Hoofdsponsor

1/35 M-151A2 Djapa [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Silenoz

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
22 nov 2010
Berichten
4.480
het rivetteren een beetje moe op de saminstallatie, en deze uit het rek getrokken:

een Israelische M-151A2 Mutt verkenningsversie :de Djapa (op de doos staat Shmira, maar deze naam zou niet gebruikt zijn, dus... en de A1 versie zou een A2 geweest zijn)


De Ford Mutt was ontwikkeld als opvolger van de M38 jeeps die in Korea gebruikt werden, en werd geproduceerd tussen 1959 en 1982. De verbeteringen tegenover de vorige versies waren een onafhankelijke ophanging van de wielen, wat betere eigenschappen gaf bij cross-country, meer ruimte binnenin door een complete kuip die op een ophanging geplaatst werd, waardoor er een sterk en stijf geheel ontstond bij een laag gewicht. Ook kon zo het zwaartepunt verlaagd worden. Het grootste probleem van dit type was dat het de mµneiging had om te slaan bij het nemen van een scherpe bocht met weinig gewicht in de jeep. soms werd er daarom een lege munitiekist meegenomen die kon gevuld worden met zand om meer gewicht te hebben. Later werd dit aangepast met een andere ophanging in de M-151A2.


Over naar de doos en de stukken:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
pe-setje is eduard ;-)

en de bouw tot nu toe:

de pedaalassembly, bumper en details op de zetels:

attachment.jpg


het dashboard met extra plaats om munitie te stockeren:

attachment.jpg

een poging gedaan om de vering op de achterzetel te maken:

attachment.jpg

de mg's een beetje veranderd:

attachment.jpg

de jeep zelf ook al een beetje aangekleed, de voorbumpers ben ik aan het transformeren naar de A2-versie die een ander model hadden:

attachment.jpg

attachment.jpg

ik denk eraan om deze te bouwen met de motorkap open, er zit al een redelijk gedetailleerde motor bij:

attachment.jpg

attachment.jpg
tot de volgende
 
Ah Silenoz die hem eens gaat wagen aan een model 1/35.

Ziet er tot nu tot al een mooie bouw uit met een schoon setje PE

Zijn dat rubberen wielen of zijn het ook plastics zoals van mijn M1151

En met zo een mooie motor zou ik ook de motorkap open laten. Nog wat bedrading eraan toevoegen en dat zou top zijn. ;)
 
Ik ga ook bij deze stilletjes meekijken. Maar open motorkap, wil je hem dan gewoon bouwen als statisch model of wil je er een dio rond bouwen.

Grtx Jan
 
Deze ga ik ook stillekes volgen. Kan ik alleen maar van leren.
Je hebt alvast al een flinke start genomen.

Mark
 
Al een mooi resultaat man. Ook uw "probeersel" zoals u zelf zegt aan de zetel is in orde.
 
@DJs: de wielen zijn rubber en zien er ok uit, dus...

@ grijze wolf: de open motorkap zou als statisch model zijn, al een paar keer geprobeerd om figuren te schilderen, maar nog nooit een bevredigend resultaat behaald eigenlijk.

@ buzzy: thx, is redelijk eenvoudig om te maken, gewoon een dunne strip koperdraad vervormen over de draad van een bout.
 
De bouw gaat precies wel vlotjes. Het motorblok komt straks zeker goed uit de verf met zoveel detail.
 
Een met zand gevulde munitiekist om niet over de kop te gaan............... tja, tis ook een oplossing é !

inderdaad zo te zien bouwt ie vlotjes
 
Ik zet mij erbij om deze bouw te volgen want ik heb hier nog enkele van die kerels liggen alsmede enkele conversie sets.
CMK heeft trouwens een mooie resin set uit om de volledige neus te vervangen en met een volledig gedetailleerde motor.
Zal er ook ooit eens aan beginnen, ooit .....:unsure::$
 
mooie kit ,

het vlot goed de opbouw , knap gedaan in de achter leuning


tom
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan