Hoofdsponsor

1/35 Panzerhaubitze PzH 2000 [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Prachtig beest als je het mij vraagt.
Ooit ook eens ge-avontuurd om deze te maken van Revell en vertikaal geklasseerd in de vuilbak wegens te grote naden die praktisch niet weg te werken waren. Jammer dat wel ,maar het was misschien een slecht model dat ik vasthad.
Hoe zit dat bij jouw model John ?

Om nog eens terug te komen op die sleepstang, kan het niet zijn dat die koppen waar die koppelingen opzitten draaibaar zijn ? Ik weet het niet juist maar zo te zien denk ik het.

Ik heb ZEER weinig last van naden ! Echt alles past heel goed, vind ik toch.
Betreffend de sleepstang, op de real life foto's zie je inderdaad dat ze draaibaar zijn en aan de zijkant zit er een splitpen doorheen.

Groetjes, John
 
Inderdaad de kleine uitstulpingen zijn voor de sleepstang, de rechthoekige voor de looppoeststokken.

fototje van een mini prachtige PzH

attachment.jpg

Grtz Bart.
 
Om die lasnaden te maken, een stukje sprue boven een theelichtje warmen en lichtjes beginnen uittrekken tot je een fijn draadje over hebt.
Dit kan je dan op maat snijden en dan lichtjes insmeren met lijm en zo rond de trekstang draaien.
Eventueel nadien nog wat insmeren met lijm en bewerken met de tip van je mes of met een naald.
 
Hartelijk dank voor de uitleg.
Ga het vandaag nog proberen.
Eerst mijn modelbouwhoekje proberen herschikken zodat kuisen makkelijker wordt.
Groetjes
 
owla, ik zie dit draadje nu pas... je hebt er wel een volger bij!

Mooi werk en machtig beestje. Ben zelf bezig met een Leopardje en ik zie wel wat gelijkenissen...

grtz Dave
 
Deze loop zat standard in het pakket.
 
Tree plankjes uitgeboord. Ze zagen er zo gewoon uit.

attachment.jpg
attachment.jpg
 
Help:
Luik op scharnierstuk. Deze in doos is als volgt:

attachment.jpg
attachment.jpg

Maar op alle foto's lijkt het alsof deze luik bijna de volledige breedte beslaat ...?
Of zie ik het verkeerd?

attachment.jpg
 
Dat klopt de box beslaat bijna de volledige breedte.

Grtz Bart.
 
Oei, dat wordt moeilijk, op de foto is dat luik idd veel breder maar zou het kunnen dat het model van Revell mss een ouder type is?
Heb geen 1 foto gevonden vooralsnog met een smalle box, zoals Bart zegt.
 
Ja, maar van wat moet ik zo een groot stuk plastiek halen?
Weet het alsnog niet :( Ben al van gisteravond hierover aan het denken).
 
Thanks Walesha voor je hulp,

Hier zie je de afmetingen: In het groen is wat ik denk dat het zou moeten zijn.
Ik heb ijzer, aluminium, inox, hout.... ter beschikking en materiaal om deze te verwerken... maar is m'n schatting juist?
Onzeker zijn, dat is wat ik het meeste doe de laatste tijd ! :(

attachment.jpg
 
:ohmy: Grote correctie: iedereen die helpt : 1000 maal hartelijk bedankt !!!!
Heb al zeer veel gehad aan elke tip of link o.i.d. !!!
 
Sorry, afmetingen geleverde luik vergeten opgeven: 7.2 x 15.93 mm
 
Doe het luik ietsje smaller zoals Walter zegt dan zit je goed!!,verder ben je goed bezig,had je nou styreen-card he dan was het simpeler te maken.
 
Voorlopig dit gedaan.
2x piepklein brugje (houvast) kapot bij losmaken van spew. Spreek van lomp zijn :worried:
Op^gelost met bronzen nagels. :)

attachment.jpg
 
Ik zie dat ge toch voor dat smal luikje gaat. Indien ge voor die brede gaat moet ge eens terug naar Primeportal gaan en de foto bekijken die voor die foto staat die je hier gepost hebt . Daar zie je beter hoe het in elkaar zit en zie je ook dat er schuine hoogte zijden aan zitten. Normaal gezien heeft de achterkant van dat luik ook een schuine dikte zijde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan