Hoofdsponsor

1/35 Merkava MK IV (Meng)

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.441
Af en toe moet ik eens iets bouwen, deze ook weer recht uit de doos zonder Aftermarket.
Heb ooit de versie 2 in actie gezien, zou ze wel is in de Ukraine willen zien.

mengts036neu_600x600.jpg

mengts036neua_600x600.jpg

De doos zit vol, eenmaal open krijg je ze niet meer dicht.
Is mijn eerste Meng bouwdoos ben benieuwd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Meng is wel 1 van de betere merken denk ik
Weer eentje om te volgen
Suc6
Marc
 
Is in mindere mate mijn ding maar volg graag mee.
Het merk is me bekend door de tank die ik gemaakt heb en was inderdaad van hoge kwaliteit.
Deze zal niet anders zijn vermoed ik.
 
Merkava, "God's strijdwagen" als ik me niet vergis?
Vind ik een imposante tank, en vooruitstrevend voor zijn tijd, deze kan namelijk ook een aantal soldaten vervoeren die achteraan in en uit kunnen... is dus eigenlijk een APC en Tank inéén.
 
Ter inspiratie voor een eventueel dio (?? ;) ) enkele foto's van een ouder type Merkava
Merkava 3B.JPG
merkava 001.jpg
 
Heb er ooit één gebouwd op 1/72, een vroege versie, en vond het een mooi silhouet. Succes met de bouw!
 
Altijd mooi een Merkava, weer eens wat anders qua looks dan de meeste MBT's. Ooit eens de IV van HobbyBoss gebouwd. Die ball and chains aan de achterkant van de koepel vond ik wel een merde:LOL: . Hoe heeft Meng dat opgelost?
 
Geen idee, als ik zover ben zullen er wel enkele Sh*t en G*dv*r verschijnen :-p
 
deel 1 tot 4 van het plan afgewerkt
Bevindingen tot nu toe, Meng paswerk tot nu toe goed, beetje gietresten en zinkgaten, veel stukjes voor 1 onderdeel
7 voor 1 baanwiel.
DSCN2492.jpg
Voor de baanwielen, trekwielen, spanners en loopwielen ben je al rap een avondje zoet.
DSCN2495.jpg
Achter de twee spanwielen heb ik een half uur gezocht, zaten verpakt tussen de twee stukken van de koepel.
Deze staan wel op het plan maar hebben geen verwijzing, enkel dat men deel D42 er moet op kleven.
Voor de plakkers onder de bouwers is Meng zeker een aanrader.
Best een imposant deel, al ben ik er nog maar juist aan begonnen.
DSCN2497.jpg

wordt vervolgt.
 
mooie start, is eens wat anders dan we van je gewend zijn. veel succes
 
Denk dat je wel eventjes zoet zal zijn wil je deze volledig af hebben. En veel verf zal je ook nodig hebben , dat ding ziet er gigantisch uit. Veel succes , zoals al gezegd is eens iets anders dan we hier gewoon zijn , benieuwd naar het vervolg

Greetzzzzz Modest
 
Het loopwerk zit in elkaar, het is zelf beweeglijk
DSCN2503.jpg

DSCN2502.jpg

Dryfit met de wielen
Achterzijde
DSCN2499.jpg

Voorzijde
DSCN2500.jpg

DSCN2501.jpg

wordt vervolgt
 
Loopwerk ziet er goed uit.
Vooral de veren.
 
Dat loopwerk zal al een serieus schilderwerk worden.
 
Het geheel loopwerk ziet er fantastisch uit net alsof het echt werk.
als het loopwerk beweeglijk is kan je misschien nog een stapje verder in het onbekende en er een RC uitvoering van maken ;)
 
Ik heb die ooit eens voor een 1/35 Merkava MkI zelf gescratshed, was een op en af en tijdrovend werkje...
Bekijk bijlage 426259

Ben ook wel benieuwd hoe Meng dit heeft voorzien.
Voor die ball and chains heb ik indertijd een setje gekocht van white metal , ik denk van het merk Airwaves van Ed Models , die Engelse stonden indertijd regelmatig op de beurs in Hoboken . Ze hadden ook foto- etch sets met groene en blauwe kleuren wat blijkbaar zachter was voor de ogen. Willy.
 
Marc, voor RC is het net iets te filigraan
De beroemde "ball and chains" zien er vrij goed uit aan de gietmal, als ik er ben zal ik wel foto's posten.

Stap 7 & 8 van het bouwplan , een hoop filigrane stukjes samengekleefd voor 2 korfen en de achterdeur.

DSCN2504.jpg

DSCN2505.jpg

DSCN2506.jpg

DSCN2507.jpg

wordt vervolgd
 
Mooie textuur op de plaat die aan de achterkant van korven zit.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan