Hopelijk neem je wel mijn advies over het niet baseren van een bouw op andermans model of kit ter harte, dat is iets waar ik in het verleden zelf fouten in heb gemaakt.
Absoluut hoor, ik snap wat je bedoeld.
Maar ik weet van mezelf dat ik geen denker maar een doener ben als je snapt wat ik bedoel.
Ik ben daar eerlijk in, zelf dingen ontweropen is absoluut mijn sterkste kant niet, daardoor dat ii me meestal baseer op reeds bestaande dingen.
En inderdaad dat heeft me al dikwijls fouten door gemaakt heb
Het dio waar jij je op richt is er één dat heel mooi overkomt maar waar ik mij ontzettend kan aan ergeren om verschillende redenen.
Ik vind de opzet van het voorbeelddiorama best leuk, maar ik vind het zoals voorgesteld op de fotos nogal druk ook.
Is inderdaad een diorama waar ik soms moeite heb met te beslissen naar wat ik eerst moet kijken, dus als je dat bedoeld, dan heb ik wel dezelfde mening daarin, maar ik ga proberen de mijne iets minder "rommelig" te maken.
Nu ik ben ook wel van plan om wat groen toe te voegen in de vorm van klimop, en ja dat zal ook gebruikt worden om foutjes te verbergen :p
Je krijgt misschien niet de tofste eerste twee reacties, maar we gaan dan ook uit van een kwalitatief hoogstaande bouw. Voor iemand die nog maar net de modelbouw weer heeft opgepikt na een jarenlange pauze, is het allerminst slecht, moge dat duidelijk zijn (althans zo denk ik erover, ik weet niet wat Erwin ervan vindt of anderen).
Thx, en dat soort reacties storen me niet hoor, in tegendeel het is daaruit dat ik ook dingen leer he.
Als je een diorama wilt bouwen moet je echt eerst studeren over je onderwerp voordat je aan de slag kan gaan, en het kan soms nog misgaan.
Klopt en dat is inderdaad al enkele keren aangehaald door Roy en nog anderen, maar ik ben nooit een studeermens geweest, ik doe en denk dan pas, somsgaat dat goed, soms gaat dat slecht
Ik heb een tekening voor je gemaakt, hopelijk maakt dit duidelijk wat het probleem is
Ben heleaal mee nu (denk ik :p )
Overigens nog ten aanzien van
het gerefereerde diorama, vind ik het ergerlijk dat als je als modelbouwer dan toch alweer (zoals iedereen) het cliché van schuine plaatsing van de rechte lijnen hanteert (in dit geval, de spoorlijn en daarmee de positie van de brug ten opzichte van de ondergrond van het diorama), je dan logischerwijze ook consequent zou moeten zijn en ook het bovenste deel van het diorama (=begin en einde van het spoor) schuin zou moeten afronden..
Volledig mee eens, maar dat was bij mij wel de bedoeling, om het schuine ook schuin te laten zijn aan het "einde" van het diorama.
Nu, wat de technische bouwkindigheid betreft voor de steun van de brug kan ik jullie uiteraard enkel maar gelijk geven
Daarom heb ik aan de pilaar nu een aanpassing gedaan waardoor hij wel de steun gaat krijgen die jullie bedoelen.
ook wat de brug betreft gaat er nog iets veranderen want die volle platen stoorden me zoiezo al wel.
Maar dat is voor morgen, nu ga ik slapen of ik overslaap me en dan mis ik mijn lift naar Mol