Hoofdsponsor

1/35 Pickup truck

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met een gewonde bij komt dat ok.

Wat die moderne kogels betreft: denk niet dat een auto U veel bescherming biedt als je beschoten wordt door iets dat groter is dan een pistool. De huidige wagen zijn slechts blik en plastiek.
Zelfs een .357 Magnum revolver afgeschoten langs de achterkant (op korte afstand) schiet dwars door een auto heen om te pletter te vliegen tegen het motorblok.
Dit louter ter info: niets met het dio te maken

ik blijf volgen.
 
Vandaag nog wat verder gewerkt aan de pickup-truck.
Hier wat geëxperimenteerd met stof. Eenmaal het model af is nog wat bijwerken en een foto zoeken van echt stof op een wagen.

attachment.jpg

Even dry-fitten. Het achterdeksel kan bewegen dus na volledige montage zal ik beslissen als die open of dicht zal zijn. Eerst nog een .50 in de laadruimte zetten.

attachment.jpg

De banden wat bewerkt met stof en modder, eveneens bij te werken na montage.

attachment.jpg

En Seaking: het zijn geen watjes in die elite-eenheid dus de wonden genezen heel snel.
 
Wat de kogelinslagen betreft kan het ook zijn dat deze van een eerdere actie zijn met een andere bemanning
Let er wel op dat de kogelinslagen ook te zien moeten zijn aan de binnenbekleding van de deuren.
 
Daar heb ik ook al aan gedacht maar de inslagen zichtbaar maken aan de binnenkant kan enkel als de carrosserie op zijn plaats staat. Dan de kogelinslagen voorzichtig doordrukken met een hete speld.
Qua bemanning zou dat eventueel kunnen, daar ben ik nog niet uit.
 
Wat de kogelinslagen betreft kan het ook zijn dat deze van een eerdere actie zijn met een andere bemanning
Let er wel op dat de kogelinslagen ook te zien moeten zijn aan de binnenbekleding van de deuren.

tenzij ze kevlarplaten in de binnendeur gestoken hebben ;-)

kan het zijn dat de roll-bar momenteel nog achterstevoren staat?
 
Je zegt daar al zoiets... in de context van de opzet is het mss wel evident dat die pick-up tot op bepaalde hoogte bepantserd is.
 
Roll-bar? Daar zeg je zoiets, zou wel eens kunnen zijn. Heb dat vannacht gedaan en misschien was ik niet meer wakker genoeg. Zal dat zo meteen eens bekijken.
Bepantseren? Dat lijkt me een goede optie, zal dat ook eens bekijken zo meteen. Die kevlar in de binnendeur lijkt me een goed idee.
 
Gelukkig zijn er nog wakkere forumleden, die roll-bar was inderdaad verkeerd gemonteerd. Dankjewel.
 
Eerder vanavond een beetje geprutst aan de bewapening van de pickup. Het ziet er stoer uit maar niet zo heel realistisch in mijn ogen. Wat denken julie? De bedoeling is ook dat het wapen op de voorgrond op de rollbar komt maar dat zal vermoedelijk helemaal niet meer realistisch zijn.
(De laadbak moet nog matzwart gespoten worden)

attachment.jpg
 
Ik denk dat her reeler is om de bewapening op een statief te plaatsen zodat ze boven het dak uit kan bewegen in plaats van de 3-poot.
 
Ik volg de anderen i.v.m. die .50: beter zet je hem op een statief zoals ze destijds deden in de Willy's.
 
In de doos met wapens zit nog een .50, die zal ik gebruiken met een statief op de rollbar. Die met de driepoot zal nog wel eens dienst doen op een ander diorama. Het zal inderdaad beter zijn.
Nog een vraagje: de grondplaat zou ik op een mdf plank willen bevestigen. Welke lijm is daar het meest geschikt voor?
 
Mr artex vind het tot hiertoe zeer geslaagd,de kogelinslagen zijn voor interpretatie vatbaar of zo net zijn gemaakt of met een andere bemanning...goe bezig man!!!

Grtz yves,
 
Wat het verlijmen van die grondplaat betreft, dat is het "ruwere" werk en dan ben je best gesteld met lijm zoals bvb Bizontik of Bizonkit O.I.D. Je kan ook TEC7 gebruiken maar nadeel is, dat dat spul enkel in grote tubes te verkrijgen is wat met die andere lijmsoorten niet het geval is.
 
Tec 7 ken ik, die is volgens mij in de Brico ook in kleinere bussen te krijgen. Heb dat ooit eens aangeschaft om hout te lijmen in m'n keuken en als dat enkel in grote bussen zou verkocht worden dan had ik dat niet gekocht. Zal in het weekend eens kijken, moet er toch heen om een waterpomp te kopen. En anders koop ik een ander merk in kleine bus.
 
Ach zo... bestaat TEC7 ook in kleine verpakkingen? Nog nooit gezien, daar moet ik dan toch ook eens naar gaan kijken.
 
Dat denk ik toch, ben het niet 100% zeker maar ik had er niet veel nodig en ik ben niet iemand die dan een grote verpakking zal kopen.
 
Bestaat inderdaad: deze foto heb ik gevonden op het net.

attachment.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan