Hoofdsponsor

1/35 Merkava MK IV (Meng)

Stap 9 & 10 van het bouwplan, bevestigen van de trek en stuwhaken bevestigen van de extra beschermingsplaat tegen mijnen
DSCN2508.jpg

DSCN2509.jpg

DSCN2510.jpg

DSCN2511.jpg

en nu de ketting, elke schakel zijn twee stukken en 92 aan elke kant.

wordt vervolgd
 
Wat leuk, een topic van Grijze Wolf over een plastic kit. Nu, dan ga ik toch eens volgen (bustes en figuren zijn niks voor mij..).

Het ziet er, door die kleine details als bouten en mooi gesneden veren, vooral uit als een gigantisch apparaat. Dat is natuurlijk precies de bedoeling. Het werk ziet er tot nu toe erg mooi en symmetrisch uit.

Veel plezier en succes met het vervolg. Als je er zoveel passie legt als in de figuren, wordt dit een hele mooie.
 
Er zijn toch al enkele voertuigen door Jan zijn handen gegaan en dat stelt gerust in deze.
Voertuigen zijn niet direct iets wat ik maak maar volg het wel graag op afstand.
 
Stap 11

DSCN2521.jpg
184 stukjes ketting losknippen en zuiver maken x2
DSCN2513.jpg

DSCN2517.jpg

DSCN2518.jpg

stukje a op stukje b en samenvoegen tot men een beweegbare ketting heeft van 92 schakels

DSCN2515.jpg

DSCN2516.jpg

is maar een stuk, de eerste zijde is af 44 cm lang.
Vanavond of morgen de andere kant.
 
Leef met je mee met die tracks samen stellen 😇
 
Dat ziet er al heel mooi, de Merkava heb ik altijd wel een mooie machine gevonden, maar al die individuele links zou ik toch niet zien zitten.
 
Best een werkje. Was er veel opkuiswerk nodig voor de tracks?
 
Bedank,
Wouter, jammer genoeg wel. de tracks zijn zeer filigraan en als het moet passen moest alle flash eraf.
Als ik de andere spreus bekijk vind ik er geen, maar hier was er een bij die het van gans de bouwdoos heeft verzameld denk ik.
sh*t happens, ze steken in elkaar.
 
Wat een werkje die tracks.
Dat is 1 van de redenen dat hier nog eentje aan de kant ligt.
En dat is dan een klein tankje.
 
44 cm track links x2

DSCN2523.jpg

uitlaat 8 stukken

DSCN2522.jpg

uitlaat ingebouwd en in het zwart gespoten

DSCN2524.jpg
 
Dry fit upper hull

DSCN2533.jpg

DSCN2534.jpgDSCN2535.jpgDSCN2536.jpgDSCN2537.jpgDSCN2538.jpgDSCN2539.jpgDSCN2540.jpg

de hull ligt los, omdat ik ze apart wil spuiten, het onderstel staat in de basis.
de oplossing van Meng met de singel tracks kan me niet echt bekoren, het gebruikte materiaal komt met normale Tamiya of de lijm PlasticMagic die ik gebruik terug los, enkel secondelijm werkt echt tevredenstellend. Dit terwijl de lijm op de rest wel goed werkt.
de tracks zitten dus maar punctueel vast en onder de shirts liggen er stukken gewoon los.

Men zal het niet zien op het eindresultaat, maar het ergert me wel.
 
Is soms toch onbegrijpelijk waarom een fabrikant een ander soort plastic gebruikt voor in dit geval de tracks. Gelukkig liggen ze er nu onder 👍🏻
 
Bedankt, voor mij mogen ze gewoon in dezelfde plastic. Men moet ze toch schilderen.

het onderstel zit in elkaar en de eerste sessies verf zitten erop

DSCN2551.jpg DSCN2553.jpg DSCN2554.jpg

nog een eind te gaan
 
Is soms toch onbegrijpelijk waarom een fabrikant een ander soort plastic gebruikt voor in dit geval de tracks. Gelukkig liggen ze er nu onder 👍🏻
Daar heb ik het soms ook moeilijk mee. Lang geleden had ik ook serieuze interesse in Warhammer figuurtjes en het is vooral hun plastic geweest (en ook wel een beetje de "clunky" passing) die me er na een paar pogingen heeft doen afstappen.
Meestal zijn ook figuurtjes op schaal 1/72 niet verenigbaar met normale modelbouwlijm, wat ik ook erg jammer vind.
 
We worstelen ons verder door het plan, voelt aan als duizend kleine stukje samenvoegen.

Ik weet niet hoe de dozen van Hobbybos, Academy, of Trumpeter en andere zijn bij deze Merkava, maar deze van Meng bestaat uit heel veel kleine stukjes.
Super gedetailleerd en zeer filigraan, de vraag over de flash ondertussen toch al rijkelijk tegengekomen en soms moeilijk te verwijderen.

DSCN2555.jpgDSCN2556.jpgDSCN2557.jpgDSCN2558.jpgDSCN2559.jpgDSCN2560.jpgDSCN2561.jpgDSCN2562.jpgDSCN2563.jpgDSCN2564.jpg

Het blijft een mooi en boeiend model, nog 5 bladzijden plakwerk :winking:
 
Laatst bewerkt:
Zoals je zegt Jan, een mooi en boeiend model en je bent goed op dreef.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan