Hoofdsponsor

Anders / onbekend Landsknecht Step by Step in Acryl

De kleuren van het textiel zijn heel mooi. De houding is heel dynamisch en klopt goed en de gelaatsuitdrukking straalt kracht en trots uit. De wijsvinger mag de uitlijning van de rest van de vingers niet volgen, want die is normaal gezien iets kleiner dan de middelvinger, terwijl de vingertop zich hier verder uitstrekt. Het borstharnas ziet er op deze manier zonder scherpe highlights mat uit, ik verwacht op de borst dezelfde intensiteit als wat je voor de randen ervan gebruikt hebt, want het is dezelfde stof en die kan niet meer reflecteren in de ene ronding als in de andere (tenzij de randen verzilverd zijn). Deze reflectie moet bij het middelpunt zeker even helder zijn als het wit van de stof, want die weerkaatst het licht niet. De vorige figuur heeft een fraaie kleurenkeuze. Hij is meer gedrongen en bij hem is de reflectie meer in evenwicht. Een klein detail dat het realisme zou vergroten: de ogen zijn nu ingekleurd volgens het idee dat je je inbeeldt bij een normaal verlicht oog. Bij gefronste wenkbrauwen ontstaat er meer schaduw: http://economyincrisis.org/wp-content/uploads/2012/01/newt-gingrich-frown-jpg1-300x245.jpg
 
Heel mooi Jan , daar ben ik niet in thuis platte figuren , maar ga me toch op een dag eens aan wagen .

grt Nicolas
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan