Hoofdsponsor

1/72 Messerschmitt 410 (Matchbox) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is echt een speed build.
Mooi resultaat tot nu.
Ben benieuwd naar de verweringen.
 
Al is m'n vliegtuigkennis niet zo groot,één ding moet ik toegeven ,verzorgde bouw en spuitwerk!
 
Bedankt makkers :08:

Dit is echt een speed build.

Heb mezelf een deadline opgelegd :ph34r:
Zou deze graag afgewerkt krijgen vóór mijn operatie (14 nov), want dan zal ik gauw een maand of twee niets kunnen doen :(
 
Nog even iets over de propeller, bij mijn weten heeft elk vliegtuig met een propeller last van het gyroscopisch effect. Het ene al meer als het andere. Dit was zeker hinderlijk bij WWI vliegtuigen met roterende motoren. Dit effect zorgt er ook voor dat sommige vliegtuig sneller een rol kunnen maken naar de ene kant tegenover naar de andere kant. Dit gyroscopisch effect wordt normaal gezien uit getrimd zodat de belasting voor de piloot wegvalt. Dit effect kan ook geneutraliseerd worden bij vliegtuigen met meerdere motoren door de propellers in tegengestelde zin te laten draaien, zoals reeds opgemerkt. Er zijn verschillende onderliggende redenen waarom voor het ene of voor het andere gekozen wordt. De keuze hier, kan te maken hebben met het feit dat men de motoren en propellers snel kon wisselen om dat ze universeel uitwisselbaar waren en men minder reserve onderdelen moest hebben.
 
Alvast bedankt voor jullie zeer interessante weetjes over de motoren en propellers. Zo kan ik eindelijk, als volkomen leek op vliegtuig gebied, eens iets nuttigs zeggen erover :laugh: ;)
 
Hi, hi. Een leven lang leren. Ik hoorde op de beurs gisteren van een vliegtuig bouwer dat alle vliegtuigen die iets met water hebben altijd met glansverf geschilderd werden en niet met mat. Daar bleef het zout niet aan vast zitten en was er minder corrosie. Nooit geweten.
 
Ik denk dat dit project (vroegtijdig!) aan zijn einde is gekomen, Murphy heeft zich een keer gemoeid :(
Heb ergens een reactie veroorzaakt nadat ik enkele pigmenten wou fixeren met haarlak :@
Er zijn overal witte vlekken ontstaan, lijkt een beetje op sneeuw...
Wie weet valt het nog mee als ik deze op een ondergrondje plaats die ook ondergesneeuwd is??
Nu, zal vandaag nog proberen om enkele foto's te plaatsen.
Een mens zou van minder beginnen schreeuwen :aargh4: :yikes: :yell: :zx11pissed: :angryfire: :17: :aargh4:...
 
Ziehier de foto's van de geleden schade :(
DSC08099.JPG
DSC08100.JPG
DSC08101.JPG
DSC08102.JPG
DSC08103.JPG
DSC08104.JPG
 
Laatst bewerkt:
Amai, straffe haarlak die ge gebruikt.
Maar denk wel dat je hem zo in een mooi winterdiorama zou kunnen gebruiken.
Vind wel dat het iets heeft.
 
Natuurlijk héél jammer ,maar.......ik zie ook wel een winterdecor zitten hoor ,is net een fijn laagje sneeuw/ijzel die erop ligt.
Anders is hij toch goed geslaagd hoor.
 
Bedankt makkers :)
Het was inderdaad even vloeken, maar ben intussen ook aan denken om er toch een ondergrondje voor te maken (met een sneeuwlandschap :8 )
 
Maak inderdaad van de nood een deugd en maak een winters tafereel, kan heel mooi zijn.
 
Een geluk bij een ongeluk dan maar, en inderdaad een winter voorstelling van maken.

Fred
 
Dat heeft wel iets met de sneeuw, lijkt me mooi.
 
Beyond, kan je de haarlak niet afwassen met warm water ? Normaal zou dat toch geen probleem mogen zijn ? Ik zou denken dat je dan de pigmenten ook weer mee verwijdert...aan de andere kant MOET je zo'n effect en vooral de methode waarop deze tot stand gekomen is, goed in het achterhoofd houden want dit ziet er inderdaad heel bruikbaar uit om winterse looks aan een model te geven.

Een zeer leuk en interessant topic, mooie foto's en goede uitleg, én een leerrijk on-topic debat over props !!!

Als ik me niet vergis kan de klomp-decal verwijzen naar een thuisbasis op Nederlands grondgebied. Straks als het dag is, zal ik mijne reuzeposter met alle Duitse Luftwaffe eenheden eens napluizen.
 
Dat sneeuw-effect geeft interessante mogelijkheden.
Ter info : een propellor aangedreven vliegtuig ondergaat het torque-effect. Dwz dat de neus van het vliegtuig de tegenovergestelde richting van de draai-richting van de propeller opgaat. Hierdoor wordt de vleugel aan één kant naar beneden gedrukt (draait de neus naar links, wordt de linkervleugel naar beneden gedrukt). Om dit tegen te gaan gebruikt ge de rolroeren (ailerons). Daarom (oa) zijn de ailerons voorzien van een trimvlak.

(zie ook een ground loop)
 
Beyond, ben wel geinteresseerd in de Beyond-sneeuw-techniek. Kun je herhalen eventueel of een scrap model of het echt of toeval is en uitleggen welke materialen je hent gebruikt. Je wordt beroemd.
 
GUnit, bedankt voor de tip, maar lauw water wil niet helpen :(

Thanx Wett Sellerie, weer iets slimmer (binnenkort word ik hier nog de slimste mens :8 ;) )

Hey Lightning, ik denk eerder dat het ferm toeval is hoor, waarschijnlijk de combinatie/reactie van de blanke lak en de haarlak.
Misschien was de blanke lak niet genoeg uitgehard? Of de haarlak te oud?? Of de verkeerde haarlak???
Zal proberen om het effect nog eens na te bootsen, maar zal iets voor wat later zijn ;)
 
Ben benieuwd want ik wil mijn banner eens in een sneeuw diorama na maken. Wit is meestal van water, Denk dat de blanke lak niet droog was. Is die op waterbasis en de haarlak?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan