarlak en verwijderen van de camo er en lichte waas wit overblijf die het grijs misschien wat ophaalt lichter maakt.
We zien wel en anders kan ik hem alsnog over spuiten als het een echte mislukking word.

Decal time en de mooiste decals die ik ooit gezien heb, geen overtollige randen film minimale verbindingstrookjes tussen de cijfers, het lijkt bijna dat elk cijfer los is geplaatst .

DSC_9784.jpg

DSC_9783.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan