Hoofdsponsor

1/35 Opel-Blitz-Maultier (Revell/Italeri)

ERVARING
Noem mij maar gevorderd.
BOUWWIJZE
In principe OOB maar we zien wel want dit is een oude kit.
BOUWBUDGET
NVT
BOUWSTATUS
Gestart 1 april 2023 en dit is geen grap.
COMMENTAREN
Altijd welkom zolang het maar beleefd blijft.
Dat ziet er toch echt wel heel erg goed uit, zelf heb ik zeer weinig ervaring met het maken van woestijnoorlogspul, ooit, heeeeeeel erg lang geleden wel eens een Tamiya-kitje gekregen van mijn ouders tijdens een winkelbezoekje aan Vandevijver in Sluis (Nl), toen modelbouw nog gewoon klein een stukje van hun gigantische winkel inpalmde voordat ze een afzonderlijke speelgoedwinkel hadden.
Het was een Britse truck btw, al weet ik langs geen kant meer hoe dat ding noemde (het is dan ook al bijna 40 jaar geleden).
25 pounder met quad tractor?


@ Erwin: ie wordt knap..
 
Heb beide fouten gezien en zal ze aanpassen.
De tracks zijn dropveters en zullen dus nooit doorhangen maar ik zal ze verlijmen op de return rollers.
Het kanon staat op de foto inderdaad schuin, ongelukkig en door mij niet gezien bij het nemen van de foto. Bij het herstellen heb ik het chassis moeten losmaken van het kanon zelf en dit staat na montage wat wankel. Zal er dus iets moeten tussen steken of verlijmen.
Bedankt om te volgen en de terechte opmerkingen .
 
Ben onder de indruk van de verwering.
Vooral het geschut is er mot op.
 
Die dropveter tracks zijn inderdaad niet altijd even gemakkelijk om realistisch weer te geven. Wat ga je aanbrengen als lading ?

Greetzzzz Modest.
 
25 pounder met quad tractor?


@ Erwin: ie wordt knap..
Naar aanleiding van je opmerking heb ik even de online catalogus geraadpleegd, en hopende dat mijn geheugen geen spelletjes met me speelt zou het de Tamiya 1/35 scale British Army LRDG CC 30cwt Truck moeten zijn geweest. Overigens nog niet zo gek lang geleden deze nog in een documentaire in actie gezien.
 
Very nice , i first though you were going to mount the gun on the Back,( have seen a pic like this, but this one is in tow, looks good
 
Voor mij leek hij perfect maar afgaand op het commentaar van de kenners zullen de kleine aanpassingen (o.a. vastlijmen tracks) wel een verbetering zijn. Hoe dan ook, mooi resultaat.
 
Die dropveter tracks zijn inderdaad niet altijd even gemakkelijk om realistisch weer te geven. Wat ga je aanbrengen als lading ?

Greetzzzz Modest.
De lading zal bestaan uit een allegaartje accessoires welke ik hier nog liggen heb: 3 grote benzinevaten, enkele jerrycans voor water, wat kleinere kisten maar ook de 3 zitbanken voorzien bij de kit.
Was eerst van plan een BMW of Zündapp motor er in te plaatsen maar dat heb ik al gedaan in mijn Ford truck en wou niet in herhaling vallen.
Daarom ook eens gesnuisterd tussen de te restaureren modellen en nog een klein onbekend Duits kanon gevonden dat gerust als lading kon meegevoerd worden. Na wat zoekwerk uitgevist dat het een 7,5 cm Leichtgeschütz 40 betreft uit een Dragon bouwdoos.

Die oude Opel-Blitz-Maultier zal dus voorzien zijn van 2 gerestaureerde kanonnen, één als lading en één om te trekken.
Morgen hopelijk buiten foto's.
 
De zon is niet van de partij vandaag maar toch foto's genomen buiten om dit topic te kunnen afsluiten.

Fin 1.jpg

Fin 2.jpg

Fin 3.jpg

Fin 6.jpg

Fin 7.jpg

Fin 8.jpg

Fin 9.jpg

Fin 10.jpg

Fin 11.jpg

Tot slot nog 2 foto's van het gerestaureerde 7,5 cm Leichtgeschütz 40, een Duits terugstootloos kanon dat je kan aantreffen in de Dragon n° 6147 kit.

Fin 4.jpg

Fin 5.jpg

Jammer genoeg komt de aangebrachte verwering op deze foto's niet goed tot zijn recht.

Deze vrachtwagen en zijn lading gaat zijn plaatsje vinden bij de andere Duitse modellen.
 
Prachtige foto's.
Toch wel zeer geslaagd in mijn ogen.
Dat de zon er niet is maakt de sfeer van het voertuig interessanter vind ik.
 
Mooi werk Erwin. Waarvoor dient die gele driehoek op het dak eigenlijk? Heb dit al meer gezien op modellen.
 
Heel mooi model geworden. Zonder te willen vitten, zoals het voertuig met zijn lading er nu bijstaat had een chauffeur + bijrijder het geheel wel iets meer karakter gegeven. Hoe dan ook, puik werk. Op naar de volgende :winking: .
 
Mooi model, absoluut geslaagd Erwin.

Michel, die driehoek omhoog betekent dat er een aanhanger werd getrokken. Eigenlijk zou in dit geval de driehoek dus omhoog moeten worden gezet, denk ik.
 
Zeer geslaagd Erwin, ik heb echter 1 opmerking.
Die stapel dekzeilsteunen (?) die op de voorrand van de laadbak liggen, lijken wel ongeschilderd plastic, ik weet wel dat het niet zo is, maar op de foto's komt het wel zo over.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er 👌 uit. Hopelijk kan ik binnen een paar jaar ook zoiets uit een doos toveren 👍
 
Kan je niet goed volgen hoor! Als ik zie hoe jij bezig bent aan die Minerva, amai.
Het verven op zen eigen is me geen probleem maar vindt wat ik nog veel te weinig inzicht heb om er een goeie verwering op te zetten..
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan