Hoofdsponsor

1/16 Panther tank (Trumpeter)

Eigenlijk presenteert dat interieur op zich al geweldig en kan op zichzelf staan zonder carrosserie.
Knap werk.
 
Thanks,

We gaan proberen om de hull afneembaar te houden maar dat moeten we nog bekijken.

Grtz.

Luc :cool:
 
ik had niet gedacht dat die cardanassen zo fel rood zouden zijn. Maar het werk ziet er weer fijntjes uit.
 
Bedankt,

Net terug van vakantie, vandaar dit late antwoord.

@Roy,
Ik weet niet of de rode kleur van de cardanassen historisch correct zijn maar heb dit bij een andere bouwer van dit model een beetje afgekeken.

Grtz.

Luc :cool:
 
Sta me toe even iets bij te lichten het gaat hier niet over cardanassen maar wel torsiestangen of baren en in die tijd 1969 dat ik in de firma Henschel te Wilrijk waar ze de M113 en de HS 30 her opbouwde werden die torsieassen met zwarte tape bekleed
 
Volgens mij zijn dit toch iets van cardanassen? en geen torsie stangen. Ik ben maar een eenvoudige schilder geweest dus roep ook maar wat 🙂 1666040797398.png
 
die cardanas ok ik was in gedachte de onderliggende torsiestangen
weer wat te snel geweest
 
Goed gezien mannen,

Rood zijn de cardanassen met daaronder de donkergrijze torsiestangen (y)

We geven meteen ook maar een update.

Nu de binnenkant af is zijn we aan de hull begonnen en ook hier voorlopig geen noemenswaardige problemen.
Ik heb beslist om deze ook te voorzien van 'zimmerit' dus deze op maat besteld bij ATAK Model.

Eerst nog wat close ups van de binnenkant.






Zoals gezegd, Zimmerit.


Ook de radio komt tot leven.


Zoveel als mogelijk laten we open en dicht gaan.




De wielen zitten in de primer, die gaan we eerst eens aanpakken.


Wordt vervolgd.

Grtz.

Luc:cool:
 
In ieder geval al een heel mooi gedetailleerd interieur en de Zimmerit komt goed uit.
Heb er hier ook nog ergens liggen van Attack maar dan voor een tank op 1/72.
 
Petje af voor dat interieur hoor , jammer dat je er na afwerking van het model nog maar weinig van ziet.

Greetzzzz Modest.
 
Knap, zeer knap!
Prachtig toch wat er op deze schaal allemaal mogelijk is qua detaillering :cool:
Het is inderdaad "jammer" dat veel niet meer zichtbaar zal zijn, maar aan de andere kant is het bij deze schaal leuk als je ergens kan binnenkijken en dan alles afgewerkt kan zien vanbinnen. Zo blijft het een boeiend model om naar te kijken...
 
Bedankt mannen,

Tot nu toe is het de bedoeling om de hull afneembaar te houden maar dat moeten we bekijken op het einde van de bouw.

Grtz.

Luc :cool:
 
We ploeteren verder,

Een kleine update maar wel eentje van vele uren werk.

De wielen, klaar voor montage.


Een beetje dichterbij.




Het wordt geen modderboel maar toch wat 'schmutz' achter de wielen.


Dat ziet er dan zo uit.


En dan hadden we de keuze uit deze metalen tracks.


Of deze hoop plastiek.


Die keuze was vrij simpel, het werd de hoop plastiek om de simpele reden dat de metalen tracks niet pasten.
870 onderdelen.


Samen krijg je dan dit.


Geverfd en geweatherd is dat het resultaat.




Wordt vervolgd.

Grtz.

Luc :cool:
 
Netjes hoor. Enig idee waarom de metalen tracks niet pasten?
 
Wow, wat een realistische wielen.
Kijk... die tracks, dat is dus één van de redenen waarom ik bijna nooit tanks doe...
 
Mooi werk, vuil maar niet te overdreven. Zelfde vraag wat die tracks betreft.
 
Panzers met interieur ben ik volledig weg van top gedaan hier,en de wielen ook 👍👍👍
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan