Leuk om jullie reacties te lezen
@Erwin , bedankt, doet goed om te lezen. Vooral omdat ik mijn H&S Infinity AB niet kan gebruiken
. Na grondig gekuist en nagezien te zijn, weigert deze nog steeds om verf te spuiten
Ik heb dan maar mijn toevlucht moeten zoeken tot een goedkope reserve AB waarmee ik wel kon spuiten, en blijkbaar beter dan verwacht
@coachke , merci, hopelijk komen enkel de leuke herinneringen terug
@StevenVD , ik denk dat ik snel eens een afspraak ga moeten maken bij de oogarts
, op het model is hier echt niets van terug te vinden, zelfs niet met mijn leesbril aan?
Ik heb door jullie aanwijzingen wel een andere naad gezien en deze wat aangepast door wat lijm en een klem erop te zetten..
@Ron en
@Silenoz , idd, bij de IDF M113 voertuigen vindt je (normaal gezien) een aangepaste uitlaat die langszij het voertuig naar beneden wordt geleid, met daarover nog een rooster. (ben nu wel wijzer waarom juist
) Zoals op deze detail set zichtbaar is:
Bij de Vulcan is er een aangepaste versie van de uitlaat, samen met een bescherming erover.
Dit is, volgens mijn bescheiden mening, bedoeld om de uitlaat te beschermen tegen de loop van het kanon.
Op volgende foto, uit het ref. boek van Verlinden, is duidelijk te zien dat de loop dicht bij de uitlaat een fixatie heeft voor tijdens transport. Het lijkt mij dan ook zeer waarschijnlijk dat de uitlaat daar op een gevoelige plaats staat voor beschadiging?
Moet wel zeggen dat ik op het internet beide versies ben tegen gekomen op een IDF Vulcan, mét bescherming zijn het hoofdzakelijk de modernere versies..
Omdat ik bij deze bouw al vanaf het begin enkel deze wou afwerken zonder mij echt te verdiepen in de materie, heb ik hier voor mijn gemak gekozen en er zelfs niet echt bij stil gestaan...
En eigenlijk maar best, want hoe meer ik jullie reacties lees en opzoekwerk doe, hoe meer fouten ik aan mijn model zie
@dancooper , de exacte afmetingen heb ik niet ter beschikking.
Zelf heb ik de afmetingen genomen van mijn vorige versie van de Vulcan, welke op zich ook niet zo correct blijken. Voor de lopen heb ik plastic rod gebruikt van 1.5mm, en dit op 40mm lengte. De disks die de lopen bijeen houden is ook met de natte vinger afgemeten aan de hand van de beschikbare punch&die die ongeveer de correcte diameter had om alle 6 lopen te kunnen bevatten.
Een snelle zoektocht op internet heeft mij niets bij gebracht die van dienst kan zijn
Jammer, had je anders wel durven vragen om er één voor mij bij te maken (tegen kostenprijs(je) natuurlijk) mocht het lukken..
Zo, hopelijk zijn er enkele zaken duidelijker geworden?
Verder heb ik nog enkele foto's van het model waar intussen al een wash, drybrush en chipping is aangebracht. Sommige van de extra's zijn al met lijm aangebracht, behalve het zeil en rugzak aan de zijkant. Deze hangen er nog losjes aan..
De reserve track moet duidelijk nog behandeld worden, en hier en daar nog wat bijwerken...
Laat gerust weten als jullie nog iets opmerken en of zien dat er iets verbeterd is, want ik zie niet wat jullie zien (ligt aan mijn ogen hoor, was daar niet over aan het zeveren daarpas, jammer genoeg...)
Bedankt voor jullie bezoekje