Hoofdsponsor

1/24 PT 596 ready to run, rebuild

Schaal 1/24 - 1/25
ERVARING
we zijn al vele jaren bezig
BOUWWIJZE
we zien wel, wat scratchen , wat 3D printen....
BOUWBUDGET
denk dat ik nog genoeg voorraad heb voor dit project.
BOUWSTATUS
afbreken en heropbouwen
COMMENTAREN
laat je maar gaan
verlengd weekendje aan zee achter de rug, maar we hebben niet stilgezeten.....
De bemanning was nog net op tijd gearriveerd en kon dus samen met de doos verf op vakantie :love:
Had ik ook wat om handen als het vrouwtje door de winkelstraten wou dwalen.
veel foto's heb ik niet genomen, figuur schilderen is zeker niet een van mijn beste skills.

07(1).jpg

en toen ik gisteravond thuis kwam viel mijn oog op de 2 lopende bouwprojecten die samen op de werkbank stonden te wachten op verdere afwerking.
Beide zijn schaal 1/24 , een kustvaarder rond 1900 uit metaal en een klein navy schip uit hout van na 1940.

07.jpg

tot later maar weer , Marc

Vol nieuwe energie van de enkele dagen rust aan zee vandaag maar eens de waterlijn afgetekend en het rode kleurtje afgeplakt.
Natuurlijk meteen de spuitbus primer genomen en deze leeg gespoten op de romp, bovenbouw en nog wat dek à tributen.

08 (1).jpg

Na 3u drogen, wat zeker lang genoeg is ook de spuitbus blauwgrijs maar eens goed geschud en deze ook maar leeg gespoten in verschillende laagjes. Het is wel een glimmend laagje geworden maar voor sommige toekomstige werken is dat een pluspunt.
Voorlopig laat ik de romp en andere stukken een weekje uitharden voor we verder gaan met dit project.

08 (2).jpg08 (3).jpg
Maar geen nood, de andere romp ( Morningstar ) en bijhorende stoommachine staan al enige tijd ongeduldig te wachten om opnieuw een plaats op de werktafel in te nemen.
Tot later, Marc

Nog een kleine update, Ik had vastgesteld dat ik niet overal geweest was met de grijze verf, hier en daar bleef het groen nog wat doorkomen.
meteen ook de laatste losse stukken allemaal in de basis kleur gespoten, alles ligt nu klaar om na het drogen verder te gaan met de volgende kleurtjes.
09 (1).jpg
09 (2).jpg09 (3).jpg
natuurlijk een en ander al eens in dry fit geplaatst om te zien hoe het totaal plaatje er uit komt te zien.
tot later, Marc

Het blijft in kleine stapjes vooruitgaan.
camouflage spuiten :unsuree:
Het heeft even geduurd voor ik aan deze uitdaging ben begonnen,
Niet echt een vb op het net gevonden van wat ik in gedachten had , dus twijfel en nog eens twijfel.....maar de eerste laag staat erop aan een zijde.
Twijfel is al wat minder maar er is geen weg terug vanaf nu.
Bijna foto's vergeten te nemen dus eentje van net na het spuiten en daarna zoals het nu is. bedoeling is dat er nog enkele lichtere vlekken bij komen. maar ga eerst de andere zijde ook voorzien van deze vlekjes, althans ongeveer gelijkend. en dan ook nog de opbouw....
10 (1).jpg10 (2).jpg
tot later, Marc

vermits het toch te wam is om wat anders te doen , YES extra modelbouw tijd die we vooral aan afplakken en air brushen hebben besteed.
Veel valt er niet te vertellen buiten dat ik de camouflage als klaar beschouw. eerst wat laten uitdrogen en daarna eerst een laagje vernis voor we aan de verwering gaan beginnen.

11 (1).jpg11 (2).jpg11 (3).jpg11 (4).jpg
Hopelijk bevalt het jullie ook een beetje , ik ben alvast best tevreden voor mijn eerste camouflage sinds ik RC schepen bouw.
tot later, Marc

Beetje extra info, dit is geen PT van tijdens de 2de WO onder Amerikaanse of Engelse vlag, deze waren gewoon marine grijs als ze uit de fabriek kwamen en werden groen beklad als ze op de Pacific eilanden terecht kwamen. Ik heb de dichterlijke vrijheid genomen om de kleur aan te passen naar de mogelijke camo van eentje die na de oorlog naar Noorwegen is verhuisd. Er komt ook een vrouwelijk bemanning op die het niet al te nauw neemt met de kleding voorschriften, You like it or not, maar ik wou gewoon is iets doen waar ik zin in had ,er leuk uit ziet op het water en een beetje opvalt tussen al die andere PT boten op het RC vaar water.

Leuke aanpassing om er je eigen accenten in te leggen. Benieuwd naar het resultaat. Het camo schema kan me wel bekoren. Succes verder.

en we vorderen langzaam naar ...... nog belange niet vrees ik, nog veel schilder, kleef en nog wat werk voor er gevaren kan worden.
Maar het houd me van straat :)
Vermits ik voor het verweren van de zijkanten, de romp liever onderste boven leg dan in zijn steun plaats heb ik voorlopig nog niets aan het dek gedaan.
Eerst de zijkanten en achterkant maar eens wat ouder en vuiler gemaakt maar ook voorzien van een dreigende blik en tanden.
ik zal beginnen met de ref foto, dan moeten jullie daar al niet gaan achter zoeken en de rest volgt vanzelf.

12.png
even testen hoe dat uitkomt op een schaalmodel.
12 (1).jpg
en dan schilderen maar met veel afplak werk
12 (2).jpg
daarna de zijkanten
12 (3).jpg
en als laatste nog enkel buiten foto's voor de meer realistische loock
12 (4).jpg12 (5).jpg12 (6).jpg
12(7).jpg
Volgende stap alles opnieuw op het dek monteren en dan daar ook even kwistig met vuil rond spetteren.
tot later, Marc

Ik ben een hele poos niet hier geweest wegens de verbouwing van ons huis dus 'Even' bijlezen.
Wat begon als "even een nieuw laagje verf" eindigt met een volledige verbouwing:oops:
wel knap dat je dit kan, mooi hoor.

Fred

Ziet er al goed uit zal ook wel bekijks trekken als hij eenmaal in de vijver rond dobber. Ik vind het wel jammer dat je die golvende lijnen weg heb gelaten. :cry:

Ziet er al goed uit zal ook wel bekijks trekken als hij eenmaal in de vijver rond dobber. Ik vind het wel jammer dat je die golvende lijnen weg heb gelaten. :cry:
Ik snap hem, maar wou eens een keer iets anders doen dan een schip zo exact mogelijk nabouwen.
Wou eigenlijk iets anders dan al die bestaande PT modellen die reeds op het water dobberen.

Terug
Bovenaan