Hoofdsponsor

1/20 Porsche 928 s van Tamiya

ERVARING
gevorderd
BOUWWIJZE
verbeteringen aan brengen
BOUWBUDGET
geen budget
BOUWSTATUS
AFGEWERKT
COMMENTAREN
muggezift maar raak ( heb een brede rug )

coachke

V.I.P.
V.I.P.
Beste vrienden bouwers , even een tussendoortje de BMW ligt even stil omdat ik aan een nieuw project begin met name een Porsche 928 s deze bouw heeft een speciale reden , hij is voor mijn beste vriend want hij heeft de echte 928 .
Maar zullen jullie denken speciaal ??? Wel we hebben deze indrukwekkende auto tot de laatste vijs uit elkaar gehaald , de blote kas ( body ) laten spuiten en terug alles gemonteerd , zelfs de motor is uit elkaar geweest , en ik ? Heb daar veel heel veel aan geholpen
Nu zullen jullie mij al een beetje kennen , wel mijne vriend is nog erger als ik op gebied van tuning
Als de auto terug op zijn wielen stond heeft mijne maat hem helemaal terug mat geschuurd om hem daarna te polijsten en blinkt als geen ander
Er staan stoelen van een 911 in een roloverkooi en een nieuwe speciale inox uitlaat , er staan nu velgen van een 997 Porsche ook een regelbare ophanging
Met andere woorden een droom van auto is zo goed als nieuw elke bouw is ofwel vervangen of opgekuist en geschilderd
Daarmee heb ik het meeste gezegd ( geschreven ) en ga ik me wagen deze na te maken
Hier enkele beelden van de echte

photo 618545

Hier lag hij nog uiteen

photo 618548

photo 618547

De rolkooi

photo 618544

De motor er terug in

photo 618543

nog de achterzijde zonder achterspoiler die mocht er niet meer op

photo 618542

Mooie verhaal en dat dit een kopie word van bestaande wagen die je mee opgebouwd heeft, maakt nog mooier.

Dank u makkers
Het enige wat ik niet verander zijn de velgen want die nu op de echte staan gaan er terug af , maar wat er op komt weet mijne vriend nog niet

Hoi vrienden bouwers , het is al weer een tijdje geleden dat ik nog iets van mij heb laten horen mijn excuses hoor
Ok dan terug naar de Porsche , de body had heel wat zorg nodig veel giet foutjes soms heel grote maar wat wil je een kit die meer dan 20 jaar oud is he

photo 618864

photo 618868

photo 618869

photo 618870

photo 618874

En dan is mijne kameraad zo een plezante van de achterspoiler van zijne auto af te doen , ik heb die hier ook verwijderd met de nodige miserie omdat een stuk van de raamlijsten er gewoon niet zijn

photo 618872

photo 618867

na vele uurtjes heb ik hem dan toch in de primer filler gekregen

photo 618876

Zo vrienden dat was het voor nu

Hoi vrienden bouwers , het is al weer een tijdje geleden dat ik nog iets van mij heb laten horen mijn excuses hoor
Ok dan terug naar de Porsche , de body had heel wat zorg nodig veel giet foutjes soms heel grote maar wat wil je een kit die meer dan 20 jaar oud is he

photo 618864

photo 618868

photo 618869

photo 618870

photo 618874

En dan is mijne kameraad zo een plezante van de achterspoiler van zijne auto af te doen , ik heb die hier ook verwijderd met de nodige miserie omdat een stuk van de raamlijsten er gewoon niet zijn

photo 618872

photo 618867

na vele uurtjes heb ik hem dan toch in de primer filler gekregen

photo 618876

Zo vrienden dat was het voor nu
Ja precies veel voorbereiding noodzakelijk om te kunnen beginnen met het verfwerk. Is toch goed gekomen. Willy..

Mooi werk Marc. Vreemde schaal hé 1/20.

Ik dacht dat er enkel F1 wagens waren in die schaal.

Ja Michel er bestaan nog oude kits op 1/20 maar verder zijn deze Porsches bijna niet meer te vinden en het is dan dezelfde als die van mijne kameraad

hoi , makkers even een update
Porscheke staat in zijn eerste laag want het is rood is een zeer slecht dekkende kleur en ook omdat ik zo stom was om het in de grijze primer gespoten had
De kleur

photo 618884

photo 618885

photo 618886

En om verder te kunnen al aan de motor gestart , deze komt op een soort sokkel naast de auto te staan
Wel een leuk systeem om de bougiekabels te plaatsen de stroomverdeler is verdeeld in 4 gaatjes en daar moeten de kabels dubbelgevouwen ingestoken worden

photo 618879

photo 618511

photo 618887

photo 618888

de inlaatcollector ook al klaargemaakt het zwarte zijn in het echt rubberen darmen met klembanden deze heb ik nagebootst door chrome tape te snijden min reepjes minder dan 1 mm

photo 618881

photo 618882

Daarachter heb ik met fijne koperdraad benzine inspuitleidingen gelegd daarvoor moest dunne gaatjes boren in de verdeelkop

photo 618902

photo 618901

photo 618900

Word wederom vervolgd

Terug
Bovenaan