Hoofdsponsor

1/16 Panther tank (Trumpeter)

Thanks.

Enig idee waarom de metalen tracks niet pasten?

De metalen tracks zijn oorspronkelijk voor een 1/16 RC Panther van Heng Long.
De tanden van de aandrijfwielen pasten maar de geleide hoorns zijn te dik waardoor het idler wiel er niet tussen past.
Ik heb met het idee gespeeld om de hoorns op maat te slijpen maar met mijn huis en tuin slijpschijf was dat geen goed plan.

Volgende keer ook maar de idler wielen erbij bestellen.



Grtz.

Luc :cool:
 
Heel goed bezig. Blijf dit zeker volgen.
 
Thanks,

Kleine update,

Tracks zijn gemonteerd en ondertussen bezig aan het laatste 'inwendig' werk, met name het gevechts compartiment.





Radio.


75 mm kanon.






Koepel.


Dit mag naar de spuitcabine.


En dan krijg je het volgende.




Wordt vervolgd.

Grtz.

Luc
 
Schiet lekker op het pantertje. Misschien een kleine tip als dat mag? Probeer eens met je chipping eerst een lichtere kleur dan je basis en dan pas de metaal/roes/whatever kleur aanbrengen dat maakt een heel verschil in aanzien.
 
Als de rest van het interieur wit is, blijft de zitplaats van de chauffeur dan in die kleur of ga je dit nog overspuiten?
 
Als je de tip van Ron opvolgt krijg je iets wat ook wel ‘3D chipping’ wordt genoemd en kun je het realisme nog verder doen toenemen; maar heel eerlijk gezegd vind ik nu al dat je bijzonder realistisch bezig bent en ik zie een vooruitgang in bouwkwaliteit ten opzichte van de vliegtuigen die je een paar jaar geleden afrondde (die toen al prima afgerond werden… maar dit wordt méér dan prima).
 
Bedankt mannen,

@Ron en Roy,

Deze tip ga ik meenemen en zeker eens proberen.
Maar om zeker te zijn toch een vraagje.
De chipping is gedaan met 'chipping' van Ammo, dat is een soort donkerbruin.
Met die lichtere kleur, bedoelen jullie dan lichter dan dat donkerbruin of lichter dan het gebroken wit?
Misschien een domme vraag maar ik heb graag zekerheid :winking:

@Erwin,

De chauffeur zit links vooraan in de tank Erwin.
Wat je hierboven ziet zijn de plaatsen van de schutter en de lader en die blijven deze kleur.
Er zijn echter ook foto's waarbij de opvangbak voor de hulzen (stoelvormig ding tussen de zitplaatsen) gebroken wit is.
Ik heb even getwijfeld maar toch voor deze kleuren gekozen omdat mij dat logischer leek.

Grtz.

Luc:cool:
 
Je heb je basiskleur en die maak je iets lichter en daar chip je eerst mee en daarna chip je nog een keer met je bruine kleur en probeer je een smal randje van je lichte chip over te houden dus een 3D :cool: Ben niet zo uitlegger maar het wijs zichzelf wel denk ik.
 
Zoals Ron zegt; Mig Jimenez is iets uitvoeriger in zijn FAQ-boek:



 
mooi werk hoor en die grote is geweldig als je de plaats heeft daar je door kunt gaan op de details.
dit filmpje is geeft een leutige manier van chipping wat me goed heeft geholpen.
Uiteindelijk zoek je toch uw eigen werkwijze maar de basis is steeds weer nodig.
Zet toch de link erop dan kan je het zelf beoordelen .
 
Filmpje van Night Shift prettig persoon om te volgen en geen onnodige toeters en bellen bij zijn tutorials (y)
 
Bedankt mannen,

We gaan dat eens goed bekijken (y)

Grtz.

Luc:cool:
 
Hier heb ik eerst gewerkt met buff, daarna een beetje roestkleur ingezet, met af en toe een uitloper...
559379-11032-37-1080.jpg
 
Een heel duidelijke foto Silenoz, (y)

Ik ga dat eens proberen.

Grtz.

Luc:cool:
 
En opnieuw verder.





Basis kleur



Begint nu wel op een tank te gelijken.




Ook de uitlaten zijn nu gemonteerd.


Dit is een dryfit, er moet nog heel wat gebeuren met filters en andere weathering.

Wordt vervolgd.

Grtz.

Luc :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Mijn opmerkingen ben je al voor door je opmerking over filters en verwering. Ik wacht rustig af, het ziet er al mooi uit. Jammer dat het interieur niet in het zicht behouden blijft.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan