Hoofdsponsor

1/72 Me-410 Hornisse

ERVARING
Noem mij maar gevorderd.
BOUWWIJZE
Kit + PE
BOUWBUDGET
NVT
BOUWSTATUS
Gestart 25 maart 2023.
COMMENTAREN
Altijd welkom zolang het maar beleefd blijft.
We zijn weer een klein stapje verder met het plaatsen van een achterwand en de bijhorende instrumenten:

Achterwand.jpg

In totaal steken nu al 28 stukjes PE in deze cockpit + 2x 6 voor beide stoelen.

Tijd dat we wat gaan schilderen alvorens de romp te sluiten.
 
Even terug naar boven gescrolled om de schaal te checken, even een extra venster geopend om eventjes foto's van het 1/1 toestel te bekijken en dan vraag ik me af wat je van al dat extra werk effectief nog zal zien ?
Maar goed, het kan natuurlijk therapeutisch werken om bezig te zijn, en je bent alvast heel zeker heel goed bezig.
 
Ik vind de instrumentenpanelen wat donker, probeer deze de volgende keer eens een wat lichtere tint te geven (schaaleffect).

Verder blijf ik deze bouw met interesse volgen.
 
Ik vind de instrumentenpanelen wat donker, probeer deze de volgende keer eens een wat lichtere tint te geven (schaaleffect).

Verder blijf ik deze bouw met interesse volgen.
Er is nog niks geschilderd Roy, wat je nu ziet zijn de PE elementen zoals zij van hun dragers komen.
 
Misschien afgezaagd maar die schaal blijft geweldig ook met de details.
Knap.
 
Wow taking shape Nicely, some great detailing work , looks good .
 
Oeioeioei, bijna vijf maand geleden dat ik nog eens aan deze jongen heb verder gewerkt maar ik heb er nu weer tijd en goesting in.

Wat is er ondertussen gebeurd ?
De romp werd voorzien van de 2 naar achter gerichte kanonnen en daarna gesloten en rond geschuurd.
Het staartroer werd geplaatst en bij de vleugels werd een stuk uitgesneden om vervangen te worden door PE.

Het verschil tussen deze oude Frog kit en de Italeri kit waarvoor de PE ontworpen werd, komt meer en meer naar boven en ik zal waarschijnlijk nog geen derde van alle PE gebruiken. Maar de cockpit heeft aandacht gekregen en ziet er nu toch beter uit dan de kale stoel en piloot van Frog.

De luchtinlaten in de motorgondels in de Frog kit zijn dicht maar de PE voorziet details onder de vorm van PE filters. Heb deze dus open gesneden en de filters geplaatst.

Closed.jpg

Nog veel werk voor de boeg maar er begint toch vorm in te komen.
 
Facinerend erwin, diep respect voor wat je doet.
 
Facinerend erwin, diep respect voor wat je doet.
Bedankt, ik vind gewoon dat een oude kit even veel recht heeft om gebouwd te worden dan een recente uitvoering. Tenslotte werden ze daar voor ontworpen en als je ze een beetje kunt opkriebelen zoals we in mijn club zeggen, mogen ze best gezien worden.
Oude modelbouw dinosaurus zijnde, heb ik er zo nog veel in stock.
 
Mooi zo gepresenteerd.
 
Uitbalanceren van romp, kielvlak, vleugels... Altijd een beetje tricky. In deze wel goed gelukt.
Succes met het vervolg.
 
Toch wel mooi die vintage kit's, zeker als ze gebouwd worden. De ME-410 is een interessant onderwerp om te bouwen en zeker ook één van mijn favoriete toestellen uit W.W.2.

Ik volg met veel belangstelling.

MVG

Danny
 
Door het uitvallen van mijn AB heeft het schilderwerk veel vertraging opgelopen.
Uiteindelijk toch maar besloten om het toestel te spuiten met behulp van spuitbussen Tamiya en het resultaat mag er volgens mij wel wezen.

Paint.jpg

Jammer genoeg is één poot van het landingsgestel gebroken maar dat lossen we wel op. Eerst verder de cockpit afwerken want dat is een pijnpunt.

We doen rustig verder.
 
Foto is een beetje donker maar het verfwerk ziet er ok uit.
Is verven met spuitbussen niet ongelooflijk duur?
 
Foto is een beetje donker maar het verfwerk ziet er ok uit.
Is verven met spuitbussen niet ongelooflijk duur?
Het is inderdaad duurder dan met een AB maar het spaart enorm veel tijd uit. Wel altijd werken in een goed geventileerde ruimte en bij voorkeur ook met een mondkapje.
 
Mooie kleuren en patronen.
 
Lang geleden dat we nog eens een update gaven maar de 410 staat er nu zo bij:

Wheels 1.jpg

Wheels 2.jpg

Onnodig uit te leggen dat er nog het één en ander moet bijgewerkt worden.
 
De Hornisse is eindelijk afgewerkt.
Zeker geen showbeest, eerder een wrak dat opgekuist werd en juist goed genoeg om in een museum te mogen staan.

Verre van mijn betere werk maar met een oude Frog doos en een verkeerde set PE kan je geen hoge ogen scoren. Ben al heel blij dat ik het PE kunnen gebruiken heb voor de cockpit.

Fin 1.jpg

Fin 2.jpg

Fin 3.jpg

Fin 4.jpg

Ik heb nagelaten om een antennedraad te spannen om de eenvoudige reden dat ik vergeten was om gaatjes te boren en ik nu het verfwerk te veel zou beschadigen.
De 410 krijgt een plaats op mijn vliegveld/museum en zal niet meegenomen worden naar beurzen. Ik zal hem ook niet posten op FB omwille van de swastika op de staart.
1 lichtpuntje: weerom een doos minder.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan