Hoofdsponsor

1/48 La Renommée 1744 schaal 1/48 [!]

De woeling van de boegspriet bedraagt 34mm diameter.
Op schaal 1/48 is dit omgerekend 0,708mm.

Dmc-garen van nr 20 geeft na touwslaan een diameter van 0,7mm.

Verschillende nummers en kleuren van touw en dmc-garen, met daaronder het geslagen touw.

DSC00609_zps634e919f.jpg

Het slaan van de garens ter hoogte van de klos
Door het zelf slaan van het touw kan ik "wantslag" en "kabelslag" slaan, alsook bij benadering de diameters van de verschillende lijnen.
Bij specifieke bijkleuren van het soort touw gebruik ik uitsluitend tienticire kleuren.

DSC00604_zps24da853e.jpg




Verder opbouw van de boeg
ankerbalken en steunbalken, woeling van de boegspriet, zeildoek afscherming doorgang boegspriet op het dek, zij-netten, enz....

DSC04392_zpsa9e87e15.jpg




DSC04393_zps66dbf615.jpg




DSC04390_zpsddbe2f46.jpg

en zo verder naar achtersteven, detail per dedail.

groetjes
Ward
 
Laatst bewerkt:
Prachtig werk Ward, kruipt veel tijd in, maar alle touw op maat en juiste kleur geeft toch een meerwaarde.
Denk niet dat de kwaliteit die je zo krijgt te koop is aan een redelijke prijs?
 
Ward...maatje je bent precies terug goed op dreef....:D:D....prachtig maatje....wel één vraagje de zijnetten uit welk matriaal is dat gemaakt...top maatje
 
de eerste reeks korvijnnagels, de afmetingen waren niet juist en een te lomp uitzicht.

DSC04447_zps460b60d4.jpg

Dus:

herbegonnen met maken, maar nu uit tandenstokertjes en uit de handboormachine
de korvijnnagels hebben nu een diameter van 1,7mm


DSC04458_zps87a2dd29.jpg


DSC04459_zps9e86b182.jpg


DSC04460_zps98ac411e.jpg


DSC04461_zpsd60d6ce8.jpg


plaatsing op de nagelbank vooraan het schip


DSC04456_zps4ae595ae.jpg

de Franse marine hadden een galjoenpomp
Deze werd alleen gebruikt bij een niet varend schip.
De zuigleiding met zuigkorf kon worden uitgeschoven, aldoor het galjoensierlijst tot 1 meter onder de waterspiegel.
Deze pomp diende om vers water voor reinigingswerk, schuren en schrobben, baden voor de officieren.

DSC04448_zps6cea5995.jpg


DSC04454_zps3740a884.jpg


DSC04451_zps8d6f79ac.jpg


voor verder te gaan moest ik het "vergeten grote stag en valse stag, nog aanbrengen.
Deze zijn volgens de traditionele manier gemaakt uit DMC garen, zelf geslagen naar de diameter ( 10 cm diameter voor de grote stag in werkelijkheid) en sommige touwen omwikkeld met garen en gezwart.



DSC04439_zpsae1d72c4.jpg



DSC04437_zps255704a5.jpg


DSC04441_zpsbf3a93a2.jpg


DSC04452_zpsdeba75c0.jpg

de stagen kunnen nog niet definitief worden gezet en zijn voor het ogenblik terloops geborgen.

Ben nog niet weg uit het galjoen :$:8

groetjes
ward
 
mooi werk ward .
gelukkig heb je het schip nog terug gevonden :)
 
Prachtig stukje werk Ward.
En heel fijn je weer terug te zien :)
 
Blij weer vorderingen te zien aan je prachtig schip, weer goed bezig.

Brengt me op een idee voor mijn korvijnnagels, op schaal 1/10 moet dat zeker lukken :)
 
sierbalustrade van de bakdek en scheepsbel



DSC04467_zps97c5a3d9.jpg


DSC04468_zpsd2623590.jpg


DSC04470_zps37dcf928.jpg


DSC04471_zpsfa6bb4bb.jpg


DSC04475_zps616057fb.jpg


groetjes
Ward
 
mooi ward maar heb je de romp nog een laagje gegeven ? ze ziet er op foto altans anders uit dan ik herrinner
 
Ik heb het geluk de modelschepen die Ward bouwt in het echt te bewonderen en het is een streling voor het oog . Alles is het resultaat van opzoekingen , ervaring en veel geduld
 
Na jaren, .... terug begonnen aan de verdere opbouw van het model "La Renommée".
grt
Ward
 

Bijlagen

  • DSC06153.JPG
    DSC06153.JPG
    158,8 KB · Weergaven: 11
  • DSC06149.JPG
    DSC06149.JPG
    268,8 KB · Weergaven: 9
  • DSC06152.JPG
    DSC06152.JPG
    200,1 KB · Weergaven: 9
  • DSC06151.JPG
    DSC06151.JPG
    181,6 KB · Weergaven: 7
  • DSC06150.JPG
    DSC06150.JPG
    297,5 KB · Weergaven: 7
  • DSC06154.JPG
    DSC06154.JPG
    249,9 KB · Weergaven: 8
Ruim 8 jaar slechts, moet kunnen.

Ziet er goed uit alvast, weet je nog waarom de bouw destijds werd gepauzeerd?
 
Dat is lang geleden dat ik je hier zag Ward.
Ik ga met plezier verder je weer verder volgen na 8 jaar.

Fred
 
Deze ga ik toch even moeten opfrissen en de tijd nemen om even bij te lezen...
Op het gemak...
Veel plezier met de herstart :)
 
Amaai, dat is lang geleden, hebben we dit model eens niet live gezien op één van de eerste ledendagen in Oostende ?
Je was toen ook nog van plan om cursussen te geven als ik me niet vergis.
 
Ben ook nog aan het bij lezen daar dit lang voor mijn tijd hier begonnen is.
Maar wat zijn wij hier verwend door de schepen bouwers.
 
hetgeen ik zie is toch wel van de bovenste plank mooi afgewerkt , hoop snel het vervolg te mogen beleven
knap
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan