Hoofdsponsor

1/72 Messerschmitt 410 (Matchbox) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kan misscien het donkere iets donkerder en het lichter wat lichter maken.
In ieder geval een op een oefen stuk spuiten en wat experimenteren.
op je derde foto zie je toch kleur verschil de andere niet.

Mark
 
Mooi gespoten, maar inderdaad iets meer kleurverschil zal nog mooier staan. Dat geeft meer contrast.
 
Bedankt makkers :)

Ik heb een tip gekregen om deze kleuren te gebruiken: RLM74-Gray Green, RLM 75- Grauviolet van Model Master. Ik kan hier echter moeilijk aan dit merk geraken... Zijn er kleuren van Tamiya (of van een ander merk) die hier dichtbij komen??
 
Markske en Camaro, beide bedankt voor deze kleurkaarten :)
Heb ze beiden gecombineerd en zo de kleuren gevonden die ik nodig (en in het bezit!!) heb. Morgen kan ik verder :)
 
Ziezo, na alles terug af te plakken, staat het nieuwe kleur er op :)
Deze keer XF-65 Field Grey gebruikt.
DSC08025.JPG
DSC08026.JPG
DSC08027.JPG
DSC08029.JPG

Geef gerust jullie mening ;)
 
Laatst bewerkt:
Hey Beyond,

Mooiere kleurcombinatie(prima keuze),netjes gespoten trouwens ;)
 
Dat is een mooi vliegtuigje aan het worden Beyond.

Fred
 
Bedankt PeiperJ en The Mouse, ik doe mijn best...

Vandaag de "plakkertjes geplakt", zoals mijn zoon het verwoordt :laugh:
DSC08034.JPG
 
Laatst bewerkt:
Camo ziet er een stuk beter uit.
Maar is dat ene PLAKKERTJE nu een schoen?
 
Mooi beestje. Ik hou wel van WWII propellor planes. Heb wel een vraagje. Bij vliegtuigen met 2 motoren draaien de props toch tegengesteld? Dan moeten de props toch elkaars spiegelbeeld zijn of zit ik ernaast. Zie je ook in mijn banner btw.
 
Bedankt Lightning :)
Heb er eerlijk gezegd geen flauw idee van hoe de propellers draaien :ph34r:
Lijkt mij echter moeilijk om dit aan deze vlieger te veranderen..
Toch bedankt voor deze info, leerrijk ;)
 
Ziet er stukken beter uit.
Mooi werk.

Mark
 
Yep. Had deze topic gemist en heb vanaf dag 1 gelezen. Daar viel het me al op. Als ze dezelfde kant opdraaien dan trekt hij teveel naar 1 kant en moet je steeds tegen sturen. Vermoeiend. Je kunt/kon de propeller gewoon verkeerd om bevestigen en de spinner wat bijwerken. Maar ja. Valt toch niet op. Mooi modelletje. Vond de grijze uitvoering wel erg mooi die je niet gekozen hebt. Apart dat schoentje/klompje.
 
.... Heb wel een vraagje. Bij vliegtuigen met 2 motoren draaien de props toch tegengesteld? Dan moeten de props toch elkaars spiegelbeeld zijn of zit ik ernaast?

Deze vraag heeft me even bezig gehouden, en ben eens naar mijn model gaan kijken.
Daar viel het mij op dat beide motoren gelijk zijn, met slechts aan één kant een luchttoevoer(?), beide echter aan dezelfde kant...
Mochten beide motoren naar een verschillende kant opdraaien had dit volgens mij ook tegenovergesteld moeten zijn???
Dus ben ik dan maar op het net gaan zoeken naar info en enkele foto's :)
De foto's tonen duidelijk dat beide propellers in dezelfde richting staan ;)
Zal dus een moeilijk te besturen vlieger geweest zijn :laugh:
Toch bedankt voor de opmerking, weer iets slimmer geworden wat betreft vliegende tuigen :D

Hier twee foto's van een echte:
main.php


main.php
 
Logisch zouden ze tegengesteld moeten draaien. Bij de Me weet ik het niet maar bij de PBY Catalina draaiden de Amerikaanse in tegengestelde richting, doch de Engelsen bestelden PBY's waar de props in dezelfde richting moesten draaien, rare mensen die Engelsen ...
 
Niet veel verder kunnen werken.
De nummer 7 er op geschilderd (heb geen decal), de propeller caps er op geplaatst en een laagje vernis erover als bescherming en klaarmaken voor de verdere verweringen....
Heb ook een wiel moeten aanpassen, anders moest ik hem scheef bevestigen :nowink:

Nog twee foto's om af te sluiten vandaag:
DSC08041.JPG
DSC08042.JPG
 
Laatst bewerkt:
Je kunt/kon de propeller gewoon verkeerd om bevestigen en de spinner wat bijwerken.

Als je de props gewoon draait verandert dit niets aan de kromming (ervaring met RC) de prop moet nog steeds in dezelfde richting draaien.

Als ze dezelfde kant opdraaien dan trekt hij teveel naar 1 kant en moet je steeds tegen sturen. Vermoeiend.

Het tegensturen door het in dezelfde richting draaien van de props kan men corrigeren door de instellingen van de Aillerons (ook ervaring met RC). Ik weet nu niet of ze dit ook deden toen.

groeten
Werner
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan