Hoofdsponsor

1/35 Morris C(ommercial) 8 FAT (Field Artillery Tractor). [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter GUnit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren ben ik begonnen met wat schuur- en lijmwerk van stap 1, wielen, assen en het motorblokje.

Niet veel over te zeggen eigenlijk, alles past, de assen hadden prominent aanwezige gietnaadjes die verwijderd moesten worden, her en der wat uit de haak gegoten plekjes maar die waren allemaal eenvoudig bij te werken met wat schuurpapier.

De wielen/banden werden stevig geschuurd om het profiel te slijten, de bedrukking Firestone en de nummers op de bandenflanken werden volledig weggehaald omdat die er wel erg dik op lagen. Misschien goed voor een nieuwe bak maar niet voor een wegterend fossiel. De bandjes moet ik wel nog bewerken om ze een platter uitzicht te geven.

Het motorblokje werd in mekaar gezet maar ik ga dit niet verder detailleren, het wordt toch helemaal onzichtbaar later. Voor de fun zal ik het misschien wel wat weatheren.

2-25_zps64afa78c.jpg

Ik heb besloten om niet te gaan hakken en zagen in het model, kwestie van (alweer) lekker zorgeloos naar het schilderen en weatheren toe te werken...

Het zal dus eerder deze richting uitgaan, een wreed geroest bakske ! En vooral...kapotte ruiten zodat ik de dikke transparante tegels uit de kit niet hoef te gebruiken.

176_zpsd86d8f2e.png

ONLY for reference purposes !

Ik ga er alles aan doen om dit eenvoudige projectje toch wat boeiend te brengen en er voor de beginners enkele SBS'jes (SBS : Step by Step) in te verwerken ivm. weatheringtechnieken.

Met vriendelijke groet van GUnit.

Laatst bewerkt:
hahahaha.... ziedewel.... ik wist het, onze roest-freak is terug vertrokken met zijne toverstok, hij kan het echt ni laten! :laugh:

Dit wordt er weer ééntje om naar uit te kijken.

Ik ga er alles aan doen om dit eenvoudige projectje toch wat boeiend te brengen en er voor de beginners enkele SBS'jes (SBS : Step by Step) in te verwerken ivm. weatheringtechnieken.Met vriendelijke groet van GUnit.

Laat maar komen zit op de eerste rij!!! moet nog heeeeeel veel leren! thx voor de SBS'jes
foto's kan ik ook niet zien.

Das wel eigenaardig, sommigen kunnen blijkbaar de foto's niet zien, ik wel hoor... heel raar!:unsure:

Ik kan ze dus ook niet zien van de laatste update :(

Maar dit belooft weer een interessant project te worden, altijd wel mooi om te volgen zo`n rust bucket
Maar eerlijk gezegd had ik hem liever in zijn standaard kleuren gezien met al die uitdagende vlakken en met jou kunsten zal dat wel helemaal smullen zijn geweest :)

Ik kan ze verdorie ook niet meer zien en vannacht was het geen probleem. Ik ga dit asap verhelpen !

Sorry boys !

Ik heb ze opnieuw geplaatst en nu kan ik ze terug zien, hopelijk jullie ook ?

Vannacht lag Photobucket eruit voor werkzaamheden maar via ons forum kon ik er wel op om foto's te plaatsen. Wellicht is er daar iets foutgelopen.

Dat is stukken beter, foto's terug zichtbaar.

Guyke, U niet laten kennen hè, manneke ! Dat motorblok, met die bougiekes bovenin, dat vraagt toch om ge'wired' te worden ?

Als die tweede foto het voorbeeld is waar ge naartoe wilt werken, dat zult ge U kunnen uitleven in al Uw schilderstalenten.

Veel plezier.

Groeten Rik

Dit wordt weer ééntje om te volgen.
zit al vol ongeduld te wachten op u schilderkunsten.

grtn

Dikkie dik

Hier was mijn plaatske al lang voor gereserveerd zie.
Ben juist op tijd terug wat beter, zodat ik kan volgen.
Laat die SBS (sen) maar komen...

Mark

Ik heb een beetje kunnen doorwerken en momenteel heb ik toch al wielen, een chassis, een motorblok.

Veel werk gehad aan de gietnaden op de onderdelen maar ik heb gewoon alles zo goed mogelijk gekuist.

Een voorlopig uitzicht van de onderbouw :

2-25_zps64afa78c.png

De carrosserie wil ik toch een beetje een banged up karakter meegeven dus dt wordt meer werk dan dit allemaal. Ook het interieurtje wil ik iets aftandser maken.

Mvg. Guy.

* bedankt voor de reacties !

Hey G. we zijn benieuwd wat een beeldje je hier terug gaat van maken.
De start is al goed gemaakt.

"Raindrops keep falling on my ..." and let the rust shine on...
Laat de roest maar komen G'ke. Can't wait makker...
Veel belovende start, als altijd, dus laat de rest maar komen...

Mark

het interieur zult ge dan ook afwerken aan gezien ge de ruiten er uit weg laat. kapotte zetels , weggelaten zetels ?, kapotte vloerplaat, ....
Allez denk ik toch Guy of zie ik het verkeerd ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan