Hoofdsponsor

1/32 Nalach Evil Shadow [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomas

Well-known member
Registered
Lid geworden
25 mrt 2009
Berichten
885
Het heeft me te pakken dit figuurschilderkriebeltje dus terwijl ik niet verder kon met de groene dolleman alvast aan mijn schoonmoeder begonnen.

Het betreft hier een 54mm figuur uit de warlord serie van Andrea Miniatures.

P1140001_zps15b9cbdc.jpg

Na het doosje te hebben geopend werd ik gegroet door een paar stukjes resin die, in vergelijking met de green goblin, wel erg klein lijken.
P1140002_zps0e5dd758.jpg

Maar wat een detail :)
P1140003_zps48fb8e3f.jpg

P1140004_zps137ac2fd.jpg


Check die aders :O
P1140005_zps6dc0ccb6.jpg

P1140006_zps9a2d5734.jpg

Wie zou hier nu niet mee trouwen?
P1140008_zps294dc7b9.jpg

Straks komt er een eerste keer primer over om eventuele foutjes beter te kunnen zien, voorlopige droogpassing om een overzichtsbeeld te krijgen.
P1140010_zpsdb7d02c8.jpg

P1140013_zps0ed2d864.jpg

P1140014_zps5d2eae28.jpg

P1140011_zpsa639684f.jpg

Kleurtjes ben ik nog over aan het denken, we zien wel waar mijn fantasie me brengt :)
 
Tomas...man een pracht van een figuurtje...en je schoonmoeder ammaai...denk wel gemakkelijker is dat ze in onderdelen is op gebied van schilderen..gaat hier weer een mooie worden om te volgen ...sukses man ....
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad een leuk figuurtje ben benieuwd naar het vervolg.
 
Bedankt voor de link Jan, die kende ik nog niet. Eén arm heb ik al vastgelijmd ondertussen, de andere komt erop nadat ik het zwaard heb beschilderd.

Spaander en Buzzy, thanks, ben zelf ook benieuwd hoe ik dit tot een goed einde ga brengen :laugh:
 
Ferme schoonmoeder Tomas. Zou die precies niet graag in het donker tegenkomen...:D
En in het volle daglicht nog minder :laugh::laugh::laugh::P.
Gewaagd figuurtje. Benieuwd wat je er van maakt.
Begin is al veel belovend.

Mark
 
heb veel figuren van andrea gemaakt, maar is de eerste maal dat ik zie dat deze resin gebruiken meestal bestaan die uit tin.
Maar wat een figuur!!!!!:ohmy:
dit blijf ik zeker op de voet volgen!!!:O
 
Figuren beginnen terug populair te worden ^^

Het voetje heeft een beginkleur gekregen. Eerst geprimerd (alles trouwens gisteren al een paar laagjes primer gegeven), vervolgens medium zee grijs. Wat dat ook mag betekenen, het is donkerder dan de primer :laugh: Nadat dit droog was een mix gemaakt met blauw, grijs en roest. Half gemengd en de steentjes volgekliederd.

P1150003_zps8aae98d3.jpg

Dit is de basis nog maar, ik ben van plan om lava te voorzien en het licht hiervan te laten doorschijnen op het figuur. Of het gaat lukken is een ander paar mouwen maar we zien wel.

Het zwaard heb ik volgesmeerd met een variatie van kleurtjes. Eerst een basis van zwart metallik gegeven, en vervolgens met verschillende metaalkleurtjes van revell aan de slag gegaan. De gebruikte kleuren zijn koper,roest en goud. De "snijkant" is met gunmetal van vallejo gedaan die ik zeer verdund met een wattenstaafje heb opgewreven. Na een paar uurtjes drogen een wasje van tamiya smoor erover gekieperd en viola, het resultaat:

P1150010_zpsab4a82dc.jpg

P1150011_zps0a294117.jpg

P1150013_zps3f54e307.jpg

De oplettende kijker heeft natuurlijk het huidskleurtje al opgemerkt ;) Dit is mosterdgeel met een beetje huidskleur erdoor gemengd en zeer dun aangebracht. Door de grijze onderlaag heeft het wel iets luguber vind ik :)

P1150007_zpsa1b1f980.jpg

P1150005_zpsa14e265d.jpg

Nu de kids van school gaan halen, straks nog even in de sneeuw spelen en vanavond verder.
 
