Hoofdsponsor

1/35 M8 Greyhound [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey,

Indd, dat zit erop, mooie regensporen. ;)
 
Merci mensen :D had er eerst een beetje men twijfels bij, maar na deze reacties te zien ga ik van gedacht veranderen :p
 
laatste stand van zaken voor vandaag... zijkanten wat meer vuil op gezet met een donkerdere wash lichte strepen gezet van an de scharnieren en hoekjes... paar kleine chips aangebracht aan de randen van de luiken... en tape eruit gehaald :D binnenwerk van de koepel staat nog niet vast, dit moet nog afgewerkt worden...

attachment.jpg


attachment.jpg
 
Hey, mooi project en mooi resultaat. Ik heb het MIG product ook liggen maar nog niet gebruikt, nu zie ik welk mooi resultaat men er mee kan bekomen. Je hebt er een volger bij.
 
Hey, mooi project en mooi resultaat. Ik heb het MIG product ook liggen maar nog niet gebruikt

Bedankt Buzzy, maar het MIG product heb ik ook niet gebruikt... Dit is alleen gedaan met olieverf... Ik heb eerst met een dun penseel witte lijnen getrokken, dan met een breed droog penseel verticale bewegingen gemaakt zodat het mider hevig werd en mooi verdeelt was en nadien met een penseel zowel dun als breed met terpentijn eraan er teryg overgeweest om de strepen te verkrijgen... Een paar posts terug heb ik ergens een link van youtube gezet waar ik dit vanafgenomen heb..
 
Ok, bedankt voor de info. Ik heb de link ook al bekeken, goede info.
 
Ziet er zeer goed uit. Ik heb wel de indruk dat het achterste stoeltje, zichtbaar door de koepel, een beetje fel blinkt maar ik vermoed dat het door de flits komt...

In ieder geval als je al naar zo'n details moet gaan zoeken wil het zeggen dat het er erg netjes en goed uitziet! knap werk...

grtz Sheriff
 
Idd Sheriff .. dit blinkt idd... Ik had dit binnenwerk mee met de gloss vernis gespoten toen ik de buitenkant gedaan had... Voor het verweren met de olieverf... Deze komt nog mat te staan dit weekend...
 
YESSSSSSSSSSSSS ! Dit ziet er GOED uit !
 
Dat is een prachtig voertuig aan het worden !

In je updates lees ik dat je veel opzoekwerk doet naar de werkwijze van het verweren. Volgens mij verkoop je ons fabeltjes, want wat je hier toont is TOPKLASSE !

Het is heel mooi verweerwerk dat je aflevert. Het voertuig straalt een tocht uit van een half jaar, sedert zijn aankomst in Normandië tot heden in de Ardennen.
Je foto's in daglicht zijn wel stukken beter, puur genieten.

Groeten Rik
 
Hahaha, bedankt rik..
Tja, nochtans is het wel degelijk zo hoor... Opzoekeb, tips van anderen, kijken bij anderen... En dan rustig dit proberen te kopieeren en zo leren we bij he... Ben tevreden dat het aardig lukt tot hier toe....

Grtz
 
Bedankt peanut :D

Iemand soms tips over hoe mijn mitrailleur te schilderen? Deze is een .30 dacht is die op de geschutskoepel komt.. maar deze wilt me niet echt lukken om de kleuren juust te krijgen.. is telkens te grijs of te zwart :s
 
zo, kanon is ook geplaatst, komt nog een machinegeweer naast maar deze is nog niet af..
nu de wielen en het onderstel in elkaar beginnen steken, en de bepakking nog maken.... dit weekend nog een tandje bijsteken zie :D

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Mooi werk tot nog toe.

Voor Gun Metal plaats ik eerst een basiskleur zwart. Hierover drybrush ik verschillende laagjes Raw Umber olieverf met een ietsje Silver. In het begin weinig Silver, per laagje iets meer Silver, zodat op het laatst enkel nog de randjes opgelicht worden.

Groeten Rik
 
ok rik bedankt. ga dit eens proberen maar de silver dat je zegt is dit ook in olieverf die je met de raw umber mengt? of is dit afwisselend. want heb alleen silver staat van vallejo... anders ga ik deze week silver halen...
 
Ik gebruik hiervoor Silver van Humbrol, dat is nr 11 denk ik. Humbrol verven zijn op oliebasis en laten zijn prima mengen met olieverf.
Het voordeel is dat ze minder rap droogt, dus langer bewerkbaar is.

De olieverf wel op een kaartje leggen zodat de olie er kan uittrekken.

Groeten Rik
 
Ik werk ook zoals Rik hier uitlegt, werkt perfect.

Grtz Bart.
 
nogmaals bedankt voor deze uitleg Rik...

ik heb geprobeerd zoals je zei maar heb alles voorzichtig geprobeerd, niet te veel zilver gebruikt... is dit wat jullie bekomen? ben er zo al wel tevreden van... natuurlijk alle opmerkingen zijn altijd welkom..
dit is wel met flits getrokken.

attachment.jpg



attachment.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan