Hoofdsponsor

1/35 Panzerhaubitze PzH 2000 [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnA

Well-known member
Registered
Lid geworden
13 mrt 2012
Berichten
541
Ben aan enkele projecten bezig.
Deze is de Panzerhaubitze PzH 2000 van Revell.

attachment.jpg

Wielen en deel van bodem aan het drogen.
De wielen zitten op een as van 3.5mm. Dus gezocht en gevonden naar nagels ("zonder kop") waarvan de kop ong 3.5mm was.
Dan gesorteerd, want vele zijn zo ruw van kop dat ze hoegenaamd niet passen.
Op de "goeie" staan m'n wieltjes te drogen. (grondlaag 1)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Yes ! een metalen loop. Hieronder zie je het beetje vollediger. (komen / staan nog foto's in m'n gallery die ik nog niet gebruik hier in verslag).

Er zijn door de fabrikant naar wat ik gelezen heb een aantal onderdelen geleend van de Leopard I. Juist dus.

attachment.jpg
 
Heeft iemand suggestie hou ik de groeven (omringd) kan verbeteren?

attachment.jpg

Groetjes
 
Update:
Heb ontdekt op gevonden GROTE foto's dat het in feite lassen zijn. Liggen er dus op. Putty dus !
Maar zou toch graag suggestie's krijgen om zulke groefjes te verbeteren.
Thanks

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Twee lassen achter elkaar??? lijkt me nogal onwaarschijnlijk, een lasnaad ligt trouwens bovenop en niet verzonken.
Waar dient dat ding eigenlijk voor?
 
correctie walter... dit word wel gedaan hoor..... als wij bruggen bouwen die orkaanbestendig moeten zijn hebben wij ook zo'n dunne strip tussen delen te lassen... dit materiaal heeft meestal een andere breeksterke (lichter dus) dan de rest van de onderdelen zodanig dit bij grote stress op het materiaal gewoon breekt... zo hoeven ze slechts een klein stukje te herstellen ipv gans het onderdeel....
 
Volgens de echte foto's liggen ze er ook op. Waarom Revell groeven maakt???
Ik vermoed dat dit een soort trekstang is. Deze zou ook aan de voorkant te bevestigen zijn.
Ben nog volop in "research".
 
Hazo... een soort "kraakzone" dan? Maar hoe zit het dan met die lassen die op groeven lijken, in dit geval zou het materiaal ingefreesd zijn om een kraakzone te creëren en zijn het dus geen lasnaden?

Zie m'n berichtje bijna gelijktijdig met de jouwe. 17u22
 
Prachtig beest als je deze in het echt gezien hebt hoor. Ik ga deze zeker mee volgen.

Dit is inderdaad een trekstang, en het zijn inderdaad lasnaden hoor. Ze liggen er op hoor.

O ja Walesha dit is geen leopard onderstel hoor maar de PzH 2000 is ook gebouwd door Krauss Maffei Wegemann, daardoor de gelijkenis.

Grtz Bart.
 
Ja Bart, kan ik echt geloven dat ze indrukwekkend zijn !
Jammer genoeg denk ik niet dat zulke machientjes in ons landje te zien zijn. :(
 
Ja Bart, kan ik echt geloven dat ze indrukwekkend zijn !
Jammer genoeg denk ik niet dat zulke machientjes in ons landje te zien zijn. :(
Dit hebben we hier niet nee, ik geloof dat we hier in België nog steeds de M108/M109 hebben.
 
Volgens een andere site die ik heb gevonden zijn er enkele deeltjes voor het chassis geleend van de Leopard II.
De ene zegt Leopard I, de andere II.
Misschien zijn er slechts enkele boutjes dezelfde (LOL)
Bij de fabrikant weinig te vinden.
 
Een stuk spreu stretchen zoals Walter zegt,en bewerken met hete naald is volgens mij ook wel een goed idee.
 
Zal ik eens proberen. Nog nooit gedaan.
Met wat warm je het best op?
 
Inderdaad onderdelen zoals de baanwielen zijn dezelfde, ook de motor onderdelen en kopellingen zijn zo goed als hetzelfde. Ze doen dit om snel en gemakelijk van onderdelen te kunnen wisselen. Alles van dezelfde firma.

Als je nog info of fotos wens wil ik ze gerust posten hoor.

Grtz Bart.
 
Prachtig beest als je het mij vraagt.
Ooit ook eens ge-avontuurd om deze te maken van Revell en vertikaal geklasseerd in de vuilbak wegens te grote naden die praktisch niet weg te werken waren. Jammer dat wel ,maar het was misschien een slecht model dat ik vasthad.
Hoe zit dat bij jouw model John ?

Om nog eens terug te komen op die sleepstang, kan het niet zijn dat die koppen waar die koppelingen opzitten draaibaar zijn ? Ik weet het niet juist maar zo te zien denk ik het.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan