Hoofdsponsor

1/72 M75 Full Track, Belgian Army. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Erwin,
Hebt ge foto's gevonden die ge nodig hebt ? Ik weet dat er in Leopoldsburg tenminste 1 van deze voertuigen staat.
 
Erwin, ziet er heel fijn uit en dat op deze schaal. Belooft een knap model te worden, suc6 verder.
 
Hoog tijd voor een nieuwe update

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg

Alles is redelijk vlot verlopen en nu kan overgegaan worden tot het aanbrengen van de rupsbanden. Hoop dat dit ook vlot zal verlopen.

Wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Yep, dat ziet er weeral goed uit, is dit een lichtspiegeling op de verf, of heb je deze opgelicht??
Ziet er schoon uit.
 
Was nog maar een eerste laagje, niets speciaals met gedaan, zal de lichtinval zijn van de flits.
Moet nog definitief gespoten worden.
 
Hier zijn we terug met een laatste update.
Het afwerken van de M75 is in een stroomversnelling geraakt met de IPMS Belgium Nationals op 6-7/10/2012 in het vooruitzicht.
Ik had stilletjes gehoopt de eerste te zijn die een afgewerkt model van deze kit kon presenteren in een wedstrijd en het is mij gelukt ook. Er werden geen prijzen behaald en ik had dit eerlijk gezegd ook niet verwacht maar hij was er en hij werd gezien.

Het plaatsen en ajusteren van de tracks heeft het meeste werk gekost temeer daar sommige wielen hun best deden om te blijven afbreken of loskomen.
Verder wat aandacht moeten besteden aan de beschermingen van de lichten want ik zag het niet zitten om deze op korte tijd te vervangen door metaaldraad.
De verf werd verbleekt mits gebruik van MIG Allied Green Faded, accentueren met MIG Dark Wash. Verder een beetje MIG Europe Dust aangebracht om een gebruikt uitzicht te krijgen.

Vermits foto's meer zeggen dan woorden ziehier de rest:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Voila dit zijn ze.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is misschien niet in de prijzen gevallen, maar je hebt er wel een origineel modelletje bij, die trouwens zeer mooi afgewerkt is :ohmy:


Informatie
Ik heb de vrijheid genomen om je foto's samen te voegen en deze intussen ook al in de gallerij geplaatst: http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=8506 ;)
 
Zeer knap resultaat, een mooie herinnering aan de geschiedenis van onze landmacht. Hebt ge een idee van welke eenheid de kentekens zijn ?
 
Ik heb de decal gebruikt welke voorzien waren in de kit en deze zouden gekopieerd zijn van de M75 "Knesselare" welke in depot staat bij het Koninklijk Legermuseum.
De witte cijfers op zwart vlak vermelden "069" en dat zou moeten het nummer zijn van 2 G zijnde 2de Grenadiers.

Ik verwijs hierbij graag naar een pagina op de site van Daco Products http://ultra.glo.be/daco/
 
Hey E,

Gezien en goed bevonden man, lijkt me een zeer mooie bouw. Weer eentje voor bij de collectie. ;)
 
ziet er weer een mooi een speciaal voertuigje uit van je hand Erwin...
 
Die bouwversnelling wil ik ook eens vinden Erwin :)... Zeer mooi afgewerkt en origineel model... Jammer dat je niet in de prijzen viel, maar hier toch een applaus! Applaus
 
Proficiat ,dit is zeker weer een mooi en geslaagd project hoor!
 
Dit is terug een knap voertuigje, mooi met die Belgische markings. Proficiat.

Grtz Bart.
 
Bedankt mannen, is een riem onder het hart.
Kan enkel aanzetten om beter te doen met de Kurogane.
 
Dat is een leuk model geworden Erwin
 
Hoy ,Erwin ik heb ze nog zien bollen en aan gelast voor Q-HK ,Carabiniers ,Bataljon Bevrijding en 6 Genie(1979 - 1989 ) tot ze uiteindelijk vervangen werden door de Aifv,en M113 ,mijn verzamel maatje Marc heeft zo eentje in de tuin staan enkel de magnetos zijn nog te vervangen en dan is het ok.
In het mkok museum te Leopoldsburg kan je hem ook nog buiten zien staan, naast zijn broertjes.
Verder kan je info krijgen in het museum te Brussel via hun officiele website
De foto van je bouwdoos is genomen in Brussel op de Tank koer.
Persoonlijk heb ik er mee aan helpen opknappen,helaas rijden doet hij niet.
cargomaster1
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan