Hoofdsponsor

1/32 mccleod the highlander [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

maerlandt

Well-known member
Registered
Lid geworden
14 sep 2012
Berichten
1.104
om eens uit de sleur (haha, wreed gezegd!!!!) te komen uit de middeleeuwen en mijn vaandel nog ligt te drogen ( da hebt ge met olieverf!) ga ik eens met wat anders starten, namelijk opnieuw een 54mm figuurtje .
dit is eentje uit mijn highlander collectie.
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

omdat ik een moeilijk karakterke ben ga ik het niet in de normale kleuren schilderen.
daar bedoel ik de tartan mee, deze is normaal blauw met gele streepjes en rode kruising.
nee ! we gaan voor de gele tartan met zwarte streep en rode aflijning.
ingewikkeld? wel hier is de foto.
attachment.jpg

normaal hebben de schotten 2 soorten tartans nl degene om te gaan vechten en een uitgaanstartan.
degene die ik neem is de tweede.
de mccleod clan is van ongeveer de 16de eeuw .
om dit alles te weten beste vrienden weten jullie beter dan wie ook is je goed te documenteren,
hier is alvast mijn boekje.
attachment.jpg


wordt vervolgd...

grt nicolas
 
Ben benieuwd Nicolas, kheb me alvast op de eerste rij gezet :D
 
weer een mooie , nicolas
ga er me bij zetten ;)
 
na een wat rustige periode ( ge kent dat kinderen vrouw...) ben ik weer wat opnieuw beginnen schilderen ( en uiteraard met het goede weer " den hof" onderhouden!).
de eerste onderlaag van ons schots kereltje is gebeurt.
attachment.jpg
attachment.jpg


grt nicolas
 
ziezo,door hem eerst in een onderlaagje te steken en te drogen, heb ik nu de tartan in een ander onderlaagje te behandeld.
attachment.jpg
attachment.jpg

op het eerste gezicht zou men zeggen dat dit " gebronseld" is,maar dit heeft zijn reden die je hopelijk straks zult zien.;)
de kleur die ik hiervoor gebruikt heb is humbrol olive green.
als dit alles gedroogd is gebruik en mix ik onderstaande olieverfkleuren.
attachment.jpg
attachment.jpg

de bedoeling is natuurlijk dat het niet te fel geel wordt, want ik denk niet dat ze in deze tijd goeie waspoeders hadden.:8
attachment.jpg

hopelijk zie je nu wat ik bedoelde, als je het niet ziet zal ik je verklappen wat mijn bedoeling is , namelijk dat het een bijna een uitzicht krijgt van een echte stof en een beetje slijtage waardoor de onderlaag een ietwat doorkomend effect vertoond.
attachment.jpg

je ziet dat het een geel groene schijn heeft waardoor het effect het aantoont dat de stof redelijk zwaar is.
nu wat laten drogen en de eerste lijnen opzetten.

vragen en suggesties welkom vrienden!!

grt nicolas
 
Nicolas, mooi figuur en goed te zien dat je het historisch correct maakt.
Daarom, boeken zijn een pracht bezit!
Ja toch?
 
gisteren de eerste "lijntjes" gesno... euh ik bedoel getrokken!:laugh:
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

sommige moeten nogwel wat bij gecorrigeerd worden.


gtr nicolas
 
mooi figuur zit ook best veel ditaai op volg het op de voet je schilderwerken ;)
 
Ik ga zeker volgen Nicolas aangezien ik binnenkort ook aan mijn figuren begin en hier veel kan van leren...:)
 
dank u heren !
ben benieuwd marnic met welke figuren dat je voor de dag komt.:wub:


grt nicolas
 
Nicolas, dat boekje is zeer interessant, is dat nog verkrijgbaar?
 
Nicolas, ik volg in stilte.

Kleine tip probeer niet in blokjes te schilderen, een tartan is geweef van doorelkaar lopende smalle en dikere lijne waardoor het uit eindelijk blokjes worden.

Grtx Jan
 
thx jan, mijn bedoeling is om deze blokjes weg te werken met een donker pigment en er tss de basiskleur.;)
dit boekje walesha heb ik een 15 jaar geleden gekocht in folkstone, maar zal waarschijnlijk wel nog te koop zijn, zal hier eens de gegevens doorgeven ,en je kan ze misschien nog vinden :

uitgeverij:lomond books
schrijver : Ian Grimble

grt nicolas
 
hier wat foto's wat ik bedoel jan.
attachment.jpg

dat bedoelde ik dus met de overgang naar de kleuren.
attachment.jpg
attachment.jpg


grt nicolas
 
voila, zo lang duurt dat!!;)
thx verbeek!!!

grt nicolas
 
Tnx Cor... wel straf, ik kreeg van onze vriend Google geen enkele hit! :wacko:
 
zeker niet onnodig! ook voor mij interessant, van pilipili had ik het nog niet gezien.

bedankt voor de tip jan!;)

grt nicolas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan