Hoofdsponsor

1/35 M8 Greyhound [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi resultaat !

Eventueel kun je bepaalde details nog naar boven halen door voorzichtig te drybrushen met puur Silver. Wel heel subtiel !

Het handvat een hout-look geven. Eerst een lichte basiskleur, bvb crème, en hierover Burnt Sienna smeren. Dit na enige tijd terug er af borstelen zodat er een transparante laag achterblijft. Zo krijg je de basiskleur min of meer terug, maar blijft een schijn van gevernist hout door de Burnt Sienna.

Succes.

Groeten Rik
 
Ik zou na volledige uitharding van de Humbrol heel het wapen een heel lichte wash met gebrande omber olieverf geven, maar wel subtiel.

Rik's tip is zeer correct, mbt. het hout.
 
Ok rik bedankt, ga dit onmiddelijk eens proberen... Bedankt want was de handvaten eerlijk al vergeten :D
 
Mooie .50, goed gelukt. Wel niet vergeten dat de mouting eigenlijk olive green is.

Grtz Bart.
 
ok GUnit, zal dit morgen eens proberen... bedankt Bart, goeie opmerking bedankt :D dit zou ik ook over het hoofd gezien hebben, dat was iets dat ik niet op gelet had... dit wordt ook morgen aangepast...
 
bedankt BUZZY, dankzij de tips hoor want anders had me het niet gelukt denk ik :D
 
Heb zelf ook ene moeten doen voor op mijn "Priest" maar ben er niet echt tevreden over.
Denk dat ik het nog eens zal over doen.
 
kan iemand me soms raad geven ivm de kleuren voor dit gerief... dit is de bepakking van de m8 maar weet niet echt hoe deze gekleurd zijn :s


attachment.jpg
 
Voor zover ik kan zien gaat het hier om de M1945 Backpack en de onderste met de M1945 Cargopack en het plooischopje... die waren allemaal kaki-groen, zie onderstaande foto:
Het kan ook de M1944 backpack met bijhorende cargopack zijn, maar die hadden dezelfde kleur, de details daarvan verschillen bijna niet.

packm1944cargocombat.jpg


De steel van het schopje zelf kan je zowel notenbruin als groen maken, beide versies werden toen gebruikt, de cover ervan is wel groen.
Wat die ronde dingen zijn weet ik niet, ik denk dat het opplooibare emmers in canvas zijn en die zijn ook groen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat die ronde dingen zijn weet ik niet, ik denk dat het opplooibare emmers in canvas zijn en die zijn ook groen.

ok, bedankt!! had op de schaalmodellen al gezocht maar vind daar verschillende kleuren dus was niet zeker... ja die ronde stukken weet ik ook niet.. dacht eerst zakken voor die mijnen die aan de zijkant er nog opkomen... ga deze mee in de kleur van de andere zakken zetten denk ik
 
Die ronde dingen zijn inderdaad volgens mij ook opplooibare emmers en ook volgens mij als ik het mij goed herinner waren die net als de zakken (olijf) groen.
 
Dat zijn ongetwijfeld canvas wateremmers. De aankleding maakt het nog beter straks !
 
Die ronde dingen zijn inderdaad volgens mij ook opplooibare emmers en ook volgens mij als ik het mij goed herinner waren die net als de zakken (olijf) groen.
De eerste van die emmers waren bruin, in de loop van 1944 werden ze groen, hij kan beide kleuren gebruiken want die twee modellen bleven gedurende heel de oorlog en nog daarna samen in gebruik.
 
De eerste van die emmers waren bruin, in de loop van 1944 werden ze groen, hij kan beide kleuren gebruiken want die twee modellen bleven gedurende heel de oorlog en nog daarna samen in gebruik.

Ah, weeral iets bijgeleerd se... Dan ga ik ze bruin kleuren.. dat breekt het groene wst... Hangen deze ook aan de koepel of waar zou ik deze moeten plaatsen...
 
Ik vermoed dat ze deze hingen of legden waar ze plaats hadden en waar ze niet in de weg lagen.
Aan de buitenkant hangen is natuurlijk een risico, een emmer met een kogelgat in daar is men niet veel meer mee.:laugh:
 
Hangen deze ook aan de koepel of waar zou ik deze moeten plaatsen...
Normaal gezien hangt er niks aan de koepel, pas na 1945 werden pantserwagens van racks voorzien om allerlei spullen in te stoppen, tijdens WO2 werden door de bemanningen zelf haken en ogen voorzien om hun materiaal aan te bevestigen... dat noemt men "fieldmodification"... je kan dat materiaal dus eigenlijk hangen waar je zelf wil, bij geen twee was het hetzelfde.

Ik vermoed dat ze deze hingen of legden waar ze plaats hadden en waar ze niet in de weg lagen.
Aan de buitenkant hangen is natuurlijk een risico, een emmer met een kogelgat in daar is men niet veel meer mee.:laugh:
binnen in tanks en pantserwagens, op de halftrack na die een APC was, was zo goed als geen plaats voor persoonlijke spullen.
De bezittingen van de bemanningen werden normaal gezien vervoert door de bevoorradingstrucks die met de colonnen meereden, maar die mensen wilde hun persoonlijke bezittingen natuurlijk wel bij zich houden, dus... plan trekken en aan den buitenkant is plaats genoeg!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De duitsers hadden achteraan de koepel van bepaalde panzers een "Rommelkiste " hangen. Daar staken ze ook sommige van hun persoonlijke spullen in.
 
idd, maar op deze amerikaanse zit dit niet op...
ik heb ze aan de koepel zef bevestigd.. heb op andere modellen dit ook gezien...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan