Hoofdsponsor

1/35 Mittagessen fangen [wip]

Persoonlijk zou ik de kleuren (straat- kademuur) omgewisseld hebben.
Iets lichtere straatstenen en iets donkerdere muur...
De zon komt van boven (=licht op de straatstenen)
Regenwater loopt langs de kademuur naar beneden (=vuilafzetting aan de muur)
Allé, dat is mijn redenering toch :8
 
de muur moet nog gedaan worden :p
De kleur die je ziet op de muur is de primer (tenzij je de boordsteen bedoeld, want die is al wel gekleurd)
Maar ik ga eens kijken om hem wat lichter te maken idd
 
Ik ga jullie eens iets vertellen wat jullie nog niet wisten :p
Een blok gips in de vorm van een dok (waarschijnlijk ook in andere vormen) kan blijhkbaar niet tegen een val van ongeveer 1,7m
Dan gaat dat stuk :s

Ik was dus het plaatje met de kade aan de kant aan het zetten om te laten drogen (de verflaag die er op was teminste) en blijkbaar stond hij niet goed op het rek...
Resultaat 8 grote stukken en enkele kleintjes


Back to the drawing board dus, op zich heb ik er op gevloekt, langst de andere kant zie ik het als een mogelijkheid om dingen die niet 100% waren te verbeteren.
 
Jammer dat dit gebeurd is maar als je toch gaat herbeginnen wil ik deze opmerking maken:

Op je oude stuk heb je de stenen van de kademuur lopen van links naar rechts hetgeen heel normaal is en overal voorkomt.
De stenen van de straat lopen ook van links naar rechts en daar zou ik opteren om ze van boven naar onder te laten lopen zodat er al een contrast optreed tussen de twee stenen gedeeltes.
Waarom? Om reden dat de straatkant waarschijnlijk niet zal gebroken worden tenzij door een bolder, dacht niet dat je er voertuigen of figuren zou opzetten. Alle aandacht zal gaan naar de vissende soldaat maar van boven zal het eerder kaal blijven vermits er geen enkele figuur daar de aandacht zal trekken. Je kan er enkele kisten, desnoods onder zeil, stellen of een ton (al dan niet met een meeuw). Indien je zou opteren om er een bijkomende figuur bij te stellen zou ik je ook aanraden om de titel eventueel te vervangen door iets energieker. "Bijten ze?" Is bijvoorbeeld energieker dan "middageten vangen", een titel die mijns inziens weinig aanspreekt.

Persoonlijke mening natuurlijk maar vond dat ik deze toch eens moest meegeven.
Voor de rest niets dan bewondering voor je ideeën en de (snelle) uitvoering daarvan.
Erwin.
 
Thx voor de tips erwin.
Nu die lege kade had ik me ook al bedacht dat het een "verloren" plek ging zijn.
Nu dat gaat bij de nieuwe bouw geen probleem zijn want er komt geen muur meer :precies
Ben helemaal een andere richting uit aan het gaan :praten
Dat is een "voordeel" van opnieuw te moeten beginnen.
Uiteraard nog steeds met water, maar geen donkere zware kade meer.
Die pakte naar mijn idee toch al teveel de aandacht weg van het onderwerp.

Momenteel nog in ontwerp fase, maar vanavond eens een tekeningetje plaatsen van wat het wordt
 
Het overkomt ons allemaal, Hondafan, laat het je niet tegenhouden hier terug iets moois van te maken.

Interieur voor de val:

attachment.jpg

5 minuten erna:

attachment.jpg

Na de reparatie.

attachment.jpg
 
het zal me zeker niet tegenhouden hoor ;)
Ben bezig met de laatste hand te leggen aan het nieuwe ontwerp op papier en eens dat is zoals ik wil beginnen we terug te bouwen he :D
 
Goed dat je dit niet opzij zet,blijven doorgaan zeg ik steeds.Ik bewonder je volharding.
 
Dus, een volledig ander concept, eigelijk hetgene ik in het begin wou maken tot ik ophet idee van die kade kwam
de eerste stukken:
28726451393_b4b60105b1_o.jpg

29347461525_63faea41b4_o.jpg
 
Wat een tegenslag toch kan veroorzaken en positief dat je terug herbegint plus de massa's nieuwe idee's dat je hier bijgekregen hebt :8:8:8..je nieuwe start ziet er nu al subliem uit mateke ...ben echt benieuwd naar het vervolg ..succes ;););)
 
Thx.
Probleem met deze is dat ik nog enkele materialen nodig ga hebben om hem te maken. Deze zijn besteld maar of ik ze nog voor het weekend ga hebben...

Nuja we zien wel, nog werk genoeg liggen.
 
Mooie nieuwe uitdaging. Een riviertje met wat stroming, plantjes in de stroom, visje er in........
Jij weet de uitdagingen wel op te stapelen hoor!
 
mijn leven is een uitdaging, dus zulke dingen neem ik er graag bij ;)

Nu hetgene ik liet zien van eerste onderdelen was trouwens maar een testje.
Ik ben vandaag naar Amsterdam geweest en zag daar een brug over de prinsengracht die perfect zou zijn voor wat ik in mijn hoofd heb steken.
Dus heel veel fototjes genomen op, rond en onder de brug

Nuja, naar Amsterdam geweest, google earth gebruikt, maar dan nog :p
 
Een ophaalbrug over de Prinsengracht? Ik moet me sterk vergissen of die bestaat niet.

Van de zomer regelmatig met het bootje gevaren over de grachten dus het zou me moeten zijn opgevallen.

Of heb je het idee van de ophaalbrug laten varen?
 
nee hoor, het wordt de ophaalbrug
Degene die ik ga nabouwen is de Walter Suskindbrug, of het helemaal op de prinsengracht is durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen hoor, maar het is wel perfect het type brug dat ik wil bouwen om dan daarvoor de man te gaan laten vissen

en ja de WSbrug is pas gebouwd na de oorlog, maar dit type bruggetjes lagen er toe ook al he ;)
(is trouwens de Herengracht en niet de prinsengracht ;P )
 
Die brug ligt aan de Nieuwe Herengracht, aan de andere kant van de Amstel. Dat soort bruggen was er al in de Gouden Eeuw inderdaad.
 
ben nu aan de hand van de afbeeldingen van gogle earth de afmetingen aan het berekenen.
Ik heb alles al, behalve de hoogte van de brug, dat gaat een beetje schattingswerk worden
 
De hoogte kun je berekenen aan de hand van via Google Images-geposte foto's van het zijaanzicht van deze brug, nadat je inderdaad via Google Earth (liniaalfunctie) de lengte hebt opgemeten. De verkregen lengte deel je door de lengte die je op de foto meet en zo kun je terugrekenen hoe hoog de brug is.

Een handig tooltje voor dit soort meetwerkzaamheden is een digitale schuifmaat. Let wel op dat je je monitor niet bekrast.
 
Of ff uitprinten hoef je niet op je monitor te knoeien :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan