Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Messerschmitt Bf 109 G-6 (1/32) [DONE]

Ron,moet Doomwad hier in bijtreden..de fuselage is niet zo slecht gedaan..mag nog iets nadrukkelijker!
Enkel de vleugels daar zou ik de dotjes wegdoen,maar ...de bouwer heeft altijd het laatste oordeel natuurlijk !! ;-)

Grtz yves,
 
haha op de vleugels komt een hard edge patroon Yves maar af en toe heeft de airbrush geen zin om verf te geven en dan doe ik dat normaal even op een stuk papier wat spuiten om de verf toevoer weer op gang te helpen maar dat had ik niet bij me dus even de vleugel gebruikt jaja ik weet het ben soms een luie donder :ohmy: Maar komt goed met de vleugels ;)
 
Ja beste mensen nu weet ik waarom bedankt en nogmaals sorry ik ken er helemaal niks van
grt
Marc
 
Ron, om due soft-edgeranden te spuiten denk ik dat je toch best iets van maskering zoekt. Er zijn nog andere middeltjes dan tape, want die blaas je met de airbrush tot tegen het plastic zodat het toch hier en daar hard-edge wordt. Mijn favoriete middel is kneedgom (de meesten gebruiken posterbuddies) maar je kan ook taperolletjes onder een stuk gescheurd papier plakken. Zo hangt dit niet tegen het plastic aan. Ik denk dat je deze technieken al wel kende, die tweede eist wel wat voorbereiding. Op de foto is wel niet te zien hoe het zit met overspray, want dat is wel een risico als je freehand gaat spuiten, vooral bij dat blauwgrijs. Voor de mottling zit er niks anders op dan blijven proberen, misschien zal je de vlekjes nog een tweede laag moeten proberen te geven.
 
Steven bedankt en inderdaad wel bekende technieken maar ben toch meer een fan om freehand te spuiten maar als het nog eens voorkomt dan zal ik wel een van deze technieken toepassen.

Vandaag nogmaals een dagje bezig gehouden met spuiten en de Messerschmitt is wat beter uit de verf gekomen en kan hier wel redelijk mee leven.

01169addee4594d42d86e5835c6afe75.jpg
Cadeautje :)

45c2c2de46e1d21ae34a94e23d9b3f87.jpg
Het model hoe het er nu bijstaat in de vernis, nu alles even goed laten door drogen want er zijn wel wat laagjes verf opgezet vandaag. Ik was vergeten de canopy mee te spuiten in de glansvernis en nu kan je gelijk gezien hoe donkerder de kleur word door de vernis.

86c3e2938dde0cd71efe2d7fdf8d23c6.jpg
Ik moet nog wel een band spuiten over de fusselage en wat wit een geel en dan zijn de spuitwerken op een mat vernis na gereed :)
 
Wat een resultaat zeg,prachtig gespoten Ron, benieuwd naar de decals alvast ;)
 
Niet mijn favoriete camo op een bf-109, maar wel mooi aangebracht...
 
ziet er toch ferm uit en samen met de stuka's vind ik die toch wel iets hebben grt.
 
Bedankt mannen voor de reacties.

Vandaag de laatste dingen gespoten, je blijf bezig met zo`n vleugelding :) dus misschien morgen een start maken met de decals.
 
Hier ook al ver gevorderd zo te zien.
De spuitwerken zien er goed uit.
 
Een fijn vleugelding maak je hier toch hoor...en de kleuren vindt ik passend.
 
Zeer geslaagd spuitwerk Ron..dit komt meer dan goed..!!

Grtz yves,
 
Bedankt mannen, ik ben ook wel redelijk tevreden over het spuitwerk maar na drie keer opnieuw beginnen vond ik het wel welletjes, zal er wel aan liggen dat ik meestal erg kritisch ben wat het spuitwerk betreft. Ben nu aan dag twee toe om decals te plaatsen en wat een berg aan decals zitten erop als je normaal maar een stuk of vier decals op een model gebruikt :@ :D
 
Ja hoor dat doet het hem al bij mij,ik zei het nog he dat de verfbeurt mooi was ;) decals komen mooi uit op deze kleur.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan