Hoofdsponsor

1/32 mccleod the highlander [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe is het mogelijk dat ik deze over het hoofd heb gezien...:wub:
Conner Mac Cleod, zowat mijn favoriete figuur als het op Schotten aankomt.
"There can be only one..."
Prachtige start Nicolas. Hier kunnen we weer wat van leren.
Ik schuif graag nog mee aan.

Mark
 
Schitterend mooi figuur en een zeer sterk begin nicolas,de strepen op de schotse rok zet je die uit de vrije hand of heb je hier een trucje voor...
 
de truc danny bij tartans te schilderen is niet te drinken!:P
als je met olieverf werkt is het makkelijk te corrigeren door als deze nog niet droog is met wat ( ik doe dat zo in elk geval ,weet niet hoe anderen dit doen) white spirit de lijnen bij te werken en ze wat rechter te trekken.


grt nicolas
 
hier nog een updatetje van onze schotse vriend!
attachment.jpg
attachment.jpg
de omlijsting van de ruit is nu zo goed als klaar.
attachment.jpg

nu nog alleen wat afwerkingskes en het volgende lijnenspel erop schilderen.



grt nicolas
 
terwijl de tartan droogt ff aan het gezichtje begonnen.
weet niet of de foto's zo goed zijn, want heb wa probleemkes met het camerake!
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg


grt nicolas
 
Bedankt nicolas voor deze info hier hebben we weeral iets bij geleerd!!!
 
Nicolas wat een pracht van de vorderingen op dit prachtig figuur 8)8)....de tartan is zo te zien al mooi gepaint ..heb ooit zo eens een tartan gezien waarvan de schilder gewoon met een klassieke windel je weet wel zo van die witte ;) de struktuur van het weefsel had aangebracht..ik weet niet of dit altijd haalbaar is maar vond dit zo realistisch...maar verder top...top...zijn de ogen ook al gedaan maatje want die inteseren me wel zele :P:P:P ben geobsedeert in ogen schilderen :D:D:D:D...blijf dit met de meeste aandacht volgen maatje ;););)
 
thx! ik denk dat het figuurtje wat te klein voor is om met windsels te werken ( 54mm).
yep de ogen zijn al gedaan, maar die staan mij nog niet aan.


grt nicolas
 
nu hebben we de rode strepen van de tartan gedropt.
om zulks rood te bekomen heb ik twee verschillende soorten rood gebruikt nl.alizarine crimson met cadmium red hue.
en dit is het resultaat.
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

en met het kopke erop.
attachment.jpg

d.mn.d!!!nu zie ik dat ik een stukje vergeten ben op de tartan die rond de torso draait.
dit gaan we direct rechtzetten!!!

grt nicolas
 
Mooie vorderingen Nicolas,ik blijf zeker volgen.;)
 
attachment.jpgattachment.jpg
heb nu het leder op de buik verder geverfd.
de rozetten zitten in een basiskleur, als deze droog zijn steek ik deze in een koper-bronze kleur.


grt nicolas
 
Knappe vorderingen weer Nicolas.
Tartan ziet er goed uit.
Ik ben weeral benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
de kilt ziet er super uit, wat is het merk van het figuurtje lijkt me leuk ook eens te doen

Peter
 
het figuurtje is een 54mm van andrea , peter.

grt nicolas
 
Hallo Nicolas, ik volg je figuurtje natuurlijk in stilte.
Je foto's vergroten natuurlijk ook je fouten (al zou ik het geen fouten willen noemen), ben er bijna zeker van dat de tartan in reelle grote er fantastisch uitziet.
op de foto ziet hij er lichtjes verwassen uit, of in elkaar verlopen. Ik weet hoe moeilijk het is om een mooie tartan te schilderen het is me namelijk nog altijd niet geluk er een te schilderen die ik zelf goed vond.
Het leder op de buik en het vel vind ik fantastisch gedaan, voor het brons ben ik benieuwd.

Grtx Jan
 
thx scotty.
in het echt valt de tartan mee jan, hij is helderder dan op de foto, alhoewel ik persoonlijk moet toegeven dat ik al betere heb geschilderd.
in feite staat hij me niet aan, ik ga hem natuurlijk nog wat drybrushen om hem een wat fletsere uitzicht te geven.
en tja , dat brons hè...
normaal gebruik ik altijd bronspoeder gemengd met lakvernis maarre met de verhuis in de hobbykamer vind ik het potteke niet en ga het eens proberen met de brons van revell, de email color.
foto's volgen, heb nog niet veel tijd gehad om deze te nemen.:)


grt nicolas
 
nog wat updates van de sokken!
attachment.jpgheb deze eerst in paars geschilderd.
attachment.jpg
en dan in een wash gelegd van raw sienna met burnt umber.
laten drogen en daarna de donkere dieptes afwerken, en de been linten.
attachment.jpg
let niet op de blinkend schoenen, die drogen wel!;)
het brons eerste laag gelegd.
attachment.jpgattachment.jpg
daarna uitwerken.

grt nicolas
 
ziet er schitterend uit man ;)
ff een vraag heb je dit figgurtje rechtstreeks besteld bij andrea miniatures??

grts
peter
 
deze heb ik gekregen, maar heb er wel al besteld en ben in feite niet tevreden van de service.
had een paar jaar geleden een vignet gekocht met 4 figuren erop.
ik mailde naar hen of ze deze konden meebrengen naar folkstone, ze antwoorden positief.
later bleek toen ik aan hun stand stond dat ze mij vergeten waren en ze hem gingen opsturen ( portkosten uiteraard, slim van die kerels!)
toen ik eindelijk het vignet thuis kreeg bleek er een arm te ontbreken bij èèn van de figuren.
wèèr gemailt! en op de dag van vandaag nog altijd aan het wachten ( na toch zo'n 10 mailtjes te zenden!).
dus resultaat: nie content !!!!!!!

grt nicolas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan