Hoofdsponsor

1/35 M25 Dragon Wagon

ERVARING
Noem mij maar gevorderd.
BOUWWIJZE
In principe OOB maar we zien wel want dit is een oude kit.
BOUWBUDGET
NVT
BOUWSTATUS
Gestart 4 januari 2023.
COMMENTAREN
Altijd welkom zolang het maar beleefd blijft.
Goed nieuws voor mij: de bouw van de oplegger is gedaan, nu nog enkel verven en verweren al zal dat een hele klus worden.

Kabelgeleider.jpg

De kabelgeleider gemonteerd alsook enkele kleinere onderdelen.

Subs.jpg

en veel sub onderdelen gemaakt die allemaal nog een plaats moeten krijgen op de oplegger.
Bovenaan de wielbeschermers groot en kleiner en daarnaast 2 platen.
In het midden 4 wielblokken, 2 cric platen en 2 afneembare geleiders voor de oprijplaten.
Onderaan de binnen- en buitenzijde van de platform geleiders. Dat zijn rare dingen want ik kan op de foto's in mijn boek het gebruik ervan niet terugvinden. Ik weet dus ook niet of die gewoon hout waren dan wel geschilderd hout. Tevens weet ik niet of die konden weggenomen worden of vast rechtop bleven staan.

Subs lading.jpg

Als laatste al die elementen geladen op de trailer zoals Tamiya voorstelt.
Heb al eens gekeken of mijn crawler als lading kan dienen maar dat is negatief, hij is niet breed genoeg. Zal dus een alternatief moeten zoeken.

Morgen beginnen de grote schilderwerken, de derde spuitbus zal er moeten aan geloven.
 
Hey Erwin zeker een prijswinnaar van zulke bouwen kan ik echt genieten zo knap om zoiets te zien groeien
Doe zo verder makker
Marc
 
Knappe werken.

Zijn dit geen verbreders, zodat bredere ladingen kunnen meegenomen worden, waarbij de openingen corresponderen met de gaten in de zijkant van het frame van de kar? Daar een ijzeren staaf uitrekken en de verbreders erop leggen?
 
Je hebt de oplegger erg snel af moet ik zeggen, maar eigenlijk geldt dat voor de hele kit. Ervaring telt hier, zover is duidelijk. En als er dan ook nog geen opmerkingen zijn te maken over kwaliteit.. puik gedaan.
 
Mij vandaag wat bezig gehouden met schilderen van verschillende kits en zo ook dus deze M15 Semi-trailer.

Paint boven.jpg

Paint onder.jpg

Volgende stap zal het verweren worden.
 
Ik vind dit een van de betere werken van wat ik al van u gezien heb. Doe zo voort zou ik zeggen :)
 
Gaat vlotjes, de trailer...
Begin maar plaats maken om deze te kunnen uitstallen straks :winking:
 
De verwijderbare platen waren waarschijnlijk alleen om de beschadigde tanks te geleiden over het laadplatform. Bij de opvolger was dit verbreed en waren ze niet meer nodig.
 

Bijlagen

  • 20230212_094208.jpg
    20230212_094208.jpg
    290,1 KB · Weergaven: 3
@Michel, @Beyond: bedankt.

@steven: Bedankt voor de foto, dat was hetgeen ik miste en niet terugvond in het boek. Hierdoor kan ik een aantal elementen een plaats geven.

Wat ik wel ga weglaten bij de Tamiya onderdelen zijn de houten planken/balken die zij voorzien hebben als holle stukken plastiek. Ik ga deze vervangen door balsa strips die een betere weergave van het hout zullen hebben.

Vandaag redelijk buitenweer en de gelegenheid genomen enkele foto's te maken. Voor alle duidelijkheid: hij is nog niet afgewerkt.

Outdoor 1.jpg

Outdoor 2.jpg

Outdoor 4.jpg

Outdoor 5.jpg

Outdoor 6.jpg

Outdoor 7.jpg

Outdoor 8.jpg

Volgende stap is het aanbrengen van wat kleur aan de lichten en reflectoren.
 
Nog niet afgewerkt en toch al zo'n behoorlijk resultaat, dat beloofd.. :winking:
 
Toch wel indrukwekkend zoals getoond.
 
Op foto vier zie e een paar stangen met een vlindermoerdinges maar horen daar ook niet een paar platen of iets dergelijks op te zitten?

De trailer ziet er al netjes uit zo in het zonnetje (y)
 
Op foto vier zie e een paar stangen met een vlindermoerdinges maar horen daar ook niet een paar platen of iets dergelijks op te zitten?

De trailer ziet er al netjes uit zo in het zonnetje (y)
In de Tamiya bouwbeschrijving stage 36 komen die voor en ik heb ze er direct op geplaatst maar had ze beter achterwege gelaten.
In stage 37 komen alle andere onderdelen zoals de beschermingen voor de wielen en dergelijke voor maar blijkbaar zijn dat elementen die bij de vroege vorm van trailer gebruikt werden.
Die zijn te zien op de foto welke Steven geplaatst heeft maar worden niet meer gebruikt bij de voertuigen die beschreven worden in het boek van Tankograd.
Die vlindermoerdingen zoals jij zegt dienen eenvoudig om de niet gebruikte beschermingen voor de wielen vast te leggen.

Dus tip aan Steven: als je die "Wheel guard assembly" en "Removable skids" uit stage 37 niet wil gebruiken, kan je ook de vlindermoeren in stage 36 (onderdeel J32) weglaten alsook de delen J30 in stage 38.

Ik heb ondertussen die onderdelen wel al gebouwd en geverfd en met de Panther tank er op denk ik ze wel te gebruiken en te plaatsen zoals op de foto welke Steven gepost heeft.
Let er ook op dat de breedte van de as van de oplegger moet aangepast worden als je hem presenteert met lading of zonder.
 
Ok bedankt voor je reactie, Ik had inderdaad daar die wielbeschermers liggen toen ik hem bouwde zeer netjes uit het boekje zoals ik altij doe.
 
Beetje tegenslag met die wielbeschermers.
Als ik ze plaatste boven de wielen dan blokkeerden ze deze en dat kan dus niet. Dus toch maar vooraan gemonteerd op hun transportplaats en vastgelegd met de vleugelmoer.

Wheel Guards 2.jpg

De platform skids en deze voor de oprijplaten heb ik wel gemonteerd.

Wheel Guards.jpg

en dat komt goed uit bij de Panther

Cargo.jpg

Voorlopig beschouw ik de M15 oplegger als afgewerkt in afwachting dat zijn lading klaar is en geplaatst kan worden want dan pas kan ik de nodige kabels en kettingen aanbrengen.
 
Ik ga jullie blijven bestoken met foto's.
Met de heerlijke zon deze middag kon ik het niet laten om de combinatie in zijn geheel eens te fotograferen. De grootte van het model (ong. 52cm) en de laagstaande zon zorgden soms voor problemen.

Combi 1.jpg

Combi 2.jpg

Combi 3.jpg

Combi 4.jpg

Combi 5.jpg

Combi 6.jpg

Combi 7.jpg

Hoop dat ik hem nog uit elkaar krijg zonder breken of ik heb een probleem.
 
Dik in orde en aangenaam om naar te kijken met die zon.
 
Mooi model geworden , curieus naar die Panther die er op komt.

Greetzzzz Modest.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan