Hoofdsponsor

1/76 Packard 2001 Clipper [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, was uit één stuk. Volgens mij bewijst dit de herkomst van deze kit als oorspronkelijk een witmetalen model.

Maar het is ondertussen gelukt en ik heb ze kunnen uitzagen en recupereren. De as verplaatsen tot boven het chassis deel was niet te doen door de dikte van de resin. Bleven dus 2 opties: stukken as monteren aan de zijkanten van het resterende stuk chassis of dit invijlen tot de gewenste plaats.
Optie 1 leek mij bijna niet uitvoerbaar om reden dat het moeilijk zou zijn om twee kleine stukjes as mooi recht tegenover elkaar en op gelijke hoogte te monteren en dus heb ik gekozen voor optie 2.
De plaats waar de as bevestigd was werd dieper ingevijld tot ongeveer 2mm dieper en verder naar achteren toe tot, na meerdere dryfits, alles goed leek.
As verlijmd met CA lijm en verstevigd met putty. Ondertussen begonnen met het dichten en afwerken van de binnenzijde van de wielkassen.
Foto's volgen later want de batterijen van mijn fototoestel zijn leeg en aan het herladen.

Had niet verwacht dat de oplossing van dit probleem een uurtje werk zou kosten but boy, did I enjoy. Was nog eens echt problem solving modelbouw.
 
Voila sé, hier een fotoken van het herplaatste wiel in dryfit, ziet er veel beter uit.

attachment.jpg

en dan maar eerst de wielkast dicht gemaakt.
Vermits de ondergrond resine is, heb ik geopteerd voor papier en houtlijm. Indien het plastiek was geweest had ik plastiek kaart gebruikt omdat je het dan op een normale manier kan verlijmen.
De houtlijm werd mooi uitgestreken en is onzichtbaar opgedroogd.

attachment.jpg

Ondertussen ook de onderzijde van het voertuig bijgeschuurd en herschilderd.
Volgende stap: koplampen en retoucheren carrosserie om af te sluiten met de decals.
 
De wielen staan inderdaad veel beter nu.
Maar kan het zijn dat de neus nog steeds een klein beetje omhoog staat? Is een beetje moeilijk te zien omdat de achterkant er niet helemaal op staat..
Desalnietemin een hele verbetering, ook met de wielkasten die dicht zijn.
 
Denk dat het een beetje gezichtsbedrog is maar zal toch nog eens nakijken. Zal ook nog veranderen als de bumpers gemonteerd zijn.
 
Nog wat verder gewerkt aan de Packard en uiteindelijk tot dit resultaat gekomen waarbij deze foto's dan ook als afsluiter van dit topic mogen beschouwd worden.
De Packard werd afgelopen vrijdag voorgesteld in mijn club en goed bevonden en ik ga er dus ook niets meer aan veranderen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De basis is enkel voor foto doeleinden want het voertuig zal een plaats krijgen op mijn museum/vliegveld.
In het algemeen ziet ie er beter uit dan op foto maar dat heb je dikwijls met zo kleine modellen.

Hoop dat het jullie beviel.
Erwin
 
Mooi eindresultaat, deze zal zeker tot zijn recht komen op je vliegveld ;)
 
ik had die uitlaat toch uitgeboord Erwin :D
 
Looks pretty fine to me, the repositioning of the wheels looks great, nice one.
 
Mooi werk geleverd Erwin...!!!

Grtz yves,
 
Hey,

Indd, vrijdag al gezien :)
en zoals al gezegd en geschreven, grote foto's van kleine dingen leveren rare foto's op, waarmee ik wil zeggen dat men het model in het 'echt' moet zien om het te bewonderen in het klein..... a zo een uitleg... :) ;)
Erwin, je hebt dit weeral tot een zeer goed eind gebracht.... maar we zijn dit gewoon van je ;)
Op naar de volgende ;)
 
@ Michel: er stak er geen op, anders was die zeker uitgeboord. :D

Iedereen bedankt voor de lovende woorden ! :)
 
Ook deze is weer schitterend geworden Erwin.
Genieten van je kunstwerkjes...

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan