het rivetteren een beetje moe op de saminstallatie, en deze uit het rek getrokken:
een Israelische M-151A2 Mutt verkenningsversie :de Djapa (op de doos staat Shmira, maar deze naam zou niet gebruikt zijn, dus... en de A1 versie zou een A2 geweest zijn)
De Ford Mutt was ontwikkeld als opvolger van de M38 jeeps die in Korea gebruikt werden, en werd geproduceerd tussen 1959 en 1982. De verbeteringen tegenover de vorige versies waren een onafhankelijke ophanging van de wielen, wat betere eigenschappen gaf bij cross-country, meer ruimte binnenin door een complete kuip die op een ophanging geplaatst werd, waardoor er een sterk en stijf geheel ontstond bij een laag gewicht. Ook kon zo het zwaartepunt verlaagd worden. Het grootste probleem van dit type was dat het de mµneiging had om te slaan bij het nemen van een scherpe bocht met weinig gewicht in de jeep. soms werd er daarom een lege munitiekist meegenomen die kon gevuld worden met zand om meer gewicht te hebben. Later werd dit aangepast met een andere ophanging in de M-151A2.
Over naar de doos en de stukken:
pe-setje is eduard ;-)
en de bouw tot nu toe:
de pedaalassembly, bumper en details op de zetels:
het dashboard met extra plaats om munitie te stockeren:
een poging gedaan om de vering op de achterzetel te maken:
de mg's een beetje veranderd:
de jeep zelf ook al een beetje aangekleed, de voorbumpers ben ik aan het transformeren naar de A2-versie die een ander model hadden:
ik denk eraan om deze te bouwen met de motorkap open, er zit al een redelijk gedetailleerde motor bij:
tot de volgende
een Israelische M-151A2 Mutt verkenningsversie :de Djapa (op de doos staat Shmira, maar deze naam zou niet gebruikt zijn, dus... en de A1 versie zou een A2 geweest zijn)
De Ford Mutt was ontwikkeld als opvolger van de M38 jeeps die in Korea gebruikt werden, en werd geproduceerd tussen 1959 en 1982. De verbeteringen tegenover de vorige versies waren een onafhankelijke ophanging van de wielen, wat betere eigenschappen gaf bij cross-country, meer ruimte binnenin door een complete kuip die op een ophanging geplaatst werd, waardoor er een sterk en stijf geheel ontstond bij een laag gewicht. Ook kon zo het zwaartepunt verlaagd worden. Het grootste probleem van dit type was dat het de mµneiging had om te slaan bij het nemen van een scherpe bocht met weinig gewicht in de jeep. soms werd er daarom een lege munitiekist meegenomen die kon gevuld worden met zand om meer gewicht te hebben. Later werd dit aangepast met een andere ophanging in de M-151A2.
Over naar de doos en de stukken:
pe-setje is eduard ;-)
en de bouw tot nu toe:
de pedaalassembly, bumper en details op de zetels:
het dashboard met extra plaats om munitie te stockeren:
een poging gedaan om de vering op de achterzetel te maken:
de mg's een beetje veranderd:
de jeep zelf ook al een beetje aangekleed, de voorbumpers ben ik aan het transformeren naar de A2-versie die een ander model hadden:
ik denk eraan om deze te bouwen met de motorkap open, er zit al een redelijk gedetailleerde motor bij:
tot de volgende