Laatst bewerkt:
Tomas, goed begonnen.:)
de huidskleur vind ik goed als basis.
het zwaard vind ik goed maar er is meer uit te halen, de snede zou ik nog meer oplichten bv de gebruikte kleur (gunmetal) Silver of white toevoegen en met dunne lagen van de snede naar de binnenkant werken.
De versieringen met sterk verdunt zwart meer reliëf geven, geen wash maar met een pensel in de diepe plaatsen voorzichtig aanbrengen.
Daarna het hoogste gedeelte met geel of goud in dunne lagen nog naar voor brengen.
Is geen verplichting enkel een voorstel.

Grtx Jan
 
Jan, we zijn blij met jouw voorstellen.
Eindelijk nog een figuurschilder die ons tips en trucs leert.

En Tomas: Goed bezig, maat!
 
Bedankt mannen :) En Jan, bedankt voor de aanmerkingen ^^ Ik ga het zeker proberen nog wat meer te verfijnen.
 
Ja Tomas, dat is al een zeer goed begin.
Ben ook zeer tevreden met de tips van Jan.
We kunnen alleen maar bijleren...
Benieuwd naar het vervolg...

Mark
 
Een eerste aanzet tot het creëren van lava. Eerst een witte onderlaag omdat dan het rood en geel veel feller uitkomen, en dan spelen met verdunde en minder verdunde mengelingen van rood en geel.
P1160001_zps14e0f249.jpg

P1160002_zpsc11c6a58.jpg

Dit was de eerste sessie, ondertussen is er al een tweede keer met kleurtjes gesmost maar die foto's komen straks, als er wat meer licht is.
En om het helemaal compleet te maken kreeg ik vannacht een idee om het sokkeltje wat uit te breiden. Alsof het allemaal nog niet moeilijk genoeg is :8 Maar daarover later meer.....

Ik ben ook even naar 't stad geweest om een soldeke te doen voor mijn madam. Ik vroeg eerst of ze wou dansen maar ze had liever een nieuw kleedje dus...
P1160003_zps6b778531.jpg

De cape/vleugels hebben ook een eerste kleur gekregen
P1160004_zps785b550f.jpg

En zoals ik al zei, dit was de eerste sessie. Ik heb gisteren lekker veel kunnen doen dus straks komen er meer foto's van hoe ons juffra er nu bijstaat.

Tips,kritiek, aan- en opmerkingen mag u achterlaten bij het buitengaan. Dank u ;)
 
Zoals beloofd, een paar foto's van het werk van gisteren.

De vuurstenen wat meer verf gegeven
P1170003_zps770f8193.jpg

Ons madammeke
P1170004_zps2a3e4cc8.jpg

en haar vleugels een extra dimensie gegeven
P1170006_zps15a97c5b.jpg
 
Als ik zoiets zie wil ik het ook maken :)
Maar ja, ben nu bezig met WWI luchtvaart dus .......
Maar ik heb twee modellen dus ik kan eventueel .... laat ik het nog maar even op WWI houden.
Maar wat een pracht schoonmoeder heeft u, wel wat ondeugend zo te zien.
Dit zijn mijn grote figuren die ik ooit nog eens hoop te doen:

DSCF0007.png
DSCF0006.jpg

en

DSCF0009.png
DSCF0011.png
 
wauw, mag ik vragen waar die vandaan komen? Vooral die eerste heeft mijn intresse geprikkeld :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